Saltfjord
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 1-4 |
Zalecany wiek | od 14 lat |
Czas zabawy | ok. 90-120 minut |
Projektant | Kristian Amundsen Østby, Eilif Svensson |
Wydanie | angielskie |
Instrukcja | angielska |
Złożoność | dla średnio-zaawansowanych |


Opis
The generations before you have relied on harvesting the oceans. But as the 19th century ends, change and opportunity reach your fishing village in northern Norway. In Saltfjord, you must decide if you will expand your settlement with new buildings, send your boat to collect fish, engage in trade, or pioneer new technologies to make everyday life easier. How will you shape the destiny of your village?
Saltfjord is set in a Norwegian fishing village, and is loosely based on the dice drafting mechanisms from "Santa Maria", but the game has otherwise been completely redesigned and expanded with new elements.
To add to the replayability, the game has lots of variable elements in the set-up, such as what special abilities and end scoring tiles are available.
Over three rounds, players draft dice to activate buildings in their settlement. This provides resources as well as activating actions such as sending out your fishing boat, advancing along the various technology tracks, completing trade orders, or erecting new buildings.
Each player's player board shows a grid. When you draft a die, you activate all buildings in the row or column corresponding to that die. By erecting buildings in your settlement, each die can activate more buildings.
The technology tracks unlock special abilities, such as upgrading your fishing boat. And fishing is an important part of daily life in Saltfjord.
Warto zobaczyć: | |
|
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
Salomea
Niezwykle przyjemna gra. Tylko 3 rundy, proste zasady, a możliwości zdobywania PZ wiele. Ogromna satysfakcja z każdej rozgrywki. Akcja główna to zwykle aktywacja rzędu lub kolumny na planszy gracza 6x6 za pomocą kości wybranej z puli dostępnej dla wszystkich graczy. Rząd/ kolumna to zbiór różnych akcji: połów, zdobywanie surowców lub ich wykorzystanie do budowy, sprzedaży za PZ lub ulepszenia (na jednym z 4 torów). Na planszy gracza mamy bazowy zestaw kilku nadrukowanych akcji, ale ich ilość możemy zwiększać dokładając nowe tetrisowe kafelki (co tematycznie ma być rozbudową wioski). Duża regrywalność, bo za każdym razem mamy w puli kości o innych wartościach oraz inne kafelki tetrisowe na wierzchu 8 stosów. Każdy gracz dostaje też losowy kafel umiejętności, który jest dość potężny, ale każdy na inny sposób; warto z niego korzystać, by jeszcze lepiej się bawić. Można także zagrać w wariant zaawansowany z wozami, który jeszcze podkręca grę. Gra bardzo przyjemna, bo nigdy nie ma straconej tury - zawsze można coś wykombinować. Jednak umiejętna rozbudowa wioski, przemyślane awansowanie na torach ulepszeń i sprzedaż skrzynek za cenne PZ pozwalają wycisnąć z każdej akcji coś więcej i promują w finalnej punktacji.