Senji (edycja angielska)
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 3-6 |
Zalecany wiek | od 12 lat |
Czas zabawy | ok. 90-120 minut |
Projektant | Bruno Cathala, Serge Laget |
Wydanie | angielskie |
Instrukcja | angielska |
Złożoność | dla średnio-zaawansowanych |
Opis
Senji jest skróconą wersją sformułowania "Sengoku Jidai", które po japońsku oznacza "epokę wojen klanowych". Celem tej gry planszowej jest zabrać Cię wiele setek lat wstecz, do czasów średniowiecznej Japonii. Cesarz się starzeje, zaś jego rodzina jest osłabiona. Każdy z graczy wciela się w rolę daimyo, starającego się pozyskać ceniony tytuł szoguna. W tym celu będzie musiał dowieść swojej wartości i umiejętności, gromadząc w przeciągu wielu pór roku punkty honoru, które można osiągnąć dzięki działaniom wojskowym, posunięciom dyplomatycznym bądź kontaktom handlowym.
Zawartość pudełka:
- plansza przedstawiająca mapę Japonii
- 36 figurek "fortec" (po 6 dla każdej rodziny)
- 18 figurek "samurajów" oraz ich 18 kart
- 6 żetonów wyniku (po 1 dla każdej rodziny)
- 6 kart pomocy (po 1 dla każdej rodziny)
- 72 żetonów "jednostek wojskowych" (po 12 dla każdej rodziny)
- 54 znaczników "rozkazów" (po 18 z każdego rodzaju)
- 96 kart "hanafuda"
- odzwierciedlających rozwój ekonomiczny;
- 72 kart "dyplomacji" (po 12 dla każdej rodziny)
- 9 kości przeznaczenia
- 1 klepsydra
- instrukcja
Warto zobaczyć:
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
Maksymilian Piech
OCENA 4/5: Senji - to ciekawa gra strategiczna przeznaczona dla 3 do 6 graczy. Jej twórcy próbowali zrównoważyć ze sobą elementy losowe z nielosowymi i trzeba powiedzieć, że udało im się to całkiem nieźle. Jedyny poważny minus to skalowanie gry – przy mniejszej ilości graczy jej mechanizmy zaczynają lekko kuleć, a cała rozgrywka ulega zbytniemu spłyceniu. Przy 5-6 graczach jest to jednak jeden z najlepszych tytułów w swojej kategorii na rynku. Gorąco polecam wszystkim strategom i miłośnikom klimatów feudalnej Japonii.