Horror w Arkham: Gra karciana - Strażnicy Otchłani - Scenariusz
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 1-4 |
Zalecany wiek | od 14 lat |
Czas zabawy | ok. 60-90 minut |
Wydanie | polskie |
Instrukcja | polska |
Opis
Daleko ponad miastem wznosiła się wielka, rzymska kopuła nowego muzeum; a za nią – przez tajemniczy żółty Nil, który jest ojcem eonów i dynastii – czają się złowrogie piaski libijskiej pustyni: faliste, opalizujące, skrywające zło pradawnej wiedzy tajemnej.
-H.P. Lovecraft, “Imprisoned with the Pharaohs”
Z przyjemnością prezentujemy Strażników Otchłani, zestaw scenariuszy do gry Arkham Horror LCG, który zawiera w sobie zarówno scenariusze Gen Con 2018, jak i Arkham Nights 2018.
W Wiecznym Śnie, badacze rozpoczynają swoje śledztwo w Kairze, gdzie dziwna choroba szerzy się wśród mieszkańców miasta. Jessie Burke, agentka rządowa pracująca w Egipcie, poprosiła ich o pomoc w rozwiązaniu tej medycznej zagadki. Ludzie w całym mieście, w tym również mąż i partner Jessie, John zapadają w sen, z którego nie mogą się wybudzić. Jak dotąd nie wiadomo co łączy wszystkie ofiary, ale Jessie ma nadzieję, że doświadczenie badaczy z innymi… osobliwymi sprawami, pozwoli doprowadzić do rozwiązania sprawy.
Niestety, kiedy docierają do miasta, na każdym kroku napotykają na opór. Przemierzając Kair w poszukiwaniu odpowiedzi, jednak większość mieszkańców nie chce mieć z nimi nic do czynienia. Co gorsza, ich śladem podążają podejrzane postacie. Cokolwiek się tu dzieje, nie ma wątpliwości, że jest to coś więcej niż zwykła medyczna zagadka.
Zdobyte informację prowadzą badaczy poza miasto w głąb Egipskiej pustyni, gdzie dziwna siła emanuje z piasków. Nie jest jasne, czy to jest przyczyna tego całego chaosu czy też kolejny jej skutek. Cokolwiek to jest, nie może zostać zignorowane. Przez całe śledztwo w Strażnikach Otchłani badacze będą zmuszeni walczyć z siłą samej Otchłani, nieprzewidywalnej i zmiennej. Obecna siła otchłani oznaczona jest żetonami na karcie pomocy scenariusza. Choć wartość ta nie ma bezpośredniego efektu w grze, ale w miarę jej wzrastania, moce zła z którymi walczą badacze również rosną w siłę.
Jeśli badacze zostaną pokonani przez potęgę Otchłani, zostaną przez nią pochłonięci i zapadają w wieczny sen.
Czy uda im się znaleźć lekarstwo na tę medyczną tajemnicę i obudzić śpiących z przeklętego snu, czy też sami wpadną w koszmar, z którego nie ma ucieczki? A jeśli badaczom się powiedzie, czy będzie to koniec problemów, czy może początek czegoś o wile straszniejszego? Jeśli za tajemnicą śpiączki stoi jakiś spisek, kto miałby im uwierzy w tym kraju tak odległym od Arkham?
Drugi scenariusz z tego rozszerzenia, Noc Uzurpatora, zostanie zaprezentowany podczas tegorocznego Arkham Nights. Stanowi on kontynuację Wiecznego snu, wciąż jednak owiany jest tajemnicą. Do badaczy na całym świecie dotarły jedynie strzępki informacji, które muszą wystarczyć, aby przygotować się do walki z pradawnym złem. Czy jesteście na nią gotowi?
UWAGA! Ten dodatek nie jest samodzielną grą. Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry Arkham Horror: Gra karciana. |
Warto zobaczyć: | |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.