Eldritch Horror: Przedwieczna Groza – Góry Szaleństwa
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 1-8 |
Zalecany wiek | od 14 lat |
Czas zabawy | ok. 120-180 minut |
Projektant | Nikki Valens |
Wydanie | polskie |
Instrukcja | polska |
Złożoność | dla średnio-zaawansowanych |
Opis
Budzi się pradawna groza
Na długo przed pojawieniem się ludzi na Ziemi żyły Starsze Istoty. Teraz, w roku 1926, coś zakłóciło ich długi sen. Zaczęły rozszerzać swój mroczny wpływ, wpełzając do ludzkich umysłów i zmuszając do realizacji tajemniczego celu. Kilku odważnych badaczy przeczuwa zbliżającą się katastrofę i wyrusza na Antarktydę, aby odnaleźć źródło zagrożenia. Tylko oni mogą powstrzymać nadciągającą zagładę, więc doprowadzą zadanie do końca albo popadną w obłęd próbując.
Rozszerzenie wprowadza dodatkową planszę Antarktydy, surowej krainy, pełnej dziwnych tajemnic i ukrytych niebezpieczeństw. Ośmiu nowych badaczy gotowych jest odkryć prawdziwą przyczynę tajemniczych wydarzeń, nękających świat. Towarzyszyć im będą nowi sprzymierzeńcy, między innymi profesor William Dyer. Dla dobra misji badacze mogą podjąć się specjalnych zadań, dzięki którym zdobędą potężne nagrody. W trakcie wyprawy natrafią na wiele przydatnych przedmiotów, magicznych zaklęć, paskudnych stanów i przerażających spotkań, czekających w Górach Szaleństwa.
UWAGA! To nie jest samodzielna gra. Do rozgrywki wymagana jest gra Eldritch Horror: Przedwieczna groza.
Zawartość pudełka: | Warto zobaczyć: |
|
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
Beren
Najlepsze w tym dodatku sa nowa plansza pozwalająca eksplorować zabójczą przestrzeń Antarktydy. Nowy Przedwieczny i nowe karty lokacji gwarantują wiele emocji podczas rozgrywki. Wszytko co jest w tym dodatku jest dobre i największym jego plusem jak i tego co zapowiedziało FFG jest fakt, ze zależnie od scenariusza Przedwiecznego nie będziemy musieli zawsze wyciagać wszystkich dodatkowych plansz aby w pełni cieszyć się grą.
Zbyszek
Dodatek rozszerza nam każdą talię którą znajdziemy w podstawowej wersji gry, a także wprowadza dodatkową planszę - Antarktykę, która jest ciekawie zaimplementowana i nie pojawia się zawsze w grze. Dodatkowo mamy kilka nowych mechanizmów w postaci kart Preludium, które wpływają na set up gry i przedstawiają fabularnie co się działo w chwilach zaraz przed rozpoczęciem rozgrywki. Kolejną nowością to karty Przygód, które dają graczom kolejny (opcjonalny) cel do osiągnięcia podczas rozgrywki. Dużą zmianą jest także dodanie nowej akcji "Skupienie", kiedy jesteśmy skupieni możemy przerzucić kość w dowolnym rzucie. Oprócz tego dostaliśmy do dyspozycji ośmiu nowych badaczy, oraz dwóch nowych Przedwiecznych. Duży dodatek, który nie tylko rozszerza wszystko co już mamy, ale wprowadza kilka nowych bardzo dobrze przemyślanych rzeczy. Jeśli podstawka Ci się podoba to jest to praktycznie pozycja obowiązkowa.
Maksymilian Piech
OCENA 5/5 : Eldritch Horror: Góry Szaleństwa - to dodatek nie tylko nowej planszy, lecz też artefaktów, przedmiotów, nowe zasoby unikatowe,nowe stany , 2 nowych przedwiecznych, żetony skupienia i jeszcze wiele więcej. Gra robi się z tym dodatkiem nie tylko bardziej rozbudowana, ale przede wszystkim ciekawsza i bardziej nieprzewidywalna. Spodobało mi się tutaj zmniejszanie lub zwiększanie trudności gry. No mega fajne ale też mega trudniejsze granie. Dla mnie bomba :D !
Golic
Każdy dodatek do Eldritch Horror jeszcze bardziej rozbudowuje rozgrywkę więc nic tylko brać! :D