Neuroshima HEX: Neodżungla (edycja 3.0) (PL/EN)
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 2-4 |
Zalecany wiek | od 8 lat |
Czas zabawy | ok. 30-60 minut |
Projektant | Michał Oracz |
Wydanie | polskie |
Instrukcja | polska |
Złożoność | dla początkujących |
Opis
Gdy niedobitki ludzkości podnosiły się z kolan po wyniszczającej wojnie, gdy spoglądały ze strachem na północ, na ziemie zajęte przez armię robotów, na południu zrodziła się groźba równie silna, choć nie tak dynamiczna jak Moloch. Powoli, lecz nieustępliwie zaczęła rozrastać się tam wszechogarniająca zmutowana dżungla, kierowana nieokiełznanym instynktem przetrwania i z każdym rokiem pochłaniająca kolejne kilometry ziem ludzi. Wchłaniała wszystko, z czym się zetknęła, zamieniając zwierzęta i ludzi w zmutowane bestie i symbiotyczne organizmy, pomagające jej przeć naprzód i zwalczać każde zagrożenie. Ten ogromny, zielony i krwiożerczy organizm nazwano Neodżunglą.
Główną zaletą armii Neodżungli jest zdolność do tworzenia Macierzy, czyli sieci połączonych ze sobą żetonów. Dzięki tworzonej na planszy Macierzy jeden Moduł może wspomagać jednocześnie wszystkie należące do niej jednostki. Nawet słabe w pojedynkę oddziały mogą się przez to stać szybkimi i skutecznymi zabójcami.
Wadą armii jest jej niewielka mobilność, brak strzelców oraz fakt, że bez Macierzy jej jednostki są stosunkowe słabe i powolne.
Uwaga! To nie jest samodzielna gra! Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry Neuroshima HEX (edycja 3.0).
Zawartość pudełka: | Warto zobaczyć: |
|
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
Michał Sobociński
Spośród wszystkich dostępnych dodatków do Hexa ta armia jest jedną z trudniejszych do ogarnięcia. Wymaga z goła innego podejścia do rozgrywki, efektywne budowanie macierzy jest wymagającym zajęciem. Bardzo oryginalna, ale zdecydowanie nie każdy musi mieć ją w swojej kolekcji.
Michał Sobociński
W opisie jest błąd odnośnie liczy możliwych graczy, to samo widziałem w nowym jorku 3.0.
Planszostrefa.pl
Poprawione, dziękuję za zwrócenie uwagi.
kamil.slawinski@vp.pl
Wcześniej w dodatku Babel 13, obecnie rozbitym na dwie paczki. Neodżungla cechuje się brakiem jednostek strzelających, ale możliwości macierzy są oszałamiające. Odpowiednie połączenie może zapewnić całkowitą dominację na planszy. Bardzo dobrze wyważona armia, a możliwości macierzy prawie nieograniczone. Jeśli jesteś fanem Neuroshimy Hex, musisz mieć. :P Nowa szata graficzna ma grafikę na całym żetonie. Jednym się podoba, innym nie. Oceńcie sami.
Maksymilian Piech
OCENA 5/5: Neuroshima HEX: Neodżungla (edycja 3.0) - to jedna z dwóch najwcześniej dostępne armii dodatkowych. Zaskakująca siła Neodżungli leży bowiem w modułach, które mają szansę wpływać na większość jednostek Neodżungli jednocześnie. Cechą specjalną Sztabu tej armii jest bowiem zdolność tworzenia Macierzy, czyli sieci sąsiadujących ze sobą żetonów. Wszystkie znajdujące się w Macierzy jednostki współdzielą premie wynikające z modułów. Armia Neodżungli jest po prostu wyjątkowa. Polecam !