Horror w Arkham

Podstawowe informacje

Liczba graczy 1-8
Zalecany wiek od 12 lat
Czas zabawy ok. 120-180 minut
Autor Kevin Wilson
Wydanie polskie
Instrukcja polska
Złożoność dla wymagających graczy
Dostępność: niedostępny
Cena: 209,90 zł 209.90
ilość szt.
Zyskujesz 41 pkt [?]
dodaj do przechowalni
Oceń produkt w skali 1-5: 5
Wydawca: Galakta
Kod produktu: 824

Opis

Mamy rok 1926. Arkham Massachusetts. W całym mieście otwierają się wrota do niewyobrażalnie koszmarnych wymiarów. Z ich trzewi wydostają się ohydne stwory, które zaczynają nawiedzać noc. Co gorsza, jeśli otworzy się zbyt wiele bram, na świat uwolni się istota o niezgłębionej mocy.

Naprzeciw tych przerażających potworów staje grupa Badaczy, zdeterminowana odeprzeć falę mrocznych sił wszechświata. Jeśli chcą mieć chociaż cień szansy na sukces, będą musieli zgłębić tajemnice Mitów i wykorzystać wszystkie swoje umiejętności, zaklęcia i broń.

Zawartość pudełka:

Warto zobaczyć:  

  • gruba, kolorowa plansza o wymiarach 84cm x 65cm
  • 16 kart bohaterów (Badacze)
  • 16 kartonowych pionków po jednym dla każdego Badacza z plastikowymi podstawkami
  • 5 kostek sześciościennych
  • 196 żetonów Badaczy
  • 189 kart Badaczy
  • 8 kart Starożytnych (potwory)
  • 20 żetonów przeznaczenia
  • 180 kart Starożytnych
  • 60 znaczników potworów
  • 16 znaczników Bram
  • 14 innych, różnych znaczników

Polecamy również:

Co inni sądzą o tym produkcie? (7)

4 kwietnia 2013

Gra zdecydowanie niełatwa, choć instrukcja szczęśliwie czytelna, jasna z wieloma przykładami. Do tej pory co wstyd przyznać nie udało mi się jej pokonać. Próbowałem sam, próbowałem ze znajomymi brakowało niewiele ale gra była sprytniejsza ;). Gra jest kooperacyjna i wszyscy gracze walczą aby nie dopuścić do uwolnienia się przedwiecznego potwora poprzez niszczenie bram do innych portali i zabijanie potworów. Gra ma swój klimat i to duży plus ale jest bardzo długa i trochę schematyczna ale zawsze można się pokłócić o to kto co ma zrobić. Z drugiej strony postają coraz to nowsze dodatki. Polecam dla osób lubiących horrory i fantasy. W skali 1-5 Grywalność 4, Złożoność 4+, Losowość 2, interakcja 4, cena do jakości 3+, ogólnie 4

5 lutego 2015

Gra wręcz ocieka klimatem. Jeśli ktoś lubi prozę Lovecrafta to zdecydowanie musi spróbować. Poczytalność traci się na każdym kroku i trzeba być gotowym na każdą ewentualność. Do łatwych gra nie należy, ale po ogarnięciu zasad przez jedną osobę można je bardzo łatwo wyjaśnić pozostałym. Gra dość długa, ale nikt nigdy nie narzekał na zbyt długi czas rozgrywki, gdyż emocje są od samego początku do końca ;) Polecam

19 października 2015

To kultowa i nie aż tak skomplikowana, jak już ogarniecie instrukcję, gra chociaż wymaga od graczy dobrej pamięci wszystkich reguł. Jeden z najbardziej klimatycznych tytułów świetnie oddający realia stworzone przez Lovecrafta. Jeśli jesteście fanami Cthulhu to bierzcie w ciemno, bo się nie zawiedziecie. O ile wiele aspektów gry podoba mi się i uważam za dobre to jej największym minusem jest brak balansu gry pod względem ilości graczy.

10 lutego 2016

Świetna realizacja klimatu Lovecrafta. Gra nie jest jednak łatwa. Ma masę zasad i rzeczy,o których trzeba pamiętać w trakcie każdej rundy. Rozgrywka do najkrótszych również nie należy. Jeżeli jednak ktoś lubi taki klimat z pewnością odnajdzie tutaj coś wartego uwagi.

11 marca 2016

Jedna z moich ulubionych gier, jednakże nie dla każdego ten tytuł. Wykonanie: standard od FFG czyli wysoki. Pudło wypełnione po brzegi kartami, wielgachną planszą (uwaga: są przypadki, że nawet przy pierwszym rozłożeniu lubi się rozerwać) i toną żetonów. Klimat gry jest ciężki, bez dwóch zdań. To chory świat Lovecrafta, z potworami, mitycznymi bogami, więc ciężko i nie każdy to przyjmie. Do tego to gra kooperacyjna, a nie wszyscy za nimi przepadają. Mechanika jednak jest stosunkowo prosta, instrukcja choć długa, szczegółowo tłumaczy wszystko. O ile mechanika jest prosta, to jednak tych szczegółów jest sporo i kilka partii zejdzie aby je po całości przyswoić. Rozgrywka jest raczej długa, nieraz i 2 godziny to mało, a jeżeli dołożymy dodatki to robi się już na prawdę długo. Wielki plus za skalowalność: działa dobrze solo i do 6 graczy. Owszem, można grać w 8 osób ale to katorga nie gra. Niektórych zrazi na pewno spora losowość, wszystkie testy wykonujemy kości k6, podobnie jak walkę. Mi kości i losowość nie przeszkadzają, więc to wręcz plus. Podsumowując: świetny i obowiązkowy tytuł dla fana Lovecrafta, a warty sprawdzenia dla każdego, kto przepada za przygodówkami.

13 kwietnia 2017

Gra badzo dobra dla kooperacyjnych graczy, Euro zdecydowanie nie. Jedna z podstawowych wersji dla zwolenników klimatu Lowecrafta. Jedyna wadą jest złożoność. Mam na myśli to, że niektórzy się gubią z instrukcją. Dla starych "wyjadaczy" to raczej plus. Polecam Bardzo Dobry produkt. Wręcz wyrywany gdy na rynku ;)))

18 lipca 2018

Wędrówki po mapie w poszukiwaniu wskazówek i przydatnych rzeczy, "nurkowanie" w Inne światy, kilka kostek, nieprzewidywalność kart Mitów i kontaktów – dla kogoś to wszystko wydaje się zbyt nudne, długie i monotonne, ale dla mnie to doskonała okazja, aby odpocząć i cieszyć się hazardu rzutów, mini-opowieści i przemyślenia strategii w stosunku do konkretnego Starożytnego. 9/10