Bayonets and Tomahawks
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 2-4 |
Zalecany wiek | od 12 lat |
Czas zabawy | powyżej 180 minut |
Projektant | Marc Rodrigue (II) |
Wydanie | angielskie |
Instrukcja | angielska |
Złożoność | dla wymagających graczy |
Opis
Bayonets & Tomahawks (B&T) to strategiczna gra dla 2 graczy, skupiająca się na wojnie francusko-indiańskiej 1755-1760. Jej płynny, ale bogaty system zapewnia zabawę graczom na wszystkich poziomach zaawansowania. Jeden gracz kontroluje Brytyjczyków, a drugi Francuzów i większość Indian. Dyplomacja indiańska, rajdy, konstrukcje, operacje morskie, oblężenia: nic nie zostało pominięte, aby zanurzyć graczy w fascynujących militarnych asymetriach osiemnastowiecznej granicy kolonialnej.
Rozgrywka B&T może trwać 1 lub więcej „growych” lat, w zależności od wybranego scenariusza - aż do pełnego konfliktu. W każdym roku gry odbywa się 8 rund akcji, w których gracze przesuwają swoje piony na lądzie i morzu, przeprowadzają rajdy, budują forty i drogi itp. Bitwy / oblężenia zazwyczaj mają miejsce na końcu każdej rundy. Rok gry obejmuje również 3 rundy logistyczne: „Przybycie flot”, „Werbunek kolonialny” i „Kwatery zimowe”.
B&T opiera się na kartach. Ale w przeciwieństwie do większości gier wojennych wspomaganych kartami, gracz nie zarządza kartami na ręku. Każdy gracz rozpoczyna rok z jedną nieujawnioną rezerwową kartą akcji wybraną losowo. Na początku każdej rundy obaj gracze dobierają nową kartę. Następnie muszą wybrać jedną ze swoich 2 posiadanych kart do zagrania w bieżącej rundzie. Druga karta staje się ich rezerwą na następną rundę. W każdej rundzie gracz kontrolujący Francuzów otrzymuje również losową kartę akcji Indian.
Punkty akcji (AP) na kartach w grze określają, ile stosów pionków gracz może aktywować podczas bieżącej rundy. Ponadto karty wywołują wydarzenia i określają inicjatywę na następną rundę akcji. Ruch odbywa się pomiędzy punktem a punktem. Piony mogą również poruszać się przez strefy morskie.
Każda strona ma określone atuty, które gracze muszą wykorzystać, aby odnieść zwycięstwo. Brytyjczycy są przytłaczający w liczbach, ale Francuzi są bardziej biegli w walce na pustyni z pomocą swoich licznych indiańskich sojuszników. Aby wygrać, gracz musi kontrolować wystarczającą liczbę kluczowych obszarów wroga, żeby osiągnąć wymaganą liczbę punktów zwycięstwa z przypadku Inwazji na koniec gry. W scenariuszach jednorocznych elementy usunięte na stałe z gry również dają PZ za Inwazję. Gracz kontrolujący Francuzów może również wygrać, jeśli uda mu się zaliczyć wystarczającą liczbę najazdów w bieżącym roku, aby osiągnąć wymaganą w scenariuszu liczbę punktów zwycięstwa w Najazdach.
Z natury B&T upodabnia się do gry pasjansowej. Dodatkowo zasady pozwalają metodycznie podzielić działania każdego z obozów pomiędzy więcej graczy. W ten sposób maksymalnie 2 graczy po stronie Wielkiej Brytanii (Brytyjczycy, Kolonialni) i 3 graczy po stronie Francji (Francuzi, Kanadyjczycy, Indianie) może przeżyć historyczne bóle wspólnego dowodzenia.
Warto zobaczyć: | |
|
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.