Duke
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 2 |
Zalecany wiek | od 13 lat |
Czas zabawy | poniżej 30 minut |
Projektant | Matt Heerdt |
Wydanie | angielskie |
Instrukcja | angielska |
Złożoność | dla początkujących |
Zależność językowa | brak tekstu |
Opis
Duke to dynamiczna, kafelkowa gra strategiczna nawiązująca tematycznie do średniowiecza zawierająca wysokiej jakości drewniane elementy i wykorzystująca innowacyjny mechanizm dwustronnych kafelków. Każda strona to inne "zamiary" - agresja lub obrona - i akcje, które można wykonać. Po wykonaniu ruchu (lub użyciu specjalnej zdolności) kafelek przewracany jest na drugą stronę.
Akcje, na które pozwalają kafelki sa dość zróżnicowane. Pełne kółko to przemieszczenie, okrąg to skok, gwiazdka to specjalna umiejętność itd. W każdej turze gracz może wybrać dowolny kafelek i użyć go do ataku lub obrony swoich jednostek. Jeśli otoczysz kafelek przeciwnika z czterech stron i zakończysz swój ruch, przejmujesz jego kafelek. Gra kończy się, gdy jeden z kafelków Diuka zostanie pojmany.
Rozgrywka rozpoczyna sie od umieszczenia na planszy swoich Diuków. Potem przychodzi czas na piechurów. W każdej turze możesz albo przemieścić swoje jednostki albo dobrać kolejny kafelek. Mając do dyspozycji 16 dwustronnych kafelków, możesz mieć pewność, że liczba możliwych taktyk jest naprawdę ogromna. Oprócz jednostek mamy do dyspozycji kafelki terenów zmieniające warunki gry. Wprowadzają też one dodatkowe cele, jak na przykład starcie z Czarnym Jeźdźcem, gdzie pięciu piechurów musi zmierzyć się z samotnym Rycerzem.
Zawartość pudełka: | Warto zobaczyć: |
|
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
Filip Nowakowski
Gra abstrakcyjna, która na pierwszy rzut oka przypomina szachy. Jednak w odróżnieniu od nieco suchej i skryptolubnej "królowej gier" Diuke nie kończy się na trzecim ruchu ( no bo dalej to już wiadomo co będzie grane ;). Losowe dobieranie nowych płytek powoduje, że sytuacja na planszy zmienia się bardzo dynamicznie. W ten sposób gra ma bardziej taktyczne charakter a rozgrywka jest dynamiczna i ekscytująca. W pudełku znajdują się też dodatki wzbogacające rozgrywkę - płytki góry, fortu , flag i smoka - nie musimy ich używać - ale jeśli szukamy innych wyzwań niż tylko szachopodobne , użycie dodatków zmienia diametralnie przebieg pojedynku i jego cele... jak to w projekcie o kickstarterowym rodowodzie - gra ma wiele dodatków , które będą dostępne w przyszłości. Dodatki to nowe piony o podkręconych właściwościach - jako smaczek nawiązują do literatury fantasy i płaszcza i szpady ( 4 muszkieterów, Robin Hooda czy uniwersum E. Howarda) - czekam na nie niecierpliwie - choć sama podstawka jest produktem pełnym i dostarczającym świetnej , dynamicznej rozgrywki...
Paulina Szwarc
Jak na grę abstrakcyjną jest tutaj dużo świeżych pomysłów. Dwustronne klocki powodują, że sytuacja w rozgrywce zmienia się bardzo dynamicznie. Element losowy związany z dobieraniem klocków z worka nie jest na tyle duży, żeby decydować o wyniku rozgrywki, ale pozwala ograniczyć ilość decyzji, co przyspiesza grę. Jedyny mały minus to, że przy wystawieniu dużej liczby klocków ilość możliwości staje się zbyt duża co nieco spowalnia tempo gry.
Damian
Bardzo fajna gra o mechaniźmie szachowym jednak dużo bardziej urozmaiconym. Ruszamy się w różnych schematach, zmieniając po ruchu stronę pionka, a każda strona rusza się inaczej. Daje to duże pole do popisu i strategii. Nie jest to jednak wielka, skomplikowana gra, która zajmuje miesiące aby ją dobrze poznać.