Kapitan Sknera

Podstawowe informacje

Liczba graczy 2-6
Zalecany wiek od 10 lat
Czas zabawy ok. 30-60 minut
Autor Reiner Knizia
Wydanie polskie
Instrukcja polska
Złożoność dla początkujących
Dostępność: ostatnie sztuki!
Wysyłka w: (wysyłka do 24h)
Cena: 44,90 zł 44.90
ilość szt.
Zyskujesz 8 pkt [?]
dodaj do przechowalni
Oceń produkt w skali 1-5: 1
Wydawca: Bomba Games
Kod produktu: 9788393773657

Opis

Po kolejnej udanej wyprawie łupieżczej, piraci wracają do swojej kryjówki. Teraz najważniejsze zadanie jakie ich czeka, to podział łupów. Czy uda Ci się zagarnąć najcenniejsze skarby i stać się Kapitanem Sknerą?!

Bycie kapitanem piratów to nie jest łatwe zajęcie. Trzeba się sporo napracować by zdobyć cenny łup. Ale jeszcze trudniej jest łupy dzielić równo! Jeśli uda ci się przechytrzyć swych kolegów piratów przy pomocy sprytu i umiejętności handlowych, prawdopodobnie zakończysz podział skarbów mając w rękach najcenniejsze zdobycze!


Kaptan Sknera to interaktywna gra o podziale pirackich zdobyczy dla 2-6 graczy, z łupami typu: złote klucze, perły, monety, diamenty i flagi pirackie. Cztery pierwsze pozycje dostępne są w czterech kolorach, i jest ich od 3 do 6 płytek każdej pozycji w tych kolorach. Flagi pirackie są tylko w kolorze czarnym (jak można się było też spodziewać).

Każdy z graczy losuje 6 skarbów ze stosu "łupów" i układa je przed sobą, obrazkiem do góry. Skarby z jednakowym tłem i typem umieszczane są obok siebie tworząc zestaw. Liczba płytek w zestawie musi być widoczna dla wszystkich graczy. Podczas gry kamraci w każdej turze dokonują wymian łupów, a następnie dobierają 1-2 nowe kafelki i dodają je do swojej kolekcji. Podczas wymiany wybierasz przeciwnika, a następnie zabierasz wszystkie kafelki z jednej z jego grup (grupa łupów: kafelki pasujące symbolem i kolorem tła) i dodajesz do swojej kolekcji. Każda grupa ma wartość, którą wylicza się piramidalnie (1 płytka = 1, 2 płytki = 3, 3 płytki = 6, etc.). W zamian za to przeciwnik bierze jedną lub więcej grup od Ciebie o łącznej wartości nie wyższej, niż wartość zestawu, który musiał nam oddać. Jeśli gracz, od którego zabrałeś skarby, nie może wziąć od Ciebie skarbów o tej samej wartości, ma on dwa wyjścia: może zabrać od Ciebie skarby o mniejszej łącznej wartości albo może kazać Ci dopłacić. W drugim przypadku jesteś zobowiązany oddać przeciwnikowi jedną lub więcej grup o łącznej wartości wyższej niż
wartość grupy, którą Ty otrzymałeś. Gdy zbierzesz wszystkie płytki w grupie (na przykład, cztery niebieskie perły), umieszczasz te płytki zakryte z boku. Nikt nie może wziąć te płytki od ciebie.

Kiedy ostatni skarb zostanie zabrany ze środka, wszyscy gracze rozgrywają ostatnią rundę. Po tym
następuje koniec gry i podliczenie punktów. Tytuł Kapitana Sknery otrzymuje gracz, którego skarby są najbardziej wartościowe.

Kapitan Sknera zawiera także zasady dla dwóch graczy, które wprowadzają Ducha kapitana Sknery, z którym gracze mogą handlować. Jest także wariant, w którym gracze również zdobywają punkty za liczbę różnokolorowych grup, oraz wariant "Kapitan Szelma", w którym jeśli niemożliwe jest podczas wymiany wzięcie skarbów o równej lub niższej wartości, to gracz nie dostaje niczego.

 


 

Zawartość pudełka: Warto zobaczyć:
  • 115 skarbów
  • 6 kart pomocy
  • Instrukcja

 

Co inni sądzą o tym produkcie? (0)

Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium