Viscounts of the West Kingdom (edycja angielska)

Podstawowe informacje

Liczba graczy 1-4
Zalecany wiek od 12 lat
Czas zabawy ok. 60-90 minut
Projektant Shem Phillips, S J Macdonald
Wydanie angielskie
Instrukcja angielska
Złożoność dla średnio-zaawansowanych
Zależność językowa mało tekstu - łatwe do zapamiętania
Dostępność: ostatnie sztuki!
Wysyłka w: (wysyłka do 24h)
Cena: 229,90 zł 229.90
ilość szt.
Zyskujesz 45 pkt [?]
dodaj do przechowalni
Oceń produkt w skali 1-5: 5
Kod produktu: 810011721272

Opis

Viscounts of the West Kingdom (Wicehrabiowie Zachodniego Królestwa) to gra osadzona w czasie, gdy panowanie króla zaczęło podupadać, około 980 r. Wybierając pokój zamiast dobrobytu, nasz niegdyś silny król zaczął oferować naszym wrogom złoto i ziemię, aby odłożyli na bok swoje topory. Ale pokój nigdy nie jest wieczny. W miarę rozprzestrzeniania się ubóstwa, wielu ludzi straciło wiarę w zdolność króla do przewodzenia i szukało sposobów na niezależność od korony. Odkąd król znalazł przychylność na swoich dworach, nasza przyszłość również stała się niepewna. Jako wicehrabiowie musimy być mądrzy i zdecydowani. Lojalność ma zostać zachowana, ale zdobycie przychylności ludzi musi być naszym priorytetem, gdyby miała nastąpić nagła zmiana władzy.

 

W Viscounts of the West Kingdom zwycięzcą  zostanie gracz z największą liczbą punktów zwycięstwa (PZ) na koniec gry. Punkty zdobywa się za wznoszenie budynków, pisanie manuskryptów, pracę w zamku i nabywanie aktów własności nowej ziemi. Gracze zaczynają z garstką mieszkańców miasta, ale powinni szybko znaleźć bardziej wyszukane talenty, aby kontynuować swoje wysiłki. W każdej turze będziecie podróżować po królestwie, starając się zwiększyć swoje wpływy w różnych obszarach społeczeństwa. Gra kończy się, gdy Królestwo osiągnie maksymalny poziom biedy lub dobrobytu - lub potencjalnie oba!

 


 

  Warto zobaczyć:

 

Co inni sądzą o tym produkcie? (1)

Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.

3 grudnia 2020

W weekend udało mi się odebrać i ograć mój egzemplarz Wicehrabiów. Po Architektach i Paladynach (posiadam obydwie gry w kolekcji, Paladyni to jedna z moich ulubionych gier) miałem bardzo duże oczekiwania. Od razu po powrocie do domu zabrałem się za studiowanie instrukcji. Jakoś opornie mi szło wpajanie zasad rozgrywki, więc stwierdziłem, że najpierw oglądnę tłumaczenie na YouTube (polecam filmik GeekFactor). Zasady spokojnie można wytłumaczyć ogranej osobie w 10/15 minut, szczególnie jeśli grała we wcześniejsze gry z serii. Wykonanie sprawiło raczej dobre wrażenie, chociaż mam kilka zastrzeżeń. Boli brak wizerunku postaci na boku pudełka oraz cienkie i śliskie planszetki graczy (podobna jakość jak w Architektach) - myślę, że do pudełka spokojnie zmieściłyby się tekturowe (takie jak w Paladynach). Symbole kierunków poruszania się po planszy w mojej opinii mogłyby być trochę bardziej widoczne. Nie do końca przemawia do mnie błyszczące wykończenie kafli planszy. Jakość kart jest taka sama lub bardzo podobna do wcześniej wymienionych gier. Znajdziemy tutaj wiele grafik i symboli znanych z serii "Zachodnich Królestw". Za sprawą kształtu planszy i zamku w centralnym punkcie gra raczej przyciąga wzrok. Setup to raczej nic nadzwyczajnego. Przed pierwszą rozgrywką należy wcisnąć tekturowe elementy w odpowiednie miejsca plastikowego zamku. W moim egzemplarzu tektura nie spasowała się idealnie i wypada w trakcie składania/rozkładania gry, ale w trakcie nie ma to żadnego znaczenia). Należy zwrócić uwagę na strony kafli planszy (w zależności od liczby graczy gramy na różnych stronach). Myślę, że w 5 minut spokojnie da się całość rozłożyć. Na początku jak zobaczyłem z ilu faz składa się pojedyncza tura gracza to trochę zwątpiłem bo spodziewałem się dużego downtime (czyli czegoś, czego w grach najbardziej nie cierpię), jednak w praktyce okazało się, że gra przebiega dość sprawnie :D Symbole są spójne ze wcześniejszymi grami z serii więc gra się łatwo i intuicyjnie. Wszystkie partie grałem w składzie dwuosobowym i na ten moment mam wrażenie, że to gra dla max. 3 graczy. Średni czas gry w 2 osobowym składzie to 1h. Rozgrywka w pełnym składzie byłaby zbyt długa i chaotyczna, ale np. walka o zamek może być dużo ciekawsza. Jak na sucharka to mamy tutaj dość dużo interakcji - walka o wpływy na zamku, możliwość zamiany kolejności kart, gdy na naszym polu zatrzyma się Wicehrabia przeciwnika, rozpatrywanie zderzenia znacznika korupcji i cnoty przez wszystkich graczy (nie ma znaczenia, u którego z graczy to wystąpiło) i standardowa walka o dostępne bonusy. Każdą grę starałem się zagrać trochę inaczej. Zdarzało mi się koncentrować na budynkach/manuskryptach/umieszczaniu mieszczan na zamku, ale grałem też bardziej zbalansowane partie. Na ten moment wydaje mi się, że można wygrać dowolnym sposobem (bardzo na +). Jak ktoś wcześniej zauważył, w Wicehrabiach dość trudno gra się na złoczyńców - trzeba sobie to tak zaplanować, żeby maksymalnie wykorzystać ich potencjał. W pierwszej partii bardzo szybko zgarnęliśmy wszystkie lenna i byliśmy zaskoczeni nagłym końcem rozgrywki :D Analizując moje wyniki, dochodzę do oczywistego wniosku, że im dłużej trwa gra, tym lepsze wyniki. Grę można przedłużać poprzez odpowiednie balansowe znacznikami korupcji i cnoty (równowaga), a najlepiej poprzez unikanie akcji powodujących ich poruszanie :D Kiedyś muszę zagrać z założeniem unikania poruszania tych znaczników za wszelką cenę - myślę, że wyniki będą wynosić 200+ punktów :D Na ten moment nasz najlepszy wynik to niecałe 100 punktów (bardzo się blokujemy :D). No fajnie się w to gra :D Nie ma za bardzo jak porównywać tej gry do Architektów i Paladynów bo jest zupełnie inna. Raczej nie jest to gra rodzinna (chyba że dla ogranych rodzin), ale palenia zwojów też się nie spodziewajcie. Trochę mi się kojarzy z GWT (pewnie przez łażenie po planszy). Z każdą partią gra zyskuje u mnie coraz większe uznanie. Paladynów z piedestału nie strąci, ale na pewno zasługuje na uznanie. W rozsądnej cenie dostajemy wypakowane pudełko z kompletną grą, która ma ciekawe mechaniki, jest bardzo regrywalna i którą można rozegrać w akceptowalnym czasie.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium