Torres (edycja polska)
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 2-4 |
Zalecany wiek | od 10 lat |
Czas zabawy | ok. 60-90 minut |
Projektant | Michael Kiesling, Wolfgang Kramer |
Wydanie | polskie |
Instrukcja | polska |
Złożoność | dla początkujących |
Opis
Seria niszczycielskich tornad wywołanych przez wrogich magów podczas ostatniej wojny obróciła wszystkie królewskie zamki w ruiny. Pozostały jedynie fundamenty tych olśniewających budowli. Wojna pozbawiła króla nie tylko zamków, ale także młodości. Teraz podstarzały już król musi wybrać sukcesora spośród swoich synów. Zaprzągł więc ich do odbudowy zamków i obiecał tron temu, który odbuduje najwyższe i największe zamki.
Król będąc zmęczony wojną wymaga, aby odbudowa przebiegała w pokoju i w duchu współpracy. W związku z tym książęta nie mogą nawzajem atakować swoich zamków. Każdy książę ma 6 rycerzy, którzy nadzorują budowę. Dwóch lub więcej książąt może współpracować ze sobą w zamku, a ich rycerze będą rywalizować o kontrolę najwyższej wieży. Król spędzi każdy rok w zamku i nagrodzi książąt, których rycerze będą go strzegli. Raz do roku, król objeżdża wszystkie zamki, aby ocenić postęp każdego z synów. Po tym jak zakończy swoją trzecią podróż, wybierze swojego sukcesora!
Gra rozgrywana jest w czasie 3 faz, które odpowiadają kolejnym latom budowy. Na początku każdej fazy każdy gracz otrzymuje segmenty zamku wskazane na karcie faz. Na końcu każdej fazy następuje punktacja. Pierwsza faza trwa 4 rundy, druga i trzecia – po 3 rundy. W każdej rundzie każdy gracz wykonuje swoją 1 turę. Gra kończy się po rozegraniu trzeciej fazy.
Gra zdobyła prestiżową nagrodę Gry Roku 2000 w Niemczech. Również GAMES Magazine przyznało jej 1 miejsce w 2000 roku. Deutscher SpielePreis przyznało jej w tym samym roku zaszczytne 2 miejsce.
Zawartość pudełka: | Warto zobaczyć: |
|
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.