1862: Railway Mania in the Eastern Counties (second edition)
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 2-8 |
Zalecany wiek | od 14 lat |
Czas zabawy | powyżej 180 minut |
Projektant | Mike Hutton |
Wydanie | angielskie |
Instrukcja | angielska |
Złożoność | dla wymagających graczy |
Zależność językowa | średnio tekstu, jeden z graczy powinien znać język |
Opis
GMT Games z dumą prezentują drugą edycję gry Mike'a Huttona z kolejowej serii "18XX". Gracze tworzą i inwestują w kompanie kolejowe by zyskać jak największe dochody. Poprzednia gra Huttona "1860: Railways on the Isle of Wight”, wydana w 2004 roku, została umieszczona na liście 100 najlepszych gier Essen tamtego roku i zyskała wielu sympatyków przyciągniętych nietypowym podejściem do gatunku.
Warto zobaczyć: | |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
M
Bardzo spodobał mi się pomysł z licencjami na pociągi oraz trzema ich rodzajami. Sprawia to, że każda firma jest w pewnym sensie inna i zyskuje pewne mocne i słabe strony (różne dla każdej rozgrywki). Ta różnorodność owocuje bardzo ciekawymi decyzjami w przypadku fuzji. Tworzenie potężnej firmy z trzema licencjami jest zaiste satysfakcjonujące. Co ciekawe, odpowiednia kolejność fuzji może zrobić krzywdę innym graczom, którzy mają udziały w naszych firmach. Redukowanie udziałów przeciwnika dało mi dużo radości. Bardzo spodobało mi się, że w rundach operacyjnych nie wiało nudą i były one bardzo ciekawe aż do samego końca. Wpływ giełdy na grę być może nie jest przesadnie wielki, ale z pewnością nie można powiedzieć, że nie ma ona znaczenia. Można na niej zakombinować. Podoba mi się też możliwość otwierania firm z pomocą dwóch form kapitalizacji. Graliśmy głównie na pełną, jednak po przemyśleniu ostatniej rozgrywki zdecydowanie chętniej otwierałbym firmy z przyrostową. Poczucie prowadzenia, rozwijania i budowania firmy jest chyba najlepsze ze wszystkich 18, w które dotychczas grałem. Co bardzo ważne, końcówka gry również jest pasjonująca, czego nie mogę powiedzieć o innych tytułach (z tych, które oczywiście grałem).