On Mars (Deluxe Kickstarter edition) (edycja polska)

Podstawowe informacje

Liczba graczy 2-4
Zalecany wiek od 12 lat
Czas zabawy ok. 120-150 minut
Autor Vital Lacerda
Wydanie polskie
Instrukcja polska
Złożoność dla wymagających graczy
Dostępność: ostatnie sztuki!
Wysyłka w: (wysyłka do 24 godzin)
Cena: 499,90 zł 499.90
ilość szt.
Zyskujesz 99 pkt [?]
dodaj do przechowalni
Oceń produkt w skali 1-5: 0
Wydawca: Eagle-Gryphon Games
Kod produktu: 11093

Opis

W 2037 r. na Marsa przybyli pierwsi koloniści! Baza została już założona, a w ciągu najbliższych pięćdziesięciu lat grupa niezwykle odważnych ludzi z prywatnych firm zajmujących się eksploracją kosmosu, wybuduje dużą kolonię rządzoną przez ziemską organizację, OMDE (Organizacja Rozwoju i Eksploracji Marsa). Jako główny astronauta pracujący w prywatnej firmie zajmującej się eksploracją kosmosu, chcesz zostać pionierem w rozwijaniu największej i najbardziej zaawansowanej kolonii na Marsie, realizując dzięki temu cele misji OMDE, a także tajny plan Twojej firmy. Zatrudniając kolonistów i zarządzając nimi, możesz odkrywać nowe terytoria, wydobywać zasoby ukryte pod powierzchnią oraz zarządzać konstrukcją, zasilaniem i modernizacją budynków, takich jak: fabryki tlenu, elektrownie czy kopalnie. Kolonizacja nowej planety wymusza zmianę priorytetów. Od teraz trzeba będzie nauczyć się, że woda, powietrze i inne rzeczy niezbędne do przeżycia są cenniejsze niż pieniądze.

 Czy odważysz się wziąć udział w kolejnym największym podboju ludzkości?

Gra pozwoli Wam wcielić się w rolę szefa jednej z prywatnych kompanii eksploracji i kolonizacji przestrzeni kosmicznej. Waszym celem będzie rozwinięcie największej, najbardziej zaawansowanej, samowystarczalnej i niezależnej kolonii na Marsie, osiągając tym samym założenia misji wyznaczonej przez OMDE, jak również ukryty cel własnej korporacji. Aby tego dokonać, każdy będzie się starał rozwijać główną kolonię, która będzie przedsionkiem do szerszej eksploracji czerwonego globu.

Poprzez ściąganie na Marsa nowych osadników i odpowiednie nimi zarządzanie będziecie mogli odkrywać nowe terytoria; wydobywać zasoby ukryte pod jego powierzchnią; oraz zarządzać konstrukcją, zasilaniem i modernizacją budynków takich jak: fabryki tlenu, elektrownie czy kopalnie. Celem ludzkości na nowej planecie jest nauczenie się jak cenić wodę, powietrze i inne rzeczy niezbędne do przeżycia bardziej niż pieniądze.

Rozgrywka w On Mars odbywa się w turach podzielonych na fazy: Kolonizacji i Promu. Każda z tych faz daje inne możliwości wykonywania akcji.
Podczas Fazy Kolonizacji, każdy gracz w swojej turze może wykonywać różne akcje, uzależnione od tego, na której stronie planszy się znajduje. Będąc na orbicie można pozyskiwać plany, kupować i rozwijać technologie, a także pobierać zasoby z Magazynu. Na powierzchni Marsa można konstruować nowe budynki używając do tego robotów, rozbudowywać te budynki korzystając z posiadanych Planów, zatrudniać naukowców, pozyskiwać kontrakty i eksplorować powierzchnię planety.
Podczas fazy Promu, gracze mogą podróżować pomiędzy kolonią z Stacją Kosmiczną znajdującą się na orbicie.
Wszystkie budynki na Marsie są miedzy sobą powiązane i niektóre z nich są niezbędne do rozwoju kolonii. Budowa schronień dla Kolonistów wymaga tlenu, produkcja tlenu wymaga roślin, wzrost roślin zależy od wody, wydobycie wody z lodu wymaga energii, produkcja energii wymaga minerałów, a wydobywanie minerałów nie jest możliwe bez posiadania Kolonistów.

Podczas gry, gracze będą również starali się zrealizować swoje misje. W momencie gdy zostaną wypełnione 3 misje, gra dobiega końca. Chcąc wygrać, gracze muszą mieć swój wkład w  rozwój pierwszej kolonii na Marsie. Jest to reprezentowane podczas gry za pomocą Punktów Szansy (PS). Gracz, który będzie ich miał na końcu gry najwięcej, wygra grę.

