Patchistory (Second Edition)
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 2-4 |
Zalecany wiek | od 12 lat |
Czas zabawy | ok. 90-120 minut |
Projektant | Yeon-Min Jung, Jun-Hyup Kim |
Wydanie | angielskie |
Instrukcja | angielska |
Zależność językowa | średnio tekstu, jeden z graczy powinien znać język |
Opis
Patchistory is a strategy board game with cards that symbolize historical heroes and wonders, with the whole game being divided into three eras. During the game, you acquire these cards through auctions and expand your territory by placing cards so that they overlap one another in a 5×5 space in the first era, a 6×6 space in the second era, and a 7×7 space in the third era. When your land—that is, the layout of your cards—is well built, the card functions are activated. You can earn victory points with diplomatic actions, domestic politics, war movement, the actions of production, etc., and at the end of the game, the person with the highest score after the third era wins.
Because you can make combos with lots of features on historical cards and you can score in various ways, Patchistory will give you another new exciting play every time it hits the table.
Zawartość pudełka: | Warto zobaczyć: |
|
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
Radosław Ciechowski
Gra cywilizacyjna koreańskich twórców oferująca ciekawą mechanikę będącą wariacją na temat budowania przestrzennego z kafelków z tą różnicą, że jak wskazuje tytuł będziemy łatać historię, więc poszczególne kafelki będą na siebie nachodzić, częściowo lub w całości nakrywać itd. Kafelki będziemy licytować, a później głowić się jakby tu najlepiej załatać to co mamy i jest to bez wątpienia najciekawszy element gry. Reszta jest bardziej standardowa i nie ma takiego efektu wow. W grze będziemy m.in.: oferować pomoc innym graczom (za punkty), grozić (kradnąc punkty / pieniądze), zawierać i zrywać sojusze oraz toczyć wojny. Oprócz tego oczywiście trzeba będzie rozbudowywać ekonomię i utrzymywać naszych darmozjadów zwanych robotnikami.