Sekigahara: The Unification of Japan (5th printing)
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 2 osoby |
Zalecany wiek | od 14 lat |
Czas zabawy | ok. 120-180 minut |
Wydanie | angielskie |
Instrukcja | angielska |
Złożoność | dla średnio-zaawansowanych |
Zależność językowa | dużo tekstu - wszyscy gracze powinni znać język |
Opis
Gra przenosi graczy do Japonii XVII wieku i przedstawia decydującą kampanię wojny wewnętrznej, która doprowadziła do powołania szogunatu Tokugawy. Jedną ze stron jest Ishida Yaetsu, walczący w obronie swojego mocodawcy, drugą Tokugawa Ieyasu. Decydujące starcie miało miejsce pod Sekigaharą, gdzie zdrada części oddziałów Ishidy zdecydowała o jego porażce. Na planszy poruszamy bloczkami, które symbolizują oddziały wojskowe, bloczki Ishidy są złote, a bloczki Tokugawy czarne. Każdy bloczek danej strony przynależy do jednego z 4 klanów (w sumie w grze występuje 8 klanów). Bardzo istotną rolę w bitwie odgrywają karty, spełniające kilka funkcji.
Zawartość pudełka: | Warto zobaczyć: |
|
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
sEth
Ogólnie znakomity tytuł. Plusy: 1. bogaty opis historyczny, świetnie wprowadza do świata gry 2. regrywalność 3. mechanika gry (oryginalna a zarazem doskonale dopasowana do symulowanych wydarzeń) 4. przystępność reguł Minusy: 1. stosunek ceny do zawartości pudełka
Mateusz Zeifert
Absolutnie wybitna gra. Znakomity tytuł dla eurograczy, którzy chcą posmakować nieco wojennych klimatów. Mechaniki są eleganckie, nawet nieco abstrakcyjne, ale jednocześnie świetnie oddają specyfikę konfliktu, w którym kluczową rolę odgrywała zmieniająca się lojalność poszczególnych japońskich rodów. Genialny system walki (bez kostek), który jest organicznie powiązany z sytuacją na mapie. Obiektywnie patrząc, w grze jest pełno losowości: nieustanny dobór kart, ciągnięcie bloczków. Ale jest to losowość typu hazardowego - dobieram losowo, a potem podejmuję decyzję. Nie odwrotnie - jak to często bywa w grach wojennych. Dzięki temu rozgrywka ma sporo pokerowego sznytu: próbujemy nastraszyć przeciwnika, blefować naszymi zagrywkami na mapie, wciągać go w niekorzystne potyczki, odwracać jego uwagę od kluczowych frontów. Bywa, że niepozorna armia rozbija znacznie liczniejsze wojska, które okazują się być kolosem na glinianych nogach. Bywa, że ścigamy lidera przeciwnika i dopadamy go ostatkiem sił, wyszarpując zwycięstwo mimo jego przewagi na mapie. Bywa, że wyprowadzamy samobójcze ataki tylko po to, by dobrać wymienić kilka kart i zyskać przewagę tam, gdzie naprawdę nam zależy. Jest szybko (ok 1,5h), dynamicznie i krwawo. Ogromnie polecam ten unikalny tytuł.
M
Gra jest wykonana bardzo ładnie i solidnie. Estetyczna plansza i bloczki oraz pancerne karty, które mimo wszystko warto zakoszulkować. Mechanika miodna! Jedyną wadą gry (aczkolwiek naciąganą) jest czytelność mapy. Chodzi dokładnie o zagęszczenie lokacji w regionie Kuwana. Przy dużej ilości bloczków ciężko się zorientować co gdzie stoi. Kolejny zarzut dotyczący czytelności to znaki klanów gracza Tokugawy. Są bardzo podobne do siebie, co powodowało pomyłki w naszych rozgrywkach. Wspomniane wady w ostatecznym rozrachunku są pozbawione znaczenia. Przyjemność płynąca z rozgrywki, możliwość główkowania i przedniej zabawy sprawiają, że jest to dla mnie gra na 5!
Ami
Absolutny klasyk gier wojennych. Minimum zasad i maksimum emocji. Polecam w 107%
Sylwester Bugiel
Rewelacyjny tytuł, świetna gra dwuosobowa z świetnym wykonaniem. Proste zasady pozwalają szybko cieszyć się rozgrywką. Sama rozgrywka to mnóstwo wyborów, prób odgadnięcia co zamierza przeciwnik, próby blefowania i zastraszania przeciwnika. Walka oparta o karty, których ciągle mało. A to z racji tego, że używamy ich do ruchu, walki, rekrutacji i licytacji o pierwszego gracza. Zdecydowanie polecam