Innowacje

Podstawowe informacje

Liczba graczy 2-4
Zalecany wiek od 12 lat
Czas zabawy ok. 30-60 minut
Autor Carl Chudyk
Wydanie polskie
Instrukcja polska
Złożoność dla średnio-zaawansowanych
Dostępność: niedostępny
Cena: 99,90 zł 99.90
ilość szt.
Zyskujesz 19 pkt [?]
dodaj do przechowalni
Oceń produkt w skali 1-5: 4.78
Wydawca: Lacerta
Kod produktu: 90

Opis

Innowacje to gra taktyczna, w której stajesz się przywódcą cywilizacji. Twoim zadaniem jest rozwijanie swojej cywilizacji poprzez pozyskiwanie innowacji reprezentujących podstawowe odkrycia związane z dziesięcioma epokami naszej historii.

Karty innowacji podzielone są na pięć grup kolorystycznych, co przekłada  się na zwiększenie liczby opcji w grze oraz możliwość produkcji zasobów zwiększających siłę twojego ataku i obrony. Podczas gry będziesz zbierać te karty  w swojej strefie w postaci stosów (każdy kolor osobno). Maksymalnie możesz więc posiadać pięć stosów. Na każdej karcie zapisany jest co najmniej jeden dogmat, który wskazuje ideologię twojej cywilizacji w danym momencie.


W grze rozróżniane są dwa rodzaje dogmatów. Dogmat współpracy promuje wszystkich graczy produkujących co najmniej tyle samo zasobów co ty. Dogmat  przymusu umożliwia podporządkowanie  słabszych (produkujących mniej zasobów) cywilizacji twojej woli. Aktywuj te dogmaty, aby rozwijać swoją cywilizację szybciej niż robią to przeciwnicy. Pomimo tego, że możesz mieć tylko pięć kart aktywnych w jednej chwili, możesz korzystać z zasobów znajdujących się na kartach w głębi stosów (jeśli stosy te są rozsunięte). Zasoby zwiększają potęgę twojej cywilizacji. Dzięki nim  możesz korzystać z kart innowacji swoich przeciwników, przeprowadzać ataki oraz bronić się przed atakami innych graczy.

Przechytrz rywali i zgromadź wraz ze swoją cywilizacją najbardziej imponujące osiągnięcia na przestrzeni kolejnych wieków rozwoju. Trochę sprytu, dużo rozważnych decyzji i odrobina szczęścia - to niezbędne czynniki na drodze do zwycięstwa w Innowacje.

 


 

Zawartość pudełka: Warto zobaczyć:
  • 4 plansze gracza / skrót zasad
  • 105 kart innowacji (21 w każdym kolorze)
  • 5 kart dziedzin
  • instrukcja

 

Polecamy również:

Co inni sądzą o tym produkcie? (5)

Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.

14 października 2012

Bez zachwytu. Wrażenie chaosu podczas gry jest tak wszechpotężne, że odbiera całą radość z gry. Spora losowość. Największym atutem jest jakość wydania a zwłaszcza fantastyczne pudełko.

1 kwietnia 2013

Innowacje to gra tego samego autorstwa co "Na chwałę Rzymu", ale z wymienionym tytułem nie łączy jej aż tak wiele. W innowacjach zmagamy się z przeciwnikami przez 10 epok starając się zdobyć punkty dominację poprzez gromadzenie punktów wpływu i zdobywanie szczególnych osiągnięć. Gra polega na rozkazach i żądaniach opisanych na każdej karcie, które muszą wykonać gracze zależnie od ilości produkowanych przez wyłożone karty zasobów. Ten prosty w sumie mechanizm (zagrywam kartę a wy musicie coś zrobić) dostarcza mnóstwo negatywnej w większości interakcji. Jeśli lubicie gry ze spokojnym budowaniem układu kart, to tutaj poziom frustracji osiągnie maksimum. Obrona jest często trudna, bądź niemożliwa i czasem zdarzy się na jednym rozkazie pociągnąć pół gry. Z drugiej strony zdarza się, że ktoś "już wita się z gąską" i na finiszu zostaje zmasakrowany nagłą zmianą układu kart. Jeśli więc zgadzasz się na dużą dozę losowości i masz grubą skórę to zagraj koniecznie.

