Age of Innovation – A Terra Mystica Game (edycja angielska)

Podstawowe informacje

Liczba graczy 1-5
Zalecany wiek od 14 lat
Czas zabawy ok. 120-180 minut
Projektant Helge Ostertag
Wydanie angielskie
Instrukcja angielska
Złożoność dla wymagających graczy
Zależność językowa brak tekstu
Dostępność: ostatnie sztuki!
Wysyłka w: (wysyłka do 24h)
Cena: 359,90 zł 359.90
ilość szt.
Zyskujesz 71 pkt [?]
dodaj do przechowalni
Oceń produkt w skali 1-5: 4.66667
Kod produktu: 0850045365172

Opis

Age of Innovation is a standalone game set in the world of Terra Mystica.

Twelve factions, each with unique characteristics, populate this world of varying terrains. Here you will compete to erect buildings and merge them into cities. Each game allows you to create new combinations of factions, homelands, and abilities so that each game isn't the same as another.

You control one of these factions and will terraform the game map's terrain into your homelands where you can erect your buildings. Proximity to other factions may limit your expansion, but it also gains you significant advantages in the game. This tension adds to the appeal of the Terra Mystica series.

Upgrade your buildings to gain valuable resources such as tools, scholars, money, and power. Build schools to advance in different sciences and collect books, which you can use to make innovations. Build your palace to gain a powerful new ability or build workshops, guilds, and universities to complete your culture.

 


 

  Warto zobaczyć:

 

Co inni sądzą o tym produkcie? (4)

Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.

4 października 2023

Gra bardzo ładnie wydana, podoba mi się z wyglądu dużo bardziej niż Terra i Gaja. Świetnie mi się grało. Fajna interakcja między graczami i dużo móżdżenia. Klasyk, za to tutaj z kilkoma fajnymi pomysłami. Minusy: Jedna frakcja (Iluzjoniści) wydaje się (i nie tylko mnie) mocno OP, szczególnie w grze poniżej 5 graczy (Spokojnie jest to do zbalansowania wstępną licytacją, jak w wielu asymetrycznych eurasach typu Scythe czy Barrage).

1 grudnia 2023

Byłem wielkim fanem Terra Mystica. Gdy nadszedł Projekt Gaja, wyparł TM i został moją ulubiona grą i tak jest do dzisiaj. Mimo że PG jest brzydkie graficznie to jednak poprawiło wszystkie mechaniczne bolączki TM. TM została na półce, ale nie zostanie sprzedana :). Byłem pozytywnie zaskoczony tym co zobaczyłem w Age of Innovations. Autorzy wzięli core z TM i dodali kilka pomysłów z PG. To co powstało bardzo przypadło mi do gustu. Zdecydowanie wyparło u mnie TM, aczkolwiek nie odmówię jakby ktoś zaproponował. Bardzo podoba mi się rozwiązanie z budowaniem frakcji i specjalnych zdolności oraz budynkami neutralnymi. Krążą opinie, że jest luźniej na planszy niż w TM, ale ja jakoś tego nie odczułem grając na 4 graczy. Może te neutralne budynki ułatwiają troszkę rozwój w pewnych przypadkach, ale dalej jest to stara dobra mechanika znana z TM która wymaga główkowania. Na pewno nie zastąpi to PG, ale w końcu mam jakąś godną alternatywę w klimatach fantasy :) Z mojej strony polecajka.

14 grudnia 2023

Solidny tytuł. Na ten moment podoba mi się nawet bardziej niż Terra Mystica i Projekt Gaja dzięki wielu zmiennym które jeszcze bardziej zwiększają regrywalność. Brak przypisania frakcji do konkretnego rodzaju terenu, czy pula "strongholdów" do wyboru zamiast narzuconego płytką frakcji. Żetony kompetencji dużo ciekawsze niż "łaski" w Terra Mystica. Twarde i uzasadnione 5/5, gramy zespołem 5 osobowym i z wypiekami na twarzy mieścimy partię w 3 i pół godziny, co też jest dużą zaletą!

20 lutego 2024

Jest to właściwie Terra Mystica na sterydach. Co prawda mało razy grałam w pierwowzór i też kilka lat minęło, ale jednak cały trzon gry jest dokładnie taki sam. Mam wrażenia jakby plansza innowacji była pewnego rodzaju dodatkiem. Przy pierwszej grze było dużo informacji na raz. Dużo też miałam pytań i wertowań instrukcji. Super jest spis każdego kafelka, aby móc w prosty sposób znaleźć wyjaśnienie. Sama gra jest trochę podatna na paraliż decyzyjny, bo jest dużo możliwych akcji do wykonania, a im więcej graczy, tym trudniej coś zaplanować. Choć po większej liczbie partii planowanie idzie już sprawniej. W dwie osoby jest bardzo dużo luzu, a nawet nudy. Przy kolejnych partiach tłumaczenie i znaczenie kafelków idzie już gładko, ikonografia robi się bardzo przejrzysta. W Erze Innowacji jest baaardzo dużo kombinowania. Nasza jedna akcja jest podstawą do wykonania kolejnej w przyszłej rundzie, a ta jest podstawą następnej i tak dalej. Wg mnie to też mamy tu takie "combosy", tylko bardziej rozciągnięte w czasie. Na planszy głównej można się blokować, można też zajmować innym pola akcji, więc interakcja miedzy graczami jest jak najbardziej, choć nie jest ona zażarta. Gra jest fajna, bardzo wymagająca, trochę przydługa, choć nie czuje się down timu, gra idzie całkiem płynnie, tylko można w niej dużo zrobić, a to niestety trwa. Zajmuje też dużo czasu przy set upie. Najlepiej działa na 3 i 4 osoby. Dopiero po trzeciej partii odkryłam piękno tej gry, więc dajcie jej szansę!

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium