Maskarada (Mascarade)

Podstawowe informacje

Liczba graczy 2-13
Zalecany wiek od 10 lat
Czas zabawy poniżej 30 minut
Autor Bruno Faidutti
Wydanie międzynarodowe
Cena: 74,90 zł 74.90
ilość szt.
Zyskujesz 14 pkt [?]
dodaj do przechowalni
Oceń produkt w skali 1-5: 4.33
Wydawca: Wydawnictwo Rebel
Kod produktu: 2547

Opis

Maskarada jest grą blefu i dedukcji bazującą na różnych rolach postaci, w którą grać można w gronie od 2 do 13 osób. Celem gry jest zdobycie 13 monet poprzez sprytne wykorzystanie umiejętności postaci. Podczas gry postacie posiadane przez graczy są zakryte, używając akcji można się nimi wymieniać, podglądać je, albo próbować podszyć się pod jakąś postać, co pozwoli nam wykonać jej akcję. Ale musimy być ostrożni, gdyż ogłosiwszy się królem (nie koniecznie nim będąc) inny gracz, bądź kilku innych graczy, także może samozwańczo powiedzieć "to ja jestem królem!". Gdy taki konflikt nastąpi wszyscy biorący w nim udział gracze muszą odsłonić swoje karty i tylko ten, który rzeczywiście jest królem (o ile jest taki!) otrzymuje jego przywileje, reszta musi ponieść karę. 

W grze występuje 12 różnych postaci: złodziej kradnący monety sąsiadom, wiedźma zamieniająca posiadane bogactwa z innym graczem, król i królowa podbierający monety, inkwizytor szukający osób podszywających się pod inne, głupiec zamieniający się rolami z innym graczem, biskup pobierający monety od najbogatszej postaci czy szpieg poglądający swoją i cudzą tożsamość. Grę wygrywa gracz, który jako pierwszy zgromadzi 13 monet, albo najbogatszy z graczy, jeśli którykolwiek z grających zbankrutuje. 

Rozgrywka obfituje w rozmaite zwroty akcji, sytuację trzeba śledzić na bieżąco obserwując kto jest kim. Gdy wszyscy "założą maski" rozpocznie się bal, prawdziwa maskarada, w której wygra najprzebieglejszy! 

Maskarada to nowa gra autora doskonałej gry towarzyskiej Cytadela. Również i tutaj Bruno Faidutti pokazuje, że esencją gry może być pomysłowa mechanika, która dostarcza przedniej zabawy.

UWAGA! Dodatkowo do każdego egzemplarza dodajemy 13szt. koszulek firmy Mayday na wszystkie karty występujące w grze.

Zawartość pudełka: Warto zobaczyć:
  • 13 kart postaci
  • 1 pusta karta postaci
  • 1 plansza Sądu
  • złote monety (na sumę 196)
  • 5 pomoc
  • 14 znaczników postaci, włączając jeden pusty

Polecamy również:

Co inni sądzą o tym produkcie? (6)

12 października 2013

Bardzo dobra gra z ukryta tozsamoscia. Ciagla niepewnosc, kto ma jaka karte wymaga dosc zdecydowanej pewnosci siebie przy oglaszaniu, jaka karte postaci aktualnie sie posiada - lub zakwestjonowanie ogloszonej postaci przez przeciwnika. Wykonanie na dobrym poziomie. Bylbym sklonny porownac te gre z Love letter - jednak dzieli je przepasc cenowa. Rozegralem partie

24 listopada 2013

Z grą wiązałem spore nadzieje, ale w sumie raczej mnie zawiodła. Miała być pełna emocji gra blefu a wyszedł chaotyczny przecietniak. Zdecydowanie zbyt wysoka cena - grafiki wprawdzie są przepiękne, ale elementy gry są dość przeciętnej jakości. Na dodatek spolszczenie objęło tylko instrukcje - napisy na kartach pozostały w języku oryginalnym (co prawda to tylko ich nazwy, ale i tak może budzić to wątpliwości). Wraz ze wzrostem liczby graczy rośnie również chaos w grze - w rezultacie osiąga takie rozmiary, że powyżej 4-5 graczy gra jest całkowicie niegrywalna. Szkoda, bo liczyłem bardzo na te wieloosobowe partyjki...

13 stycznia 2015

Specyficzny tytuł, bardzo zabawny i równie losowy. Nie każdemu się spodoba ze względu na niewielką kontrolę nad tym co się dzieje przy stole. Powiedzenie, że to głupia, losowa gra pasuje jak ulał. To jest bardzo lekki tytuł do piwka i do pośmiania się na 15 min. Dobrze chodzi już na 3 osoby, ale rozwija skrzydła przy 5-8, powyżej zaczyna się robić zbyt chaotyczny. Element pamięciowy jest tu istotny podobnie jak blefowanie i dedukowanie. Karty wyglądają obłędnie, wydanie na 5+.

26 stycznia 2015

Gra fajna, lekka i przyjemna. Zasady są banalne - trzeba zebrać pewną ilość złota i wygrać :) Każdy jest "kimś", a tożsamości są tajne. każda postać ma swoje cechy specjalne, które umiejętnie wykorzystane pozwalają zgarniać złoto. Karty są wykonane bardzo ładnie, grafiki są "piękne", papier solidny.

4 kwietnia 2015

Prosta, szybka gra imprezowa. Jak to zwykle gry imprezowe jest na sporą ilość graczy. Mnóstwo blefu i śmiechu. Trzeba uważnie pilnować kto jest kim, a dokładniej pilnować kto ma króla, bo posiadanie tego dusigrosza może być prostą drogą do zwycięstwa. :P Bardzo duży plus za drobiazgowe wykonanie grafik. Przypadły mi do gustu. :) Nie ma co w nią grać w zbyt małą liczbę osób, bo wszystko staje się zbyt oczywiste.

13 marca 2017

3/5 OCENA. Maskarada - to gra imprezowa, która opiera się na jednym mechanizmie – blefowaniu. W grze znajdziecie fenomenalną oprawę graficzną i świetnie pomyślaną akcję „potencjalnej zamiany”. Warto też zwrócić uwagę, że gra dobrze się skaluje od czterech graczy w górę. Ma jednak swoje wady. Uważam że nieprzydatna jest tu akcja podejrzenia tożsamości postaci, a rozgrywka poniżej czterech graczy wypada słabo. Dla mnie gra jest dobra tylko gdy posiadamy do niej z co najmniej 4 graczami.