Limes

Podstawowe informacje

Liczba graczy 1-2
Zalecany wiek od 8 lat
Czas zabawy poniżej 30 minut
Projektant Martyn F
Wydanie niemieckie
Instrukcja niemiecka
Złożoność dla początkujących
Zależność językowa brak tekstu
Dostępność: niedostępny
Cena: 49,90 zł 49.90
ilość szt.
Zyskujesz 9 pkt [?]
dodaj do przechowalni
Oceń produkt w skali 1-5: 5
Wydawca: Abacus Spiele
Kod produktu: 3201

Opis

Dwa tysiące lat temu na granicach Imperium Rzymskiego życie płynie swoim torem - jednakże barbarzyńcy przemykają się przez granice, dlatego gracze muszą nie tylko siać zboże, łapać ryby i zbierać drewno lecz także utrzymywać straż na murach i w strażnicach w obronie przed barbarzyńcami.

Limes oparta jest o znaną grę Cities. Mimo, że mechanika jest bardzo podobna, zdobywanie punktów opiera się na zupełnie innych zasadach. Dodatkowo kafelki mają nieco inny układ. To wszystko sprawia, że Limes to zupełnie nowa gra.

Każdy z graczy dysponuje swoją talią kart. Jeden z graczy tasuje swoją talię i wykłada na stól jedną. Pozostali gracze wyciągają ze swoich talii dokładnie tę samą kartę i kładą ją w pobliżu siebie. Na tych kartach gracze mogą postawić swoje pionki - raz wystawione nie mogą być cofnięte. W identyczny sposób wykładane są następne karty, któe muszą sąsiadować bądź dotykać rogiem do leżącej już na stole karty. Gra kończy się po zagraniu 16 kart. Gracz z najwyższą ilością punktów wygrywa.

Zawartość pudełka: Warto zobaczyć:
  • 48 kart
  • 14 drewnianych figurek
  • instrukcja

Pliki do pobrania:

Polecamy również:

Co inni sądzą o tym produkcie? (1)

3 czerwca 2018

Dwa graczy starają się wycisnąć jak najwięcej punktów, pod tymi samymi płytkami (w tym przypadku – kwadratowe karty), ale na różnych polach. Interakcje zero, a głównym celem jest, aby rozpocząć typy terenu, a potem wystawiać na nich meeplow. Nic artystycznego, ale podobało mi się (Kasie mniej), piętnaście minut można zabić. Po kilku partii zastanowił nad kupnem zwykłego Carcassonne. Podsumowanie: na razie zostawię go.