Tigris & Euphrates (Tygrys i Eufrat) (wersja niemiecka)
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 2-4 |
Zalecany wiek | od 12 lat |
Czas zabawy | ok. 60-90 minut |
Autor | Reiner Knizia |
Wydanie | niemieckie |
Instrukcja | niemiecka |
Złożoność | dla początkujących |
Zależność językowa | brak tekstu |
Opis
Na żyznych ziemiach rozpościerających się pomiędzy rzekami Tygrys i Eufrat przed tysiącami lat rozwinęły się pierwsze duże osady, które z biegiem czasu przerodziły się w królestwa. Bardzo szybko rozwinęła się nowa kultura, a przywódcy uważali się za ziemskich zastępców bogów. Tak powstała pierwsza cywilizacja. Jeszcze przed Egipcjanami sumeryjscy handlarze dali podwaliny pismu klinowemu, a najprawdopodobniej rolnicy z Mezopotamii wymyślili koło, co znacznie ułatwiło ich ciężką pracę. Wciel się w rolę przywódcy dynastii i staraj się, aby rosła ona w siłę i stawała się coraz potężniejsza – niejednokrotnie kosztem innych. Do dyspozycji posiadasz czterech przywódców: kapłana, króla, rolnika i kupca. Rozbudowuj osady tak, aby wkrótce stały się potężnymi królestwami. Pamiętaj, że w tych trudnych czasach napaści i próby przejęcia władzy są na porządku dziennym. Decydujący dla zwycięstwa jest równomierny rozwój wszystkich sfer cywilizacji, za co jesteś odpowiedzialny jako przywódca dynastii.
Gra jest uważana przez wielu graczy za arcydzieło Reinera Knizi.Mając na uwadze fakt, że autor ten opublikował do tej pory ponad 500 gier, my również przyznajemy rację temu stwierdzeniu. Gra zdobyła między innymi nagrodę Deutscher Spiele Preis w 1998 roku. Z pewnością warto więc dać się namówić na rozgrywkę!
UWAGA! Jest to nowa edycja, wydana przez Fantasty Flight Games, zawierająca dwustronną planszę, odświeżony wygląd i dodatkowe komponenty pozwalające na grę z dodatkowymi wariantami zasad.
Nagrody i wyróżnienia:
|
Zawartość pudełka: | Warto zobaczyć: |
|
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
Maksymilian Piech
OCENA 4/5 : Tigris & Euphrates (Tygrys i Eufrat) - to najbardziej uznana gra słynnego projektanta R.Knizi działa znakomicie. Mechanika dość abstrakcyjna, ale pozbawiona luk i niedociągnięć. To jedna z najlepszych planszowych strategii, z jakimi kiedykolwiek miałem styczność. Niewielka rola losowego czynnika, niewiarygodne bogactwo możliwości dostarczane przez stosunkowo niewielki zbiór zasad i elementów rozgrywki. Gra nie otrzymuje w tej kategorii maksymalnej noty tylko z jednego powodu – z pewnością niektórych zniechęci tym, że zasady są dość luźno związane z tematyką gry, zaś powstające na planszy królestwa to twory dość abstrakcyjne. Nie każdy lubi takie gry, ale dla poszukiwaczy wymagających strategicznych wyzwań, którym taka abstrakcyjność nie przeszkadza, będzie grą najwyższych lotów.