Marvel Dice Masters: The Uncanny X-Men Dice Building Game Starter Set
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 2 osoby |
Zalecany wiek | od 10 lat |
Czas zabawy | ok. 30-60 minut |
Projektant | Eric M. Lang |
Wydanie | angielskie |
Instrukcja | angielska |
Złożoność | dla początkujących |
Zależność językowa | średnio tekstu, jeden z graczy powinien znać język |
Opis
Marvel Dice Masters wynosi kolekcjonerskie gry kościane na zupełnie nowy, wyższy poziom rywalizacji. W skład zestawu startowego Marvel Dice Masters: The Uncanny X-Men wchodzą 44 kości, dwie sakiewki, instrukcja a także 38 kart z najpopularniejszymi postaciami ze świata Marvela - wszystko, czego potrzeba by w pełni cieszyć się z rozgrywki.
W grze każdy z graczy wysyła do akcji zespół suberbohaterów reprezentowanych przez specjalne kości, każdy team musi składać się z maksymalnie 20 kości. Każdemu z bohaterów odpowiada także karta z jedną lub kilkoma unikalnymi zdolnościami, uruchamianymi odpowiednimi kośćmi. Różne wersje tych kart dostępne będą w tzw. booster packach, pozwalających na większe zróżnicowanie swojej drużyny. Kości niezbędne są by zdobywać energię, rekrutować kolejnych bohaterów i prowadzić walki. Dodatkowo, każdy z graczy wprowadza do gry dwie karty akcji, umieszczone na środku stołu; obydwaj gracze mogą dokonać zakupu tych kart. Ten gracz, którego życie spadnie do zera, przegrywa.
Zawartość pudełka: | Warto zobaczyć: |
|
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
Karol Mróz
Świetna krótka konfrontacyjna 2-osobówka typu dice building stworzona przez znany tandem: Mike Elliott (Kamień Gromu, Quarriors, Star Trek: Fleet Captains) i Eric M. Lang (Quarriors, Chaos in the Old World, Warhammer: Inwazja, Star Wars LCG, Gra o Tron LCG). Wprost genialny koncept: każdy gracz wybiera kilku bohaterów ze świata Marvela do walki z przeciwnikiem, każdy bohater ma specjalną moc, cała gra oparta jest o unikatowe kości. Grę zaczyna się z kilkoma słabymi kośćmi, za które kupuje się coraz lepsze kości bohaterów lub używa się ich do ataku/blokowania. Do tego dostępne dla każdego kości akcji. Wbrew pozorom dużo klimatu i ogromna regrywalność, wątpię czy jest się w stanie powtórzyć partię. Minusem jest kolektorski charakter gry, ale do gry w domowym zaciszu nie potrzeba wszystkich kart lub można je zrobić samemu. Dla mnie jedna z najlepszych szybkich gier dwuosobowych.
Patryk Chaberski
Szybka konfrontacyjna gra, która pozwala taktycznie pogłówkować. Aspekt kolekcjonerski jest ciekawym dodatkiem do tego formatu, jako że tworzy możliwość grania turniejowego. Gra powinna zdobyć uznanie w Polsce w najbliższym czasie, podobnie jak święci triumfy na świecie. Wersja Uncanny X-men jest dla mnie ciekawsza niż Yu-Gi-Oh i D&D ale i tak najmniej do mnie przemawia z packów superbohaterskich.
Marcin Kania
Idealne rozwinięcie pierwszego wydania gry, tj. Avengers vs. X-Men. Zawiera niedrukowane wcześniej, znane miłośnikom komiksów postacie (Juggernaut czy Quicksilver) jak i nowe warianty bohaterów z poprzedniego wydania (jak Magneto, Angel lub Cyclops). Perfekcyjnie kompatybilna ze wspomnianym starterem także z uwagi na identyczne kostki dotychczasowych bohaterów, różniące się wyłącznie wzorem kolorystycznym, nie zaś statystykami i kosztami. Świetnie funkcjonuje także jako stand-alone, dla gracza rozpoczynającego dopiero zabawę z Dice Masters. Polecam po trzykroć.