Elizjum

Podstawowe informacje

Liczba graczy 2-4
Zalecany wiek od 14 lat
Czas zabawy ok. 30-60 minut
Projektant Matthew Dunstan
Wydanie polskie
Instrukcja polska
Złożoność dla początkujących
Dostępność: w magazynie
Wysyłka w: (wysyłka do 24 godzin)
Cena: 164,90 zł 164.90
ilość szt.
Zyskujesz 32 pkt [?]
dodaj do przechowalni
Oceń produkt w skali 1-5: 3.25
Wydawca: Wydawnictwo Rebel
Kod produktu: 4489

Opis

Wciel się w rolę ambitnego półboga i stań w szranki ze swoimi konkurentami, aby zająć poczesne miejsce na Olimpie! Rekrutuj herosów, zdobywaj artefakty oraz podejmuj się niebezpiecznych misji i stwórz swoją własną legendę! W trakcie pięciu epok zbudujesz potężne kombinacje kart, a następnie zniszczysz je i przeniesiesz do swojego Elizjum. Postępując w ten sposób, zdobędziesz punkty zwycięstwa.

Spraw, by Twe czyny na wieki zapisały się jako jedna z legend o bogach mitologicznej Grecji!

Elizjum to gra w zbieranie zestawów kart reprezentujących bohaterów, przedmioty, moce i bogów. Karty mają unikalne zdolności pozwalające na tworzenie potężnych kombinacji by zdobyć punkty zwycięstwa lub złoto. W czasie pięciu tur gry gracze będą próbować przenieść swoje karty do Elizjum, tworząc własną Legendę.

Gra jest doskonale zbalansowana, ma proste zasady i oferuje ogrom możliwości i strategii zagrań.

 


 

Zawartość pudełka: Warto zobaczyć: Pasujące koszulki
  • 168 kart (8 Rodzin)
  • 1 plansza Świątyni
  • 1 plansza Wyroczni
  • 6 płytek Misji
  • 16 Kolumn wpływu
  • 4 dyski Kolejności
  • 1 znacznik Epoki
  • 19 żetonów Nagrody
  • 40 znaczników Złota
  • 45 żetonów Punktów Zwycięstwa
  • 25 żetonów Punktów Prestiżu
  • 12 Pierścieni mocy
  • 4 karty pomocy
  • 4 plansze graczy
  • 1 przewodnik z opisem działania kart
  • 1 instrukcja

 

Co inni sądzą o tym produkcie? (9)

1 września 2015

Gra nowa na mojej półce. Po wypróbowaniu, stwierdziłam, że muszę ją posiadać. Ładnie wydana, ciekawa grafika i wygodna wypraska na wszystkie elementy. Póki co grałam w wariancie 2 osobowym i kart jest tyle, że nie szło jeszcze poznać wszystkich. Dzięki temu gra z pewnością szybko się nie znudzi. Polecam.

12 października 2015

Ta gra właściwie polega na kompletowaniu zestawów kart i umiejętnym wykorzystaniu kart zdobytych. Fajnym mechanizmem jest to iż karty w naszej domenie działają cały czas, a gdy przenosimy je do tytułowego Elizjum tracą swoje zdolności w zamian dając nam punkty. Graficznie gra wygląda bardzo dobrze, in plus należy dodać, że talię każdego z Bogów ilustrował inny grafik. W grze jest 8 talii ale będziemy w trakcie rozgrywki korzystać tylko z 5 z nich co daje spora ilość kombinacji. Gra najlepiej sprawdza się przy 3 lub 4 graczach gdy mamy więcej szans na pokrzyżowanie planów innym graczom. Sama rozgrywka nie jest jakaś bardzo agresywna ale i tak potrafi być emocjonująca. To ciekawa i dobra pozycja, tym przyjemniej widzieć ją po polsku.

11 lutego 2016

Gra przypomina mi trochę 7 cudów świata. Rozgrwyka w Elizjum to spora dawka kombinowania i strategii. Gra została ładnie wydana i ma świetną wypraskę. Bardzo przypadła mi do gustu mechanika związana z działaniem kart i przenoszeniem ich do naszego Elizjum, gdzie karta traci moc, ale dostarcza nam punktów zwycięstwa. Pozycja obowiązkowa dla fanów 7 cudów świata, jednak narażona na drobne przestoje, gdyż możliwości jest tutaj wiele, a ruchy trzeba przemyśleć i zaplanować.

