Nippon (edycja angielska)
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 2-4 |
Zalecany wiek | od 12 lat |
Czas zabawy | ok. 90-120 minut |
Projektant | Nuno Bizarro Sentieiro, Paulo Soledade |
Wydanie | angielskie |
Instrukcja | angielska |
Złożoność | dla średnio-zaawansowanych |
Zależność językowa | brak tekstu |
Opis
Epoka Meiji była dla Japonii okresem rozwoju. Właśnie wtedy, to hermetyczne, feudalne państwo poczyniło krok naprzód w celu stania się nowoczesnym państwem z zachodnimi standardami. Cesarstwo wysłało emisariuszy do obcych krajów co zapoczątkowało napływ inżynierów i ludzi nauki, budowę kolei, rozwój edukacji, przyczyniając się do nadzwyczaj szybkiej rewolucji przemysłowej. Państwo, jak również cesarz są w dużej mierze zależne od pomocy wielkiej czwórki, wielkich konglomeratów mających dużą kontrolę nad gospodarką cesarstwa. Noszą one nazwę Zaibatsu, a ich wpływ na cesarza Mutsuhito jest znaczny.
W grze Nippon, gracze sterują poczynaniami Zaibatsu i starają się poszerzyć ich sieć wpływów przez inwestowanie w nowe technologie, walkę o monopol, uczestnictwo w rządowych inwestycjach i udział w industrializacji Japonii. Unikalne społeczne i geograficzne właściwości tego kraju stanowią jednak spore utrudnienie. Zasoby naturalne są rzadkie, poszczególne wyspy drastycznie się różnią, zmiany w polityce są trudne do wdrożenia, a stratyfikacja społeczna jest nadal głęboko zakorzeniona w umysłach Japończyków.
Warto zobaczyć: | |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
rzabcio
Autorem gry jest twórca świetnego (choć nieco niezauważonego w Polsce) "Panamaksa". Biorąc pod uwagę, że "Nippon" został wydany pod szyldem wydawcy "What's Your Game?", który rzadko zawodzi, można się domyślić, że z tego połączenia nie może wyjść nic złego. I faktycznie, "Nippon" wyszedł znakomicie! Kilka pomysłów na zwycięstwo, w tym sposób dający więcej punktów, bardziej ryzykowny, bo z dużą interakcją, a z drugiej strony sposób skromniejszy, ale i spokojniejszy. Do tego inwestowanie w fabryki, ulepszanie ich, rozbudowa sieci kolejowej i połączeń morskich, inwestowanie w energię i naukowców w naszym dziale "research and development", baczne zarządzanie zasobami ludzkimi i zarobkami... Czyli wszystko to, czego można by się spodziewać po grze opowiadającej o industrializacji Japonii, podane w bardzo przyjemnej formie średnio-ciężkiej euro-gry. Jeśli jesteś zainteresowany tym tytułem na tyle, czy czytać mój komentarz - bierz koniecznie! :)