Activity
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 3-16 |
Zalecany wiek | od 12 lat |
Czas zabawy | ok. 30-60 minut |
Wydanie | polskie |
Instrukcja | polska |


Opis
Activity jest grą umożliwijącą wykazanie się różnymi formami kreatywności. Hasła przedstawiane są kolegom z drużyny rysunkowo, na migi lub w formie opisu słownego.
- Jeżeli gracz ma przedstawić hasło graficzne, nie może nic mówić ani też gestykulować. Rysunek nie może zawierać liter ani cyfr.
- Jeżeli opisuje hasło słownie, nie może używać wyrazów zawartych w tekście hasła w żadnej formie gramatycznej.
- Jeżeli pokazuje hasło na migi, nie może wydawać żadnych odgłosów. Nie może też wskazywać żadnych przedmiotów.
Gra zawiera ponad 2500 haseł z różnych dziedzin, a pomysłowe reguły zapewniają dynamiczną rozgrywkę.
Przygotowanie gry:
W grze mogą brać udział 2, 3 lub 4 drużyny, każda złożona z co najmniej 2 osób. (Specjalne zasady dla 3 osób opisane są na końcu instrukcji). Każda drużyna otrzymuje jeden pionek i stawia go na polu startowym, oznaczonym strrzałką. Karty z hasłami należy posortować na 3 talie według liczb na koszulkach, dokładnie potasować każdą talię osobno i położyć (liczbą do góry) na odpowiednim miejscu na planszy. Należy przygotować też odpowiedni zapas kartek i ołówki. Drużyna, która rozpoczyna grę, wyznacza jednego z i graczy na pierwszego Demonstratora. Rolę Demonstratora pełnią kolejnoj wszyscy gracze w drużynie.
Zasady gry:
- Gracz drużyny rozpoczynającej grę wybiera jedną z talii (3,4 lub 5) i bierze wierzchnią kartę z tej talii tak, by nie widzieli jej partnerzy z drużyny.
- Wybiera dowolne hasło z karty i przedstawia ją w odpowiedni sposób (graficznie, słownie, na migi) kolegom z drużyny.
- Liczba pól, o które przesuwany jest pionek, gdy hasło zostanie odgadnięte, zależy od liczby na drugiej stronie karty.
- Gdy pionek jest już na trasie, o wyborze hasła decyduje kolor pola, na którym stoi pionek.
- Jeżeli drużyna odgadnie hasło i przesuwany pionek wejdzie na pole, na którym stał pionek innej drużyny, to pionek dotychczas stojący na tym polu zostaje zbity i musi cofnąć się o jedno pole.
- Wygywa drużyna, której pionek jako pierwszy osiągnie linię mety.
Wskazówki:
- Przy prezentacji haseł dwu i trzywyrazowych można próbować przedstawić nie całe hasło ale osobno poszczególne wyrazy.
- Przy wyborze talii warto zwrócić uwagę na to, czy przesuwając swój pionek można zbić pionek przeciwnika.
- Wśród haseł na kartach talii 4 i 5 jest wiele nazw własnych: postaci historycznych, tytułów książek, bohaterów literackich itp.
- Można skrócić (lub wydłużyć) przebieg gry, dodając (względnie odejmując) jedno pole do liczby wynikającej z karty.
- Gra dla 3 osób trwa zwykle krócej niż gra drużynowa
Zawartość pudełka: | Warto zobaczyć: |
|
|
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
Luboy
Dobry tytuł, znakomity do zagrania w gronie rodzinnym lub ze znajomymi. Sporo haseł na kartach i różne sposoby przekazywania hasła (rysowanie, pokazywanie, mówienie) partnerowi dają sporo rozrywki, zabawy i ogólnego śmiechu wśród graczy. Dla mnie niewielkim minusem są niektóre hasła, które są wręcz niemożliwe do odgadnięcia (np. pokazanie "Chart afgański"), a poza tym większość graczy idzie w karty trzywyrazowe za 5 punktów, które często są łatwiejsze od kart za 3 i 4 punkty. Przy częstej rotacji talii 5-ciopunktowej hasła zaczynają się powtarzać - można temu zaradzić eliminując na część rozgrywek tą talię, pozostawiając tylko te za 3 i 4. Mimo tych niewielkich minusów ogólnie polecam.
Propi
Przyjazna graczom i bogata w hasła gra w kalambury: rysowane, mówione i pokazywane. Idealna na imprezy i jako zamknięcie wieczoru z grami. Lekka i przyjemna, z małym aspektem "wyścigu". Przyłączam się do kolegi w kwestii liczby haseł za 5 punktów - najtrudniejszych haseł jest faktycznie najmniej i mają tendencję do powtarzania się, ale jeśli nie gramy w grę za często to problem raczej nie istnieje. Jako alternatywę polecam używanie losowych haseł z wikipedii jako tych "trudnych" :)