Ganges (edycja polska)
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 2-4 |
Zalecany wiek | od 10 lat |
Czas zabawy | ok. 60-90 minut |
Autor | Inka Brand, Markus Brand |
Wydanie | polskie |
Instrukcja | polska |
Złożoność | dla średnio-zaawansowanych |
Opis
Gracze wcielają się w radżów, którzy rywalizują o sławę i bogactwo. Gracze wysyłają swoich pracowników na różne pola akcji, aby zdobyć pieniądze i kości, które posłużą im do rozbudowy własnych prowincji. GANGES to pięknie wykonana eurogra o złożonych, ale łatwych do wytłumaczenia zasadach.
Warto zobaczyć: | |
|
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
Wojciech Wiśniewski
Bardzo dobra gra. Dobrze obeszli problem, że wysokie wartości na kostkach są lepsze, bo tutaj często po prostu muszę wydać kość (niezależnie od jej wartości), a na rzece wręcz nie mogę użyć kości 4-6. Bardzo fajny system wywoływania końca gry, bez upierdliwego podliczania punktów jak w każdym euro. Może odrobinę "atakuje" wizualnie - plansza jest trochę za bardzo kolorowa, ale mechanicznie świetna.
Anna
Bardzo fajna gra z dużą ilościa kolorowych kości oraz planszą wprowadzającą lekki klimat. Gra jest swego rodzaju wyścigiem, sprawdzi się u zaawansowanych graczy jak i tych mniej ogranych. Po jednej parti chce się rozegrać następną. Polecam.
Propi
Ciekawy tytuł, używający kości jako dodatkowego wymiaru rozgrywki typu worker placement. Bogata, aż pstrokata plansza może z początku przerażać, podobnie jak ultra bogata ikonografia - kilkadziesiąt symboli do poznania i zapamiętania. Jeśli jednak przebić się przez tę początkową niejasność - i niezbyt czytelną instrukcję - oczom naszym ukazuje się przyjemnie skomplikowany, ale nie męczący tytuł na rozgrywkę o średniej długości. Gra trwa do momentu, gdy jeden z graczy połączy dwa tory swojej punktacji - sławy i bogactwa. Tory te biegną w swoim kierunku z dwóch przeciwległych końców planszy, już na starcie mamy więc dwie strategie: nacisku na jeden z torów lub zrównoważonego rozwoju. Gra pokazuje jednak, że droga do zwycięstwa nie jest taka prosta - zakrętów, niespodzianek i zwyczajnego pecha jest po drodze na tyle dużo, żeby nie dało się zaplanować całej rozgrywki z góry. Kości pełnią w grze rolę absolutnie kluczową, natomiast niskie wartości nie stanowią o przegranej - możliwości modyfikacji kości czy wykorzystywania niskich wartości jest naprawdę sporo, podobnie jak ścieżek do zwycięstwa. Gra cierpi jednak na spory paraliż decyzyjny, co przy grze w więcej niż dwóch graczy sprawia, że tury mogą się niemiłosiernie przeciągać podczas gdy przeciwnicy rozważają rozmaite kroki stojące przed nimi. Wtedy gra staje się zbyt długa na to, co oferuje. Być może użycie tzw. domowych zasad pomogłoby w rozwiązaniu tego problemu - na początek warto jednak zacząć od gry w dwóch graczy by poznać jak prezentuje się Ganges w swoim najlepszym wydaniu.