Odkrycia: Dzienniki Lewisa i Clarka
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 2-4 |
Zalecany wiek | od 12 lat |
Czas zabawy | ok. 30-60 minut |
Projektant | Cédrick Chaboussit |
Wydanie | polskie |
Instrukcja | polska |
Złożoność | dla początkujących |
Opis
W latach 1803-1806 ekspedycja Lewisa i Clarka była pierwszą amerykańską wyprawą, która przemierzyła kontynent północnoamerykański od Missisipi po wybrzeże Pacyfiku i z powrotem. W trakcie tych trzech lat dowódcy wyprawy, Meriwether Lewis i William Clark, wraz z sierżantami Gassem i Ordwayem zapisali wiele stron dzienników podróży, opisując w nich między innymi nowe odkryte rośliny i gatunki zwierząt oraz nanosząc na mapy dotąd nieznane Amerykanom fragmenty kontynentu.
W grze wcielasz się w rolę jednego z dowódców ekspedycji: Lewisa, Clarka, Gassa lub Ordwaya. Twoim celem jest zebranie w dzienniku jak największej ilości wiedzy i tym samym dołożenie osobistej cegiełki do rozwóju nauki.
W swoim Dzienniku możesz odnotowywać trzy rodzaje danych:
- Geograficzne ‒ odwzorowujesz obszary, przez które przechodzisz;
- Biologiczne ‒ odkrywasz nowe gatunki roślin i zwierząt;
- Etnologiczne ‒ poznajesz nowe plemiona Indian północnoamerykańskich i badasz ich kulturę.
W trakcie gry zdobywasz karty Odkryć, które umieszczasz w swoim Dzienniku. Na koniec gry zwycięzcą zostaje gracz o największej liczbie punktów Odkryć.
W grze występują trzy metody zdobywania punktów zwycięstwa. Na koniec gry gracz dodaje:
- punkty widniejące na kartach Odkryć znajdujących się w Dzienniku gracza;
- punkty za zestawy zwierząt lub roślin różnych gatunków, które gracz opisał w swoim Dzienniku;
- punkty związane z pozycją w rankingu liczebności tipi, na kartach Odkryć w swoim Dzienniku i kartach Plemion w swojej Strefie Akcji. Tipi reprezentują wiedzę gracza o plemionach Indian północnoamerykańskich zamieszkujących tereny zachodnie.
Gracz, który myśli o zwycięstwie, musi zaopatrywać się w coraz to nowe karty Plemion i Odkryć. Rzuty kośćmi determinują Akcje, jakie gracz może wykonać.
Zawartość pudełka: | Warto zobaczyć: | Pasujące koszulki |
|
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
Marcin K
Zapragnąłem posiadać Odkrycia, kiedy tylko przeczytałem pierwszą informację dotyczącą wydania kościanej gry w - nazwijmy to - uniwersum Lewisa i Clarka. L&C bardzo mi się podoba i od strony mechaniki i od strony wydania, więc do Odkryć zapałałem miłością od pierwszego wejrzenia:) Po pewnym czasie dorwałem instrukcję i już wiedziałem, że to miłość na lata :) Odkrycia to gra rzecz jasna lżejsza niż LiC, okraszona grafikami rodem z gry-matki, jednak mechanicznie zupełnie różna. Odkrycia to gra o zarządzaniu kostkami, coś zbliżonego do Znaku Starszych Bogów lub D-Day Dice. Jest w niej trochę losowości, trochę strategii, trochę interakcji (szczególnie w zakresie podkradania sobie kości) i sporo zabawy :) Gra dobrze się skaluje. Świetnie chodzi zarówno w duecie, jak i w pełnym komplecie graczy. Posiada klimat (choć wiadomo że ten w dużej mierze zależny jest od graczy), jednak dla fanów gier abstrakcyjnych również jest atrakcyjną pozycją. Zasady są dość proste i intuicyjne, ale na pewno nie banalne. Moim skromnym zdaniem Odkrycia stanowią idealnie wyważony produkt, jeśli chodzi o losowość, strategię, czas gry, komplikację zasad i przyjemność płynącą z rozgrywki :) Dodatkowo należy pochwalić Rebel (polskiego wydawcę) za szybką reakcję na wykryty błąd w instrukcji:) Szczerze polecam!!!
Maksymilian
4/5 OCENA. Odkrycia: Dzienniki Lewisa i Clarka - gra jest prosta i szybka. Są tu piękne ilustracje przedstawiające kulturę pierwszych narodów Ameryki. Fajny pomysł że zamiast planszy mamy obraz. Z wad to np. interakcja. Interakcji w tej grze, po prostu nie ma. Po drugie wiadomo, kto wygrał dopiero wtedy, gdy gra się skończyła i wszyscy się rozeszli. Dla mnie co najmniej dziwne to jest. Gra nie jest ideałem ale gra się w nią fajnie. Polecam jako dobry produkt.
Oleksandr Parubets
Jako wypełniacz nie jest zła opcja, ale spodziewałem się czegoś więcej. Grze brakuje "mięsa". Tyle wysiłku i manipulacji sa banalne, aby przejść na mapie trasy... znowu i znowu. Podsumowanie: opuściła kolekcję po pięciu partii.