Iron Curtain
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 2 osoby |
Zalecany wiek | od 10 lat |
Czas zabawy | ok. 30-60 minut |
Projektant | Asger Harding Granerud, Daniel Skjold Pedersen |
Wydanie | angielskie |
Instrukcja | angielska |
Złożoność | dla początkujących |
Zależność językowa | dużo tekstu - wszyscy gracze powinni znać język |
Opis
Imagine re-living the struggles and nail-biting dilemmas of the Cold War in a game that only consists of 18 cards. Imagine learning a game that manages to provide players with intense strategic and tactical decisions every turn in just under 20 minutes. Imagine playing as the US or Soviet in an intense struggle to win the Cold War battle of superpowers. Players play cards that build a card shaped world map that look different each game.
Will you, as the Soviet, go for control in Europe and give up Africa? Will the US place Cuba out of reach for Soviet troops on the world map?
“We wanted to create a game full of suspension where simplicity was key. Players only play one card per turn and there’s only 9 turns in the game. The tension comes from the dilemmas that the cards represent but also from how you read your opponent. It quickly becomes a battle of the wills.”
Iron Curtain is an original strategy game where how and when you play a card is just as important as what card you decide will influence the tides of war next.
Zawartość pudełka: | Warto zobaczyć: |
|
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
Brutus Belton
Nie jest możliwe, aby przespać 8 godzin w ciągu 2 godzin i wie to każdy, kto kiedykolwiek po nocnym zasiedzeniu się musiał wstać bladym świtem do pracy. Czy jest możliwe, aby zagrać trzygodzinną Zimną Wojnę w 20 minut? Okazuje się, że tak. "Iron Curtain" to designerski cud, rewelacyjnie odtworzone mechanizmy i, co za tym idzie, emocje z Zimnej Wojny. System zagrywania kart, kulminacje, rozprzestrzenianie wpływów, wszystko działa bardzo dobrze. Duża przyjemność z grania i rozwiązywania trudnych wyborów. Przeszkadzająca może być jedynie jedna kwestia, wynikająca naturalnie z małej liczby kart. Ta sama karta przeciwnika zależnie od momentu, w którym pojawi się na naszej ręce, może być dla nas bardzo trudnym orzechem do zgryzienia, a może okazać się całkowicie bezbolesna. Nie jest to tak widoczne w Zimnej Wojnie, jest może lekko irytujące, ale to tylko łyżeczka dziegciu w wielkiej beczce miodu.