 


 

  Warto zobaczyć:

 

Co inni sądzą o tym produkcie? (3)

16 marca 2020

On Mars to gra Vitala Lacerdy przy której Gallerist wydaje się średnio-ciężkim euro. Przyznam, że pierwsza rozgrywka 2 osobowa zajęła nam ponad 4 godziny, często musieliśmy zaglądać do instrukcji, żeby sprawdzić jakieś szczegóły. Ale nie były to 4 godziny, po których stwierdza się "nie, to jest za ciężkie, szkoda na to czasu" - wręcz przeciwnie, to były 4 godziny po których stwierdza się "chcę jeszcze". Dla osób lubiących ciężkie tytuły - gra jest świetna. Jak zawsze u Lacerdy - połączenie mechaniki z tematyką jest zrealizowane perfekcyjnie. Skala (pod względem czasu i samego przedsięwzięcia) jest tutaj zupełnie mniejsza niż w Terraformacji Marsa. Tam rozgrywka miała symulować pokolenia i zagranie jednej karty oznaczało budowę całego miasta, tutaj jest to skupienie się na budowie pierwszej kolonii. Kolonia nie jest samowystarczalna, więc przemieszczamy się między jej powierzchnią, gdzie prowadzimy rozbudowę a orbitą - gdzie możemy skorzystać z przychodzących z Ziemi zasobów, technologii, etc. Poruszamy się między tymi lokacjami kursującym między nimi co turę promem i jesteśmy ograniczeni do akcji powiązanych z miejscem w jakim aktualnie się znajdujemy. Kiedy kolonia będzie rosnąć prom będzie kursować coraz rzadziej (raz na 3 tury zamiast co turę). Vital Lacerda stworzył tutaj wspaniale pasujący do tematy mechanizm, który jest ciekawym twistem do worker placementy, który zmusza nas do planowania kilka tur do przodu. Gra na pewnie, ze względu na ciężar, nie jest dla każdego - ale dla osób lubiących takie tytuły jest zdecydowanie warta swojej ceny (choć opewnie warto kupić to szybciej niż później, patrząc na to jak ceny jego gier oferowanych jako add-ony do nowych kampanii na KS co roku rosną - dla przypomnienia, Vinhos w trakcie kampanii kosztował $79, w trakcie kampanii On Mars $104, w trakcie Kanbana $135)

16 marca 2020

On Mars to gra Vitala Lacerdy przy której Gallerist wydaje się średnio-ciężkim euro. Przyznam, że pierwsza rozgrywka 2 osobowa zajęła nam ponad 4 godziny, często musieliśmy zaglądać do instrukcji, żeby sprawdzić jakieś szczegóły. Ale nie były to 4 godziny, po których stwierdza się "nie, to jest za ciężkie, szkoda na to czasu" - wręcz przeciwnie, to były 4 godziny po których stwierdza się "chcę jeszcze". Dla osób lubiących ciężkie tytuły - gra jest świetna. Jak zawsze u Lacerdy - połączenie mechaniki z tematyką jest zrealizowane perfekcyjnie. Skala (pod względem czasu i samego przedsięwzięcia) jest tutaj zupełnie mniejsza niż w Terraformacji Marsa. Tam rozgrywka miała symulować pokolenia i zagranie jednej karty oznaczało budowę całego miasta, tutaj jest to skupienie się na budowie pierwszej kolonii. Kolonia nie jest samowystarczalna, więc przemieszczamy się między jej powierzchnią, gdzie prowadzimy rozbudowę a orbitą - gdzie możemy skorzystać z przychodzących z Ziemi zasobów, technologii, etc. Poruszamy się między tymi lokacjami kursującym między nimi co turę promem i jesteśmy ograniczeni do akcji powiązanych z miejscem w jakim aktualnie się znajdujemy. Kiedy kolonia będzie rosnąć prom będzie kursować coraz rzadziej (raz na 3 tury zamiast co turę). Vital Lacerda stworzył tutaj wspaniale pasujący do tematy mechanizm, który jest ciekawym twistem do worker placementy, który zmusza nas do planowania kilka tur do przodu. Gra na pewnie, ze względu na ciężar, nie jest dla każdego - ale dla osób lubiących takie tytuły jest zdecydowanie warta swojej ceny (choć opewnie warto kupić to szybciej niż później, patrząc na to jak ceny jego gier oferowanych jako add-ony do nowych kampanii na KS co roku rosną - dla przypomnienia, Vinhos w trakcie kampanii kosztował $79, w trakcie kampanii On Mars $104, w trakcie Kanbana $135)

31 lipca 2020

Świetna, niezwykle złożona gra. Wykonanie jest na bardzo wysokim poziomie. Pierwsza rozgrywka może zająć dłuższy czas, ale to swego rodzaju nauka zasad. Następne są już szybsze. Ilość możliwych akcji na początku przyprawia o pozytywny zawrót głowy. Po pewnym czasie wszystko jest bardzo intuicyjne. Polecam!

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl