Paladyni Zachodniego Królestwa
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 1-4 |
Zalecany wiek | od 12 lat |
Czas zabawy | ok. 60-90 minut |
Projektant | Shem Phillips, S J Macdonald |
Wydanie | polskie |
Instrukcja | polska |
Złożoność | dla średnio-zaawansowanych |
Opis
Akcja Paladynów Zachodniego Królestwa rozgrywa się w burzliwym okresie historii państwa zachodnio-frankijskiego, około 900 r. n.e. Pomimo ostatnich wysiłków nad rozwojem waszego miasta, okolicznym siedliskom wciąż grozi atak ze strony agresywnych najeźdźców. Saraceni przenikają przez granice, Wikingowie rabują dobytek i trzodę, nawet Bizantyjczycy pokazują swoje mroczne oblicze.
Jako przedstawiciele szlachetnych rodów będziecie musieli nakłonić mieszczan do obrony granic, zbudować fortyfikacje i dokończyć chrystianizację całego kraju. Na szczęście nie jesteście sami. W swej wielkiej mądrości, Król wysłał swoich
najlepszych rycerzy, by pomogli wam w waszych staraniach. Szykujcie zatem konie i ostrzcie miecze. Paladyni nadchodzą.
Atuty:
- Druga część trylogii o Zachodnim Królestwie
- Jedna z najbardziej wyczekiwanych premier Essen 2019 wg użytkowników serwisu BGG
- Wysoka regrywalność dzięki kluczowemu doborowi Paladynów ze zmiennej puli kart
Zawartość pudełka: | Warto zobaczyć: |
|
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
Tomasz Barański
Paladyni jest grą cięższego kalibru niż poprzednia gra z tej serii tj. Architekci Zachodniego Królestwa. Z tego powodu uwielbiam w nią grać we 2 osoby (w większym składzie może się dłużyć). Za niewygórowaną cenę dostajemy pudło wypchane po brzegi (dosłownie). Autor kolejny raz funduje nam ciekawy mix mechanik. Jak zwykle główne skrzypce gra przydzielanie robotników do wykonywania określonych akcji (worker-placement). Aby wykonać akcję musimy posiadać robotników w określonych kolorach (mechanika znana z Orleans). Ciekawym pomysłem są tytułowi Paladyni - postacie, które zapewniają robotników w określonych kolorach, tymczasowe podniesienie statystyk oraz wzmocnienia konkretnych akcji. W każdej turze może wystawić tylko jednego Paladyna, ale można wybrać go tylko na podstawie 3 wierzchnich kart z talii Paladynów. Po wyborze jedną z kart należy umieścić na wierzchu talii (będzie można ją wybrać w następnej turze), a drugą należy umieścić na spodzie talii. To rozwiązanie sprawia, że gra staje się bardziej strategiczna, co mi osobiście bardzo odpowiada :)
PJK
Z Paladynami według mnie jest jak z niektórymi ludźmi - albo kochasz albo nienawidzisz. Gra się nie nadaje do grania w 3 lub w 4 osoby. Na 2 osoby potrzeba za dużo czasu. Według mnie regrywalność tutaj nie istnieje. Jednak to jest moje zdanie i wiem, że ten tytuł ma dużo zwolenników, bo gusta są różne :) Jeżeli chodzi o zawartość pudełka to wypchane po brzegi. Warto w przyszłości dokupić większe pudełko.