11 marca 2016

Gra solidnie wykonana, z przemyślaną i praktyczną wytłoczką wewnątrz. Wszystkie elementy gry mieszczą się bez problemu, także karty po zalaminowaniu lub zakoszulkowaniu, za co wielki plus. Karty wykonane z grubego papieru o fakturze pseudo papirusu, co wróży długie użytkowanie. Sama rozgrywka początkowo wydaje się być skomplikowana, jednakże to tak na prawdę zbiór prostych i powtarzających się czynności. Diabeł tkwi w szczegółach, bo nasze ruchy musimy planować z wyprzedzeniem: jakie karty przenieść, które zostawić, którą nagrodę wziąć, sporo tego. Grając za pierwszym razem odniosłem wrażenie, że sposobem zbierania kart do złudzenia przypomina karcianego remika :) Kluczowe jest jednak ogranie i zaznajomienie się kartami, gdyż to esencja rozgrywki. Na plus spora regrywalność: karty rodzin można mieszać, tworzyć swoje zestawy, a podejrzewam, że dodatki przyniosą kolejne talie. Mechanika przemyślana i działa, jednakże o ile reguły gry są raczej proste, o tyle samo skomplikowanie gry jest bardzo duże. Knucia i kombinacji jest całkiem sporo, na plus także znaczna ilość interakcji w grze. Klimat gry także nie rozczarowuje: czuć tutaj antyczną Grecję, kolumny, klimatyczne karty, greccy bogowie i mitologiczne stwory, antyk jednym słowem. Polecam sprawdzić tytuł.

25 października 2016

Jak zwykle nie będę ukrywał, że oprawa graficzna jest dla mnie strasznie istotna, więc gra już na wejściu punktuje za tę właśnie. Świetni artyści, rewelacyjne ilustracje. Sama mechanika ciekawa, jest sporo do myślenia, ale raczej taktycznie, a nie strategicznie, bo nie wiemy do końca jakie w każdej epoce będą się pojawiać (chyba że gramy z wyrocznią, która trochę przyszłości podpowiada). Regrywalność i kombinacje 5 z 8 zestawów kart (56) to następny ważny punkt. Ograć to wszystko raczej będzie ciężko, więc bawić pewnie będzie przez długi czas.

13 kwietnia 2017

5/5 OCENA. Elizjum - to gra rodzinna i ponoć pretendent do Gry Roku. Spełnia w tym zakresie wszystkie kryteria. Wypraska jest praktyczna, a rozgrywka nie nudzi się tak łatwo. Dla mnie ideał.

24 czerwca 2017

To co najbardziej urzekło mnie w Elizjum to mechanika gry, a w szczeóglności możliwość tworzenia optymalnych kombinacji bazujących na 5 z 8 dostępnych zestawów kart.

26 maja 2018

Czy Elizjum ma piękne grafiki? Ma, a jakże. Są świetne. Czy Elizjum ma pomysłowy sposób na zdobywanie kart? Taki twist jakiego nigdzie wcześniej nie było? Ani nawet później? Oj tak! Mechanika kolumn jest super. Czy Elizjum ma przemyślaną wytłoczkę w pudełku, dzięki czemu elementy można posegregować? Tak. Nie dość że funkcjonalna to zrobiona ,,z jajem” – elementy układa się w kształt greckiej świątyni. Czy Elizjum ma tak wymaganą dziś różnorodność rozgrywek generowaną startowo przez grę? No wiecie – te wszystkie różne talie (a’la Dominion)? Ma. Tak. Można wciąć tę talią i tamtą i jeszcze siamtą, ale nie brać tej i tej. Innym razem inaczej. I różne kombinacje powinny dodawać, odejmować interakcję lub zmieniać dynamikę gry. Tak. To jest. Czy Elizjum ma to, czego wymagamy od karcianki? Ciekawe efekty na kartach? Eeeee… no i tu jest moim zdaniem klops. Efekty na kartach są. Tak. Czy są ciekawe? Hmmm… szczerze nawet nie umiem powiedzieć co oznacza – ciekawe efekty. Nie umiem ich zdefiniować. Innowacje je mają. Impuls też. Chudyk ma do tego smykałkę. Konwój ma ciekawe efekty. Dominion, Kilka Akrów Śniegu też. Osadnicy Trzewiczkowi już nie. A 51 Stan tak. Czemu? Nie wiem. Tu mam podobnie niestety jak w wymienionych nudnych opcjach. Żaden efekt nie zachwyca. A jeśli już jest ciekawszy, to jednorazowy. Mało tego, clue gry to zabijanie swoich kart z fajnymi cechami. Niby tworzy dylemat – punktować i rozwalać mini-silniczek, ale z drugiej strony zabija to i tak już niewielką radość z gry. Niestety. Bo chciałem żeby dla mnie też Elizjum było takim ukrytym diamencikiem na którym świat się nie poznał, a ja tak. Niestety. Ja też się nie poznałem. Serio szkoda, bo mechanika działa (chociaż ta cała przekładanina z przejściem od żywych do martwych jest… niespecjalnie fascynująca), motyw z kolumienkami jest fajny, powinien być bardziej wyeksponowany – np. poprzez akcje z nimi związane na kartach. Do tego graficznie urywa nogi przy samej pupie. Szkoda. Polecam zagrać przed kupnem.

25 czerwca 2019

Po co w tej grze aż tyle kart? Człowiek babrze się w przygotowanie rozgrywki strasznie długo (a po partii rozdziela karty...), a używa 1/3 talii. Poza tym gra jest przyjemna i wciągająca, ale jej koszmarne przygotowanie mnie odstrasza.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl