Spartacus: A Game of Blood & Treachery
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 3-4 |
Zalecany wiek | od 14 lat |
Czas zabawy | ok. 120-150 minut |
Projektant | Aaron Dill, John Kovaleski, Sean Sweigart |
Wydanie | angielskie |
Instrukcja | angielska |
Zależność językowa | średnio tekstu, jeden z graczy powinien znać język |
Opis
W grze Spartacus: A Game of Blood & Treachery gracze przejmują rolę głów domów w starożytnym rzymskim mieście Kapua. Każdy dom walczy o zdobycie wpływu i sławy. Poprzez kombinację politycznych intryg i potyczek na arenach Twój dom stanie się sławny i zyska silną pozycję. Jako głowa domu masz do dyspozycji wiele zasobów. Straże chronią Cię przed atakami ze strony innych domów. Niewolnicy opiekują się Twoim domem. Gladiatorzy walczą o chwałę dla samych siebie i dla swojego domu.
Gra składa się z rund podzielonych na trzy fazy:
W fazie intryg gracze tworzą spiski mając nadzieję na wzbogacenie się kosztem innych. Za wprowadzenie ich w życie płaci się punktami wpływu, często prosząc o pomoc (lub próbując przekupić) innych członków gry.
W fazie kupowania gracze kupują, sprzedają i wymieniają się swoimi dobrami. W tej fazie wziąć można także udziałw aukcji i obstawiać przeciwko innym graczom w celu zdobycia dóbr.
Ostatnia faza to arena. To tu odbywają się wszystkie nakrwawsze walki. Gladiatorzy dwóch konkurujących domów są wystawiani przeciwko sobie w brutalnej walce o chwałę. Gladiatorzy przedstawieni sąza pomocą figurek staianych na polu walki. Walki rozstrzygane są za pomocą rzutów kośćmi. Pozostali gracze mogą skorzystać na każdej walce obstawiając zwycięzcę.
Celem gry jest uczynienie swojego domu najbardziej wpływowym domem z Kapuii, zabiezpieczając swoją pozycję na długie lata. W ciągu gry gracze będą przekupywać podtruwać, zdradzać, okradać i szantażować innych. Złoto będzie wędrowało z rąk do rąk. Będziesz graczem godnym zaufania, którego słowo ma znaczenie, czy intrygantem, którego sojusze zmieniają się razem z powiewem wiatru?
Zawartość pudełka: | Warto zobaczyć: |
|
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.