Dice Settlers (edycja angielska)
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 1-4 |
Zalecany wiek | od 12 lat |
Czas zabawy | ok. 60-90 minut |
Projektant | Dávid Turczi |
Wydanie | angielskie |
Instrukcja | angielska |
Złożoność | dla średnio-zaawansowanych |
Zależność językowa | mało tekstu - łatwe do zapamiętania |
Opis
With a piece of land to call your own, a handful of resources, a few families and a head full of dreams you embark on a journey of a lifetime. Beyond lies the New World full of opportunities to make your dreams of a new home a reality. But beware, other settlers have come here as well, and although their beginnings are as humble as yours, each of them will want to influence these new lands as much as you. Will you become the most powerful?
Dice Settlers is a civilization dice game of pool building, resource gathering and area control. Each turn players reach into their bags of dice, roll and choose their own actions: from exploring new lands and building the board, through gathering resources and trading, to developing technologies which offer new abilities, each player chooses their own path to victory.
Dice Settlers is an innovative 4X game, where you take your nation from a humble beginning in a world of possibilities to becoming the dominant nation of the land. Designed by David Turczi and illustrated by Mihajlo Dimitrievski, Dice Settlers features a modular board, over 40 Technologies to discover, and 51 custom dice.
Dice Settlers comes with a set of 51 custom dice, manufactured using the hot printing technology. This allows us to fully customize the image that appears on each die (and place a piece of Mihajlo's art on each die), which is then printed, and covered in varnish. The final clear coating makes the dice extremely durable - after dozens of plays you will see no wear on your dice.
Warto zobaczyć: | |
|
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
MaMiKr
Jak sam nazwa wskazuje Dice, czyli kości mamy do czynienia z grą kościaną, a autora tej gry nie trzeba chyba mocno przedstawiać - to D.Turczi każdy pewnie słyszał o grze „Anachrony”, a także pomagał w innych grach (m.in. „Aury” czy ” Teotihuacana”). Tym razem mamy troszkę lżejszą grę, ale powiem szczerze, troszkę naciągane i proste 4X (eksploracja, ekspansja, eksploatacja, eksterminacja), porównując ją do takie kolosy jak „Twilight Imperium”. O co chodzi w grze? Naszym celem jest zdobycie jak największej liczby punktów, czyli praktycznie standard. Te możemy zdobyć zarówno w fazie rozgrywki, jak i na samym końcu, po podliczeniu czterech rzeczy. Po pierwsze mechanika Area control, czyli kontrola obszaru. Każdy kafel ma dwie wartości punktowe, wyższa i niższa. Wyższa przysługuje temu graczowi, kto ma przewagę itd... Druga to technologie jak sama nazwa wskazuje — technologie ulepszają nam nasze opcje w grze i do tego dają jakieś punkty na koniec gry. Podczas gry będziemy zdobywać nowe kości, a na koniec 3 punkty za każdą parę zdobytych kości. Ostatnia rzecz, za którą otrzymamy punkty to domy – im więcej, tym więcej punktów, domy stawiamy w momencie znaczącej przewagi na kaflu (dom pozostaje do końca rozgrywki na kaflu) W grze jak to nas przyzwyczaił Turczi, mamy niezłe pole manewru, jeśli chodzi o akcje, bo mamy ich aż 7 w zależności od wydawanej kości lub zestawu: REKRUTACJĘ – czyli pozyskiwanie 1/2/3 kości w kolorze kafla, na którym mamy przynajmniej 1 namiot. EKSPLORACJA – dobieramy kafel (lub kafle, jeżeli mamy więcej niż 1 symbol kompasu) ze stosu i kładziemy tak, by przylegał do położonych już kafelków, na których stoją nasze namioty. OSADNICTWO – tu mamy 3 opcje. Za każdy symbol ogniska możemy albo umieścić 1 namiot z własnych zapasów na kaflu z własnym namiotem lub kafelku, który z takowym sąsiaduje, przenieść 1 namiot z zapasów ogólnych do własnych lub przenieść dowolną liczbę namiotów z mapy do własnych zapasów. ATAK – usuwamy tyle namiotów przeciwnika z kafla, na którym stoimy oboje, ile mamy symboli broni. Namioty zwracamy przeciwnikowi, a w ich miejsce kładziemy swoje, z puli własnych zasobów. ZBIORY – wydajemy dowolną liczbę symboli surowców z kości (dynia, drewno, żelazo, złoto) na odpowiadające im żetony. HANDEL – tu znów mamy więcej opcji do wyboru. Możemy otrzymać 6 punktów za odrzucenie 3 jednakowych żetonów zasobów, 5 punktów za odrzucenie 3 różnych żetonów, 2 punkty za odrzucenie 2 dowolnych żetonów, lub 3 punkty za odrzucenie 1 kości. BADANIA – wydajemy tyle symboli latarenek oraz tyle żetonów zasobów, aby pozyskać wybraną przez nas technologię (należy też spełniać jej wymogi terenowe) Koniec gry (tzn. ostatnia runda) następuje, jeżeli nastąpi jedna z tych sytuacji: Zabraknie punktów zwycięstwa w zapasach ogólnych (te dopasowane są do ilości graczy) W zapasach pozostaną kości w co najwyżej 2 kolorach. Zabraknie kafli do dobierania. Dowolny z graczy postawi 5 domów. Ogólnie podsumowując bardzo przyjemny warty poznania spróbowania, tytuł raczej rodzinny + w którym możemy pokombinować. Może ilość zasad odstraszyć ale jak już przebrniemy przez instrukcje to ogólnie można dość łatwo wytłumaczyć, a cena do ilości komponentów i przyjemności z rozgrywki oraz regrywalności — jest w 100% satysfakcjonująca. Autor gry jest oczywiście dobrze znany z trybów solo więc oczywiście i tu fajni tego rodzaju rozgrywki znajdą coś dla siebie.