Galaxy Defenders
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 1-5 |
Zalecany wiek | od 12 lat |
Czas zabawy | ok. 90-120 minut |
Projektant | Simone Romano, Nunzio Surace |
Wydanie | angielskie |
Instrukcja | angielska |
Złożoność | dla średnio-zaawansowanych |
Zależność językowa | dużo tekstu - wszyscy gracze powinni znać język |
Opis
Galaxy Defenders to taktyczna gra z gatunku science fiction dla 1-5 graczy, w której gracze walczą wspólnie przeciwko zbliżającej się inwazji obcych. Każdy z graczy przejmuje kontrolę nad jednym z agentów posiadających wyjątkowe moce, których wykorzystują do uratowania planety. Rozgrywka kręci się wokół systemu walk rozstrzyganych za pomocą kości K10. Każdy gracz wykonuje swoją turę ruszając się najpierw Agentem a później Obcymi. Gdy wszyscy wykonają już swoje ruchy gra przechodzi do fazy Wydarzeń. Wtedy gracze mogą wybrać do 5 Agentów:
- Marines - U.S. Special Forces, żołnierz idealny, idealnie sprawdzający się w walkach, szczególnie z wieloma przeciwnikami.
- Biotech - najbardziej uzdolniony technologicznie agent. Używa nanotechnologii do leczenia ran i kontrolowania dronów.
- Infiltrator - zabójczy i cichy agent. Preferuje skrywanie się w cieniu. Dysponuje szybkimi ruchami i idealnie spradza się w walce wręcz.
- Snajper - ekspert w dziedzinie kamuflażu i walce na odległość. Nie porusza sięzbyt często, lecz posiada ogromną siłę ognia.
- Hulk - były najemnik, teraz jeden z najlepszych agentów. Powolny jednak niezwykle wytrzymały.
Nie ma gracza, który kontrolowałby Obcych, sama gra robi to za graczy poprzez dwa rodzaje kart:
- karty Obcych - opisują one zachowanie i umiejętności każdego OBcego z osobna
- karty starć - wykorzystywane na początku tury obcych, wskazujące, który z nich jest teraz aktywny
Zestawienie tego swoistego rodzaju sztucznej inteligencji i niepewności co do tego, który z obcych zostanie aktywowany zapewnia realistyczną symulację chaosu. Większa ilość agentów w grze przynosi większą ilość aktywacji Obcych, także poziom trudności zależy od ilości graczy. Jeśli któryś z agentów umrze, poziom trudności ulega przewartościowaniu i dostosowuje się do aktualnej liczby graczy.
Bitwa o Ziemię prowadzona będzie przez 12 misji tworzących kampanię. Wydarzenia w misjach mają dwa różne sposoby oddziaływania na dalszą rozgrywkę. Każda misja posiada kilka zakończeń, co ma wpływ na dalszą fabułę kampanii Każdy z agentów zdobywa doświadczenie podczas misji. Zdobyte punkty pozwolą zmienić żołnierza w Obrońcę Galaktyki, wykorzystującego bardziej złożone taktyki i bardziej zaawansowane technologie.
Możliwe jest stworzenie wariantu, w którym jeden z graczy przejmuje kontrolę nad Obcymi i ich talią kart, próbując uniemożliwić wykonanie misji podjętych przez agentów, wypełniając jednocześnie własne cele misji.
Zawartość pudełka: | Warto zobaczyć: |
|
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.