Gloomhaven (edycja polska)
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 1-4 |
Zalecany wiek | od 12 lat |
Czas zabawy | ok. 90-120 minut |
Projektant | Isaac Childres |
Wydanie | polskie |
Instrukcja | polska |
Złożoność | dla wymagających graczy |
Opis
Gloomhaven to gra kooperacyjna z taktycznym systemem walki, osadzona w wyjątkowym, zmieniającym się świecie fantasy. Każdy z graczy kontroluje zaprawionego w bojach najemnika z własnym charakterem, systemem wartości i motywacji. Wspólnie będą toczyć zmagania w kampanii scenariuszy, która zmienia się w zależności od działań graczy, tworząc unikalną rozgrywkę pełną skarbów, przygód i wyborów, mających trwałe konsekwencje.
W każdym scenariuszu gracze będą musieli podjąć szereg decyzji o znaczeniu taktycznym, korzystając z kart zdolności o wielu zastosowaniach , których użycie we właściwym momencie może przeważyć szalę pomiędzy sukcesem a porażką.
Gloomhaven oferuje system walki taktycznej bez rzutów kośćmi przeciwko zautomatyzowanym przeciwnikom o unikalnym zachowaniu. W tym pudełku gracze znajda rozbudowaną kampanię w świecie fantasy o niespotykanym rozmachu i zaskakującej głębi.
Zawartość pudełka: | Warto zobaczyć: |
|
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
Dawid Lisicki
Epicka rozgrywka i równie epicki setup i sprzątanie, który prowadzi do niewielu rozgrywek (przynajmniej w mojej grupie). Produkt drogi, ale moim zdaniem wart każdej złotówki, o którym posiadacz przekonuje się już przy odbiorze przesyłki, bo jak się okazuje Gloomhaven potrzebuje zupełnie osobnego kartonu pakowego (samo!). Polska edycja zapewne ułatwi wejście wielu osobom, więc tylko na plus!
Propi
Gloomhaven to kamień milowy dla wielu graczy. To gra droga, logistycznie uporczywa (ogromne pudło, długi setup), o wysokim progu wejścia, przez który niewielu chce się przebijać. Jest to jednak tytuł zupełnie wyjątkowy i jego wysokie oceny są jak najbardziej zasłużone. Wysoka cena to naturalna konsekwencja bogatej zawartości - GH to ponad 1700 kart i blisko tysiąc żetonów, sam koszt produkcji jest tu niebanalny. Przede wszystkim jednak Gloomhaven oferuje rozrywkę nie na wieczór, czy dwa, ale na kilkadziesiąt wieczorów. Kampania to przynajmniej 50-60 scenariuszy, każdy z których może zająć od godziny do dwóch... o ile ukończy się go za pierwszym razem ;) Jeśli zaś przemnożyć sobie te wszystkie rozgrywki przez ilość dostępnych postaci to nagle okazuje się, że grywalność i regrywalność tego tytułu mierzy się w naprawdę wielkich wartościach, zupełnie nieporównywalnych z tańszymi grami. Gra jest klimatyczna, bogata w treść, różnorodna, łatwo modyfikowalna pod względem trudności, a jej pozorna trudność wynika raczej z unikatowego systemu walki, rozwoju postaci i przebiegu kampanii, które jednak stają się proste jak tylko się w nie zagłębić. Przy stole de facto wystarczy jedna ograna osoba, która przeprowadzi pozostałych graczy przez pierwszą partię. Dla każdego gracza główną osią rozgrywki będzie jego talia kart - a tych jest nie więcej niż kilkanaście. Poznanie wszystkich możliwości skrywanych przez te karty to kwestia kilkudziesięciu minut aktywnej gry. Nie należy więc bać się obszernej instrukcji - gra jest zaprojektowana w bardzo spójny i logiczny sposób. Gdy już pozna się ją trochę lepiej graczy czeka świat fantastycznej przygody w świecie taktycznej walki i kooperacji na poziomie, którego próżno szukać w innych grach.