Głowa pełna gier - Adam Kwapiński
Podstawowe informacje
Liczba stron | 245 |
Oprawa | twarda |
Opis
„Głowa pełna gier” to książka o objętości ponad 230 stron maszynopisu, w której Adam Kwapiński dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem ukazując nam tajniki rzemiosła, podpierając się konkretnymi przykładami ze swoich projektów.
Adama Kwapiński to autor min. gier Lords od Hellas, Nemesis i Frostpunk: The Board Game.
Spis treści:
CZĘŚĆ PIERWSZA: SZCZYPTA TEORII
- Dlaczego nie piszę gier?
- Czym różni się gra od innych mediów?
- Czy istnieje uniwersalna cecha dla dobrej gry?
- Po co mi ta książka?
CZĘŚĆ DRUGA: PROJEKTOWANIE
- Na początku był pomysł...
- Skąd się biorą pomysły na gry?
- Specyfikacja, czyli co ja w zasadzie projektuję?
- Ile wart jest pomysł na grę?
- Sinusoida projektanta
- Jak stworzyć pierwszy prototyp?
- Po co mojej grze temat?
- Główna mechanika
- Ostrożne obudowywanie rdzenia
- Draft instrukcji
- Pierwszy prototyp
- Warsztat projektanta
- Pierwszy test
- Co dalej?
- Przeprojektuj - Przetestuj - Powtórz
- Zmień perspektywę
- Gra jako symulacja
- Gra jako wybór
- Balansowanie
- Losowość
- Dynamika i tempo
- Elegancja i struktura rozgrywki
- Testowanie i naprawy
- Podstawowe błędy w projektowaniu
CZĘŚĆ TRZECIA: WYDANIE I WSPÓŁPRACA Z WYDAWCĄ
- Jak dzisiaj wydać grę?
- Po co Ci wydawca?
- Współpraca
- Podpisywanie umowy
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.