Clash of Cultures

Podstawowe informacje

Liczba graczy 2-4
Zalecany wiek od 12 lat
Czas zabawy powyżej 180 minut
Wydanie angielskie
Instrukcja angielska
Złożoność dla wymagających graczy
Dostępność: niedostępny
Cena: 319,90 zł 319.90
ilość szt.
Zyskujesz 63 pkt [?]
dodaj do przechowalni
Oceń produkt w skali 1-5: 0
Wydawca: Z-man Games
Kod produktu: 2150

Opis

Christian Marcussen, twórca "Kupcy i Korsarzy", przedstawia "Clash of Cultures", grę cywilizacyjną, w której każdy z graczy rozwija swoją cywilizację od pierwszej wioski aż do powstania potężnego imperium. Gracze muszą badać swoje otoczenie, budować duże miasta, prowadzić badania naukowe i podbijać tych, którzy staną im na drodze. W grze występuje modułowa plansza, którą gracze mogą odkrywać, siedem potężnych cudów i mnóstwo figurek i kart. Zwycięzca stworzy cywilizację, która będzie pamiętana i podziwiana przez tysiąclecia.

Rozwój naukowy
W grze gracze mogą dokonać 48 różnych odkryć naukowych. Całe "drzewo techniki" jest bardzo elastyczne i bez ślepych zaułków. Mimo to jest bardzo intuicyjne, sensowne i "realistyczne". Poza tym każdy z graczy doskonale wie, co odkryły pozostałe cywilizacje - wystarczy spojrzeć.

Plansza modułowa
Na początku gry cywilizacje są dosłownie w zarodku. Jednak wystarczy przesunąć swoich osadników na nieodkryty region, by odsłonić jego ukształtowanie terenu i zasoby. By uchronić graczy przed wpływem szczęścia w ułożeniu mapy wokół ich pozycji startowej, wprowadzono kilka mechanizmów w grze, dzięki czemu pech nie jest w ogóle tematem.

Czas gry
Gra pokrywa okres historyczny od zarania dziejów do do odkrycia prochu. Oznacza to, że czas gry mieści się w granicach godziny na gracza! A to naprawdę niezły wynik jak na grę tej wielkości.

Zarządzanie miastem
W trakcie gry gracze rozwijają swoje miasta. Nie chodzi jednak po prostu o zbudowanie największego miasta ze wszystkich. Zamiast tego gracze mogą zbudować konstrukcję, która reprezentuje rozwój miasta, np. port, twierdzę, świątynię albo uczelnię - każda z nich daje inne korzyści! Poza tym, miasta mogą być "złe", "neutralne" albo "zadowolone". A wszystko to zintegrowane w intuicyjny i elegancki sposób.

Różnorakie ścieżki zwycięstwa. Zdobywaj punkty za:
- Zakładanie miast i ich rozwój
- Odkrycia techniczne
- Realizacje celów
- Cuda
- Wydarzenia

 


 

Zawartość pudełka: Warto zobaczyć: Pasujące koszulki
  • 20 płytek regionów
  • 8 kości
  • 4 plansze gracza
  • 4 pomoce gracza
  • tor śledzenia tur
  • 119 kart
  • elementy 7 Cudów
  • 192 drewniane sześciany
  • ponad 120 znaczników i ponad 250 figurek
  • instrukcja

 

Polecamy również:

Co inni sądzą o tym produkcie? (4)

Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.

11 sierpnia 2014

Rewelacyjna gra cywilizacyjna 4X. Naprawdę widzi się na planszy rozwój własnej cywilizacji. Pomysł z tworzeniem miast poprzez dokładanie kolejnych funkcjonalnych budynków- genialny. Ilość technologii, kart zdarzeń, kart akcji, kart zadań oraz plastiku w pudełku wręcz przytłaczająca :) Na uwagę zasługuje bardzo ładnie namalowana mapa, która z uwagi na sposób jej odkrywania często tworzy małe morze na środku. Ogromna regrywalność z uwagi na różnice w mapie (random) ilość technologii (48 różnych, a wymyśla się w trakcie rozgrywki około 1/3) oraz karty zdarzeń i celów. Mimo że wszystkie cywilizacje startowe są takie same, ich wygląd już po kilku rundach jest całkowicie różny (teokratyczni handlarze z naciskiem na kulturę kontra demokratyczni marynarze-rolnicy i autokraci-wojownicy itp.). Gra skaluje się świetnie już na 3 osoby. Tego właśnie szukałem :)

15 października 2014

Bardzo dobra gra cywilizacyjna. Zawiera takie elementy mechaniczne jak: rozwój i zakładanie nowych miast, postęp technologiczny, bitwy i podboje, pozyskiwanie surowców, eksplorację, wydarzenia, realizacja celów. Uff... że też to wszystko udało się upchać w tej grze. Brakuje jedynie zróżnicowania w startowych cywilizacjach, ale jak się okazuje wychodzący na dniach dodatek rozbudowuje właśnie ten aspekt.

4 maja 2015

Dobra gra. Niestety nieco brakuje jej elegancji (bardzo łatwo popełnić nieświadomie błąd). Spodziewałem się odpowiednika Eclipse'a, ale powiedzałbym, że CoC jest trochę bardziej każualowy. Mimo wszystko chętnie go wyjmuję na stół.

29 lipca 2018

Piękna ta cywilizacja na poziomie podstawowym. A co najważniejsze, prostych zasad i oczywistych celów, dość dynamiczna (myślę, że na trzech-czterech realnie utrzymać w 2,5-3 godziny) i nie skomplikowane trudnymi obliczeniami i męki wyboru, co czyni go dostępnym dla szerszej publiczności. 7/10

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium