Cerebria: The Inside World
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 1-4 |
Zalecany wiek | od 14 lat |
Czas zabawy | ok. 90-120 minut |
Projektant | Richard Amann, Viktor Peter |
Wydanie | angielskie |
Instrukcja | angielska |
Złożoność | dla średnio-zaawansowanych |
Zależność językowa | średnio tekstu, jeden z graczy powinien znać język |
Opis
Cerebria is a dynamic, team-based, objective-driven area control game, where players play as Spirits, powerful entities representing Bliss or Gloom. These opposing forces - the two sides of human nature - struggle to control and shape the Inside World, the metaphorical representation of an evolving personality.
Cerebria introduces a unique theme and numerous innovative mechanisms. The game is centered around the player-controlled Spirits, and the Emotion cards controlling Cerebria’s areas, each with their own stats and abilities.
The Spirits can perform up to three actions on their turn. These include moving between Cerebria’s Realms and Frontiers, using the specific powers of the Realms, invoking and upgrading Emotion cards, removing opposing Emotions, and building Fortresses to consolidate their influence on certain areas. The Actions cost Willpower, gained primarily by absorbing from the Origin’s Spheres in the middle of the board. Both Bliss and Gloom also have a rare shared team resource, Ambition, enabling them to use the game’s most powerful effects.
Jak w to grać (j. angielski):
The teams can score points either by accomplishing publicly known minor objectives (the Intentions), or completing their major objectives (the Aspirations), which change dynamically during the course of the game. Scoring Aspirations allows players to add Bliss and Gloom Fragments to the Identity, built in the middle of the board. These are key moments in the game: Cerebria’s state is in constant flux, but the Fragments are permanent imprints of a game state during the scoring events.
The game is won by the side with more influence over the finished Identity, thus becoming the dominant force in Cerebria.
Warto zobaczyć: | |
|
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
Mateusz Sochoń
Piękna oprawa graficzna, oryginalna tematyka i ciekawy, wystarczająco skomplikowany gameplay. Fajne jest to, że gracze rywalizują w dwóch drużynach więc można powiedzieć, że jest też i coop. :-) Koniecznie kupować z dodatkiem rozszerzającym grę dla 5-6 graczy i dodającym rewelacyjnie wykonane figurki :D
Tomasz Barański
Bardzo oryginalna gra, która w nietypowy sposób łączy różne mechaniki. Wcielamy się w konkurujące siły, które próbują ukształtować tożsamość tytułowej Cerebrii. Za pomocą przemieszczania po blanszy Duchów i manipulacji kartami, które symbolizują różne emocje i uczucia będziemy starać się przejąć kontrolę nad różnymi obszarami świadomości Cerebrii. To wszystko należy robić tak, aby w momencie olśnienia Cerebrii wypełnić bieżące cele lepiej niż rywale. W efekcie naszych działań tożsamość Cerebrii podąży w stronę światła lub mroku i ostatecznie domknie się, wyłaniając zwycięzcę. Jak we wszystkich grach wydawnictwa Mindclash jakość jest pierwszoligowa. Gra oprócz wciągającej rozgrywki oferuje piękne ilustracje właściwie na każdym elemencie gry.
Di
Bardzo dobra gra, w której trzeba dokładnie przemyśleć strategię, również bardzo różni się od innych gier, a dzięki dodatkowi można grać trójkami +są fajne postacie bohaterów!