Nations: The Dice Game (second edition)
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 1-4 |
Zalecany wiek | od 14 lat |
Czas zabawy | ok. 30-60 minut |
Projektant | Rustan Håkansson |
Wydanie | angielskie |
Instrukcja | angielska |
Złożoność | dla średnio-zaawansowanych |
Zależność językowa | brak tekstu |
Opis
Nations - The Dice Game to "kostkowa" wersja gry Nations. Tak jak w pierwowzorze, zadaniem każdego gracza jest stworzenie na swojej planszy najpotężniejszej i najbardziej rozwiniętej cywilizacji. Gracze zaznajomieni z grą Nations rozpoznają wiele podobieństw: budynki cywilne i wojskowe, doradców, kolonie oraz cuda. Dostępność budynków zależy od kości gracza oraz "produkowanych" przez nie zasobów. Doradcy, kolonie oraz cuda dają punkty i żetony, które można raz na turę zamienić na zasoby lub możliwość przerzucenia kości.
Nations: The Dice Game to dość szybka (po 10-15 minut na gracza) gra dla 1-4 graczy, która w mistrzowski sposób łączy najlepsze elementy gry Nations z zupełnie nowymi wyzwaniami.
Zawartość pudełka: | Warto zobaczyć: |
|
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
Marta Dorosz
super gra...polecam
Marek Łojewski
Pozycja obowiązkowa dla miłośników kostek i gier cywilizacyjnych. Polecam.
Rafał
Najprościej można napisać, że jest to uproszczony wariant Nations. Kierowany głównie dla początkujących graczy. Jest dużo mniej możliwości niż w prekursorze przez co może się szybko znudzić wytrawnym graczom.
Radek
Świetna gra kościana, w sam raz do piwka lub na wizytę przyjaciół którzy nie grają w gry planszowe lub grają tylko w takie gatewaye. Mimo, że główna mechanika opiera się na rzucie 5 kostkami to dalej już trzeba trochę pogłówkować co z tych kości wyciągnąć. Nie ukrywam, że sam przerzut kości daje ekscytacje, czy wypadnie mi trzecie brakujące jedzenie lub miecz. Gra również przypadła do gustu mojej małżonce, która doceniła wykonanie tej gry, kostki są fajne tematyczne (czerwone dające więcej armii, żółte pieniędzy czy niebieskie wiedzy lub kamienia). Płytki technologii, kolonii i liderów są wykonane z grubej tektury, analogicznie jak planszetka gracza. Gra jest nie zależna językowo.