7 sierpnia 2013

Zachęcony pozytywnyi komentarzami i zadowolony po zakupie dobrej karcianki "Na chwałę rzymu" postanowiłem zakupić kolejną grę tego aturoa. Niestety nie bardzo rozumiem zachwytów nad tą grą. Zasadniczo dla mnie nie ma się wpływu na to co osiągamy. Zdobywamy punkty wpływu, które łatwo możemy stracić, bo trzeba przetrwać ruchy innych graczy. Ponadto jest tutaj zasada kuli śnieżnej, komuś dobra karta podejdzie, to może zyskywać i zabierać innym bardzo szybko i osiągnąć szybko cel, jednakże może tak wyjść, że nawet ta osoba co będzie prowadzić całą grę, może ją przegrać np. poprzez występowanie kart dających automatyczne zwycięstw. Reasumując gra jest chaotyczna, negatywna interakcja jest zbyt duża i nie daje frajdy, klimatu także nie da się odczuć w tej grze, wykonanie, no cóż po prostu nienajgorzej zrobione karty (pudełko za to jest fajne, małe i na magnesik) i tyle. Ogólnie polecam sprawdzić przed zakupem, gdyż nie każdemu ta gra przypadnie do gustu. Mi nie przypadła.

15 stycznia 2015

Innowacje są grą fantastyczną, bo: - w intrygujący sposób symulują procesy historyczne i wpływ technologii na życie cywilizacji przy pomocy zestawu kart (w tym najczęściej wspominane technologie z najdalszych er: zabawy z energią jądrową i sztuczną inteligencją – majstersztyk!, potrzeba czasem tylko tyćkę wyobraźni) Tu uwaga – dla mnie Eufrat i Tygrys świetnie symuluje (przy pomocy minimalnej liczby komponentów) rozwój starożytnej cywilizacji!; - świetnie się gra w 2 osoby; - posiadają naprawdę dobre ilustracje, które nie zmniejszają czytelności tytułu; - można się ich uczyć – nowicjusz nie ma szans z wyjadaczem, próbować nowych ,,strategii”, pomimo tego, że są bardzo taktyczne (każda karta inna); - pomysł podziału kart na 10 niezależnych talii wspaniale minimalizuje losowość; - jest znacznie mniej uciążliwa w obsłudze niż ,,Na Chwałę Rzymu”, mniejsze jest też prawdopodobieństwo wpadnięcia w wir jednego kombo przez jednego gracza – tu można komuś kartę zabrać, usunąć, zasłonić; - planszetki graczy są ,,grube” i dobrze wsuwa się pod nie karty; - zawsze jest szansa na wybicie się z tragicznej sytuacji – widziałem już partie w których ktoś ,,odkuwał się” w ostatniej chwili, i jeśli nie zwyciężał, to przynajmniej znacznie minimalizował przewagę przeciwnika; - partia trwa maksimum godzinę, dając jednocześnie mnóstwo przyjemnego wysiłku dla szarych komórek; - po wyrzuceniu paskudnej wytłoczki karty świetnie leżą w koszulkach (no dobra, to akurat wada – wytłoczka znaczy się, instrukcja i tłumaczenie miejscami pozostawia odrobinę do pomarudzenia); - rozmiar pudełka jest wyśmienity, zamknięcie na magnes też jest fajnym rozwiązaniem (choć nie idealnym – używam dodatkowej recepturki, tak na wszelki). Zdecydowanie polecam sprawdzić Innowacje przed kupnem – nie każdemu gra podejdzie (od razu :). Np. ja po pierwszej rozgrywce byłem nieco zniesmaczony (losowość!), ale nie mogłem o tym tytule przestać myśleć. Po oswojeniu się z nim dałem 9/10 na BGG.

19 stycznia 2015

Grę posiadam od niedawna. Jednak ląduje na stole codziennie (dosłownie)! Tytuł bardzo przypadł do gustu małżonce. Zarówno ze względu na oprawę graficzną jak i tematykę i mechanikę. Gra jest mocno interaktywna, na każdym kroku przeszkadzamy w taki czy inny sposób przeciwnikom. Osoby lubiące się obrażać nie będą zadowolone! Ja grywam tylko w dwie osoby w ten tytuł - naszym zdaniem działa doskonale w trybie 1vs1. Gra jest mocno mózgożerna, wymaga sporego wysiłku intelektualnego. Na początku toczy się powoli i raczej spokojnie by nabrać tempa w okolicach 5/6 epoki. Od 8 ery i wyżej to już spory chaos i jedno zagranie potrafi drastycznie zmienić sytuację na stole! W tej grze bardzo pomaga znajomość kart i umiejętność połączenia ich działania w komba. Posiadając taką wiedzę mamy grę taktyczną z elementem strategicznym. Bez znajomości kart - mamy po prostu genialną grę taktyczną. Na każdym kroku musimy się dopasować do aktualnej sytuacji. Tytuł mogę śmiało polecić osobą nie gardzącym karciankami i lubiącymi interakcję negatywną. Ta gra to pasjans wieloosobowy.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium