Activity

Podstawowe informacje

Liczba graczy 3-16
Zalecany wiek od 12 lat
Czas zabawy ok. 30-60 minut
Wydanie polskie
Instrukcja polska
Dostępność: niedostępny
Cena: 74,90 zł 74.90
ilość szt.
Zyskujesz 14 pkt [?]
dodaj do przechowalni
Oceń produkt w skali 1-5: 0
Wydawca: Piatnik
Kod produktu: 2415

Opis

Activity jest grą umożliwijącą wykazanie się różnymi formami kreatywności. Hasła przedstawiane są kolegom z drużyny rysunkowo, na migi lub w formie opisu słownego. 

  • Jeżeli gracz ma przedstawić hasło graficzne, nie może nic mówić ani też gestykulować. Rysunek nie może zawierać liter ani cyfr.
  • Jeżeli opisuje hasło słownie, nie może używać wyrazów zawartych w tekście hasła w żadnej formie gramatycznej.
  • Jeżeli pokazuje hasło na migi, nie może wydawać żadnych odgłosów. Nie może też wskazywać żadnych przedmiotów.

Gra zawiera ponad 2500 haseł z różnych dziedzin, a pomysłowe reguły zapewniają dynamiczną rozgrywkę.

 

Przygotowanie gry: 

W grze mogą brać udział 2, 3 lub 4 drużyny, każda złożona z co najmniej 2 osób. (Specjalne zasady dla 3 osób opisane są na końcu instrukcji). Każda drużyna otrzymuje jeden pionek i stawia go na polu startowym, oznaczonym strrzałką. Karty z hasłami należy posortować na 3 talie według liczb na koszulkach, dokładnie potasować każdą talię osobno i położyć (liczbą do góry) na odpowiednim miejscu na planszy. Należy przygotować też odpowiedni zapas kartek i ołówki. Drużyna, która rozpoczyna grę, wyznacza jednego z i graczy na pierwszego Demonstratora. Rolę Demonstratora pełnią kolejnoj wszyscy gracze w drużynie.

 

Zasady gry:

  • Gracz drużyny rozpoczynającej grę wybiera jedną z talii (3,4 lub 5) i bierze wierzchnią kartę z tej talii tak, by nie widzieli jej partnerzy z drużyny.
  • Wybiera dowolne hasło z karty i przedstawia ją w odpowiedni sposób (graficznie, słownie, na migi) kolegom z drużyny.
  • Liczba pól, o które przesuwany jest pionek, gdy hasło zostanie odgadnięte, zależy od liczby na drugiej stronie karty.
  • Gdy pionek jest już na trasie, o wyborze hasła decyduje kolor pola, na którym stoi pionek.
  • Jeżeli drużyna odgadnie hasło i przesuwany pionek wejdzie na pole, na którym stał pionek innej drużyny, to pionek dotychczas stojący na tym polu zostaje zbity i musi cofnąć się o jedno pole.
  • Wygywa drużyna, której pionek jako pierwszy osiągnie linię mety.

 

Wskazówki:

  • Przy prezentacji haseł dwu i trzywyrazowych można próbować przedstawić nie całe hasło ale osobno poszczególne wyrazy.
  • Przy wyborze talii warto zwrócić uwagę na to, czy przesuwając swój pionek można zbić pionek przeciwnika.
  • Wśród haseł na kartach talii 4 i 5 jest wiele nazw własnych: postaci historycznych, tytułów książek, bohaterów literackich itp.
  • Można skrócić (lub wydłużyć) przebieg gry, dodając (względnie odejmując) jedno pole do liczby wynikającej z karty.
  • Gra dla 3 osób trwa zwykle krócej niż gra drużynowa

 


 

Zawartość pudełka: Warto zobaczyć:
  • 440 kart
  • 1 plansza
  • 1 klepsydra
  • 4 pionki
  • 1 instrukcja

Polecamy również:

Co inni sądzą o tym produkcie? (2)

Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.

4 listopada 2014

Dobry tytuł, znakomity do zagrania w gronie rodzinnym lub ze znajomymi. Sporo haseł na kartach i różne sposoby przekazywania hasła (rysowanie, pokazywanie, mówienie) partnerowi dają sporo rozrywki, zabawy i ogólnego śmiechu wśród graczy. Dla mnie niewielkim minusem są niektóre hasła, które są wręcz niemożliwe do odgadnięcia (np. pokazanie "Chart afgański"), a poza tym większość graczy idzie w karty trzywyrazowe za 5 punktów, które często są łatwiejsze od kart za 3 i 4 punkty. Przy częstej rotacji talii 5-ciopunktowej hasła zaczynają się powtarzać - można temu zaradzić eliminując na część rozgrywek tą talię, pozostawiając tylko te za 3 i 4. Mimo tych niewielkich minusów ogólnie polecam.

13 kwietnia 2021

Przyjazna graczom i bogata w hasła gra w kalambury: rysowane, mówione i pokazywane. Idealna na imprezy i jako zamknięcie wieczoru z grami. Lekka i przyjemna, z małym aspektem "wyścigu". Przyłączam się do kolegi w kwestii liczby haseł za 5 punktów - najtrudniejszych haseł jest faktycznie najmniej i mają tendencję do powtarzania się, ale jeśli nie gramy w grę za często to problem raczej nie istnieje. Jako alternatywę polecam używanie losowych haseł z wikipedii jako tych "trudnych" :)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium