6. bierze! (wydanie jubileuszowe)

Podstawowe informacje

Liczba graczy 2-10
Zalecany wiek od 8 lat
Czas zabawy poniżej 30 minut
Autor Wolfgang Kramer
Wydanie polskie
Instrukcja polska
Złożoność dla początkujących
Dostępność: niedostępny
Cena: 42,90 zł 42.90
ilość szt.
Zyskujesz 8 pkt [?]
dodaj do przechowalni
Oceń produkt w skali 1-5: 0
Wydawca: G3
Kod produktu: 5906395350414

Opis

Sto lat! Sto lat! Niech żyje, żyje nam! Wasza ulubiona karcianka obchodzi swoje 25. urodziny! Jeśli szukasz bestsellerowej gry dla całej rodziny, to "6. bierze!" będzie doskonałym wyborem. Na całym świecie sprzedano ponad cztery miliony jej egzemplarzy! Gra jest przeznaczona dla 2 do 10 graczy w wieku od 8 lat.

W trakcie rozgrywki, Twoim zadaniem będzie pozbycie się z ręki wszystkich kart z byczymi głowami, poprzez układanie ich w jednym z czterech rzędów. Musisz jednak uważać, bo jeśli zostaniesz zmuszony do dołożenia szóstej karty do któregokolwiek z rzędów, będziesz musiał wziąć jego zawartość. Każda zebrana w ten sposób karta, to minus jeden punkt za każdą głowę byka, znajdującą się na niej. Wystrzegaj się zatem kart z dużą ilością byczych głów!

Wydanie jubileuszowe wprowadza 28 kart specjalnych z siedmioma różnymi akcjami, które pozwolą uniknąć byczych głów i przeniosą rozgrywkę na wyższy poziom. Wariant ten jest przeznaczony dla 2 do 8 graczy. Podsumowanie kart specjalnych:

5. rząd - po zagraniu tej karty, gracz rozpoczyna piąty rząd

7. bierze - przy zagraniu tej karty, gracz nie zbiera rzędu nawet jeśli zagra szóstą kartę

wstawienie - po  zagraniu tej karty, gracz nie dokłada zagranej karty na koniec odpowiedniego rzędu

zamiana - po zagraniu tej karty, gracz bierze zagraną kartę na rękę i wybiera nową kartę z ręki do zagrania, a następnie umieszcza ją w odpowiednim rzędzie

przeniesienie - po zagraniu tej karty, gracz przenosi dowolną kartę do innego rzędu, zanim umieści swoją kartę

stop - tę kartę należy umieścić na końcu dowolnego rzędu, zanim gracz zagra swoją kartę; ten rząd jest zablokowany

plus / minus - tej karty można użyć tylko jeśli gracz ma zebrać rząd; zamienia ona ujemne punkty jednej zabieranej karty na dodatnie

Przystępność zasad i emocje towarzyszące rozgrywce sprawiły, że "6. bierze!" została doceniona przez graczy na całym świecie i po dziś dzień, uważana jest za jedną z najlepszych gier karcianych. Potwierdza to przyznana w 1996 roku, prestiżowa nagroda Stowarzyszenia MENSA, w kategorii najlepsza gra umysłowa.

 


 

Zawartość pudełka: Warto zobaczyć:
  • 132 karty
  • bloczek punktacji
  • ołówek
  • instrukcja

 

Co inni sądzą o tym produkcie? (1)

Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.

13 kwietnia 2021

Dodatkowe karty niestety nie wzbogacają rozgrywki, a jedynie powodują chaos. Instrukcja ich dotycząca jest niezbyt zrozumiała i nawet dla osób, które znają podstawową wersję gry te nowe elementy są trudne do wprowadzenia. Na szczęście można grać zupełnie bez nich, tylko po co wtedy kupować wersję jubileuszową?

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium