7 Cudów Świata: Pojedynek
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 2 osoby |
Zalecany wiek | od 10 lat |
Czas zabawy | poniżej 30 minut |
Projektant | Antoine Bauza, Bruno Cathala |
Wydanie | polskie |
Instrukcja | polska |
Złożoność | dla początkujących |
Opis
Poprowadź swoją cywilizację ku świetności, dbając o jej rozwój militarny i naukowy oraz konstruując niezwykłe Budowle i Cuda.
7 Cudów Świata: Pojedynek to gra dla 2 graczy, która wykorzystuje niektóre z głównych założeń bestselleru 7 Cudów Świata, ale oferuje również nowe wyzwania, specjalnie dopasowane do gry dwuosobowej.
W tej grze istnieją 3 drogi do zwycięstwa:
dominacja militarna,
dominacja naukowa,
zwycięstwo cywilne.
Gra wprowadza nowatorski sposób dobierania kart, przed grą - układamy je według podanego wzoru, a dobierać wolno nam tylko te, które nie są przykrywane przez inne karty. Wybierając jedną z nich, odkrywamy kolejne, czyniąc je dostępnymi dla mojego przeciwnika, co podczas gry prowadzi do trudnych wyborów i dylematów.
Gracze będą ze sobą rywalizować o karty rozmaitych budowli, próbując blokować ich dostępność przeciwnikowi, a dobierając te, które zapewnią im największe korzyści:
- Zdobywając czerwone karty gracze "przepychają" znacznik konfliktu w stronę swojego przeciwnika, a gdy dotrze on do jego stolicy natychmiast wygrywają grę. Po drodze zdobywają żetony, które dodatkowo spowalniają przeciwnika zabierając mu posiadane monety,
- Zdobyte w trakcie gry karty naukowe, zielone, pozwalają nam na kupowanie żetonów rozwoju, dzięki którym wydatnie powiększamy przewagę nad naszym przeciwnikiem,
- Dzięki kartom żółtym, handlowym, otrzymywać będziemy więcej monet, które są bardzo cenną walutą w grze, która wydatnie wspomaga nabywanie surowców,
- Karty niebieskie, kulturowe, zapewnią nam wyraźny zastrzyk punktów zwycięstwa,
- Zagrywanie wszystkich kart będzie uzależnione od posiadania w swoim mieście odpowiedniej kombinacji brązowych i szarych kart zapewniających dopływ niezbędnych surowców do jego rozbudowy,
- Jeśli wszystko pójdzie po naszej myśli to na koniec gry w trzeciej erze będziemy mogli także zdobyć karty gildii, fioletowe, dzięki którym będziemy mogli podsumować swoje dokonania zdobywając punkty za określoną gałąź rozwoju, wieńcząc budowę naszego miasta.
To jednak nie wszystko, bowiem każdy z graczy rozpoczyna grę także z 4 cudami świata (wybranymi spośród 12 dostępnych), każdy z nich posiada odmienne umiejętności i pomaga rozwinąć się w konkretnej dziedzinie. Można je wznosić podczas gry otrzymując przywileje, ale spośród 8 cudów w grze, tylko 7 zostanie wybudowanych. Spiesz się więc, aby ubiec swojego przeciwnika.
7 Cudów Świata: Pojedynek to dwuosobowa gra o prostej mechanice, która oferuje graczom bardzo wiele ciekawych wyborów, jednocześnie posiadając kilka dróg wiodących do zwycięstwa.
UWAGA! Do każdego egzemplarza aż do wyczerpania zapasów dodajemy kartę promo Messe.
Zawartość pudełka: | Warto zobaczyć: | Pasujące koszulki |
|
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
Andrzej Kaczor
Niesamowicie regrywalna gra ! :) Szczerze mówiąc razem z Żoną nie lubieliśmy 7 cudów... ale ta gra jest genialna :) Naprawde, mamy już 13 partii i mamy ochote na jescze więcej. Jedyny minus to niestety lekka losowość ale da się tutaj też przeciwdziałać temu. Polecam każdemu który lubi dobre gry 2 osobowe :) Warte zauważenia - wypraska mieści karty w koszulkach (Ultra-Pro)
Adam
Świetna dwuosobówka, bardzo wciągająca i szybka. Polecam.
Mateusz B.
Wedlug mnie lepsza wersja 7 Cudow Swiata. No moze nie lepsza, ale z pewnoscia mozna tu wiecej pomyslec i zaplanowac. W oryginale zawsze mialem wrazenie, ze dobieram karty pod siebie, moze lekko patrze na to, by nie dac zbyt dobrej karty przeciwnikowi, no ale na gracze siedzacego naprzeciwko mnie to juz nie mam kompletnie wplywu. A tutaj interakcja jest na bardzo dobrym poziomie.
Rafal
Bardzo dobra gra dwuosobowa! Dużo lepsza niż dwuosobowy wariant w "7 Cudach Świata". Przyjemne grafiki, szybka rozgrywka zmuszająca do kombinowania. Jedynie cena sugerowana przez wydawcę za tak małą ilość elementów i jakość kart jest trochę wygórowana. Polecam fanom 7 Cudów Świata i nie tylko!
Marcin
Świetna dwuosobówka. Proste zasady. Szybka. Wbrew pozorom nie jest to gra nie wymagająca strategii i myślenia. Troszkę taktyki się przyda i szczęścia w układach kart. Trzeba czasem przewidzieć ruch przeciwnika, żeby nie dostał karty, która przybliży go do zwycięstwa. Kilka dróg do zwycięstwa pozwala każdemu na obranie swojej taktyki i realizację jej, ale i tak nie jest łatwo. Do tego piękne grafiki. Polecam każdemu.
Łukasz
Oryginalne 7 cudów świata należy do ścisłej czołówki ulubionych gier moich i mojej żony. Nie mogliśmy więc przejść obojętnie obok wersji dedykowanej dla dwóch osób. Za nadzieją i obawą (czy okaże się równie dobra) czekaliśmy na premierę i możliwość zagrania. Gra w wielu elementach jest podobna do poprzedniczki, więc szybciej można się jej nauczyć, a jednocześnie oferuje wiele zupełnie innych, unikalnych zasad, które świetnie oddają klimat tytułowego pojedynku. Obecnie jest to nasz ulubiona pozycja na dwie osoby. Jeśli lubisz grać w takim składzie i lubisz szybkie gry z dużą liczbą taktycznych decyzji - ta gra jest dla Ciebie.
Jarek
Bardzo udane przełożenie klasycznego 7 cudów świata na wersję dwuosobową. Lekki i przyjemny tytuł, idealny jak chcemy zagrać w coś szybkiego, a jednak nie banalnego. 3 główne rodzaje zwycięstwa pozwalają na wypróbowanie różnych strategii.
Artur
Rewelacyjna wersja 7 Cudów dla dwóch graczy. Wiele dróg do zwycięstwa, płynna rozgrywka. Jeśli ktoś chciałby kupić "pełną" wersję 7 cudów żeby większość razy grać we dwoje, powinien mocno zastanowić się nad zakupem tej wersji, gdyż wariant dla dwóch graczy w "pełnej" wersji jest...słaby. Osobiście od 7 cudów wolę Pośród Gwiazd, jednak dla dwóch graczy, 7 Cudów Pojedynek jest implementacją idealną.
Maciej
Bardzo poprawna i solidnie zrobiona gra - idealny travel game dla par lubiących planszówki. Małe zgrabne opakowanie i sposób prowadzenia rozgrywki pozwala zmieścić się na klasycznym stole. Gra kupiona "na wakacje" i trochę rzutem na taśmę - okazała się strzałem w 10tkę. Zasady absolutnie banalne - znośna losowość (przy rozkładaniu kart) i przyjemne proste liczenie ptk na koniec (no chyba że nie uważamy i pozwolimy przeciwnikowi wygrać naukowo lub militarnie). Generalnie polecam grę - w moim rankingu gier 2 osobowych ścisłe top 5 :)
Maksymilian Piech
7 Cudów Świata - Pojedynek: to prosta w swych zasadach, przyjemna strategia karciana. Grafika gry jest bardzo piękna. Ponieważ każda rozgrywka może być inna, to spokojnie da się do niej wracać i wciąż ciekawie grać. Jest jednak małe ale. Liczba graczy to jedynie dwie osoby! Więc nie zagracie w większej grupie. Decyzja należy do was
Patryk Pawelec
Świetna gra, proste zasady a przy tym dużo możliwości punktowania. Polecam, zwłaszcza fanom 7 cudów :)
Daniel
Doskonale zbalansowana gra dla dwóch osób, w mojej ocenie najlepsza pod tym względem na rynku.
Daniel
Doskonale zbalansowana gra dla dwóch osób, w mojej ocenie najlepsza pod tym względem na rynku.
Nakiel
Jeden z najlepszych tytułów dwuosobowych. W porównaniu z oryginalnymi siedmioma cudami, pojedynek jest lepiej zbalansowany na dwóch graczy. Zdecydowanie lepiej rozwiązana opcja zakupu brakujących towarów(gdzie im więcej takowych w swoich zasobach posiada przeciwnik tym są droższe) Gorąco polecam tytuł
Oleksandr Parubets
Tak samo wspaniała gra, zainteresowanie której wcale nie gaśnie nawet po latach. Moje ulubione to to gospodarka z chytrym interakcji, gdzie ciągle trzeba uważać, aby nie zablokował dostęp do konkretnego zasobu. Jakoś niepostrzeżenie Kasia próbowała uciec w naukę, ja w odpowiedzi — cisnął wojną. Napięcie rosło, a sukcesy przeciwnika zmuszony podejmować aktywne działania. Ale wcześniej zwycięstwo nie odbyła się. Wszystkie postanowił standardowe liczenie punktów, gdzie u mnie okazał się lekką przewagę.8/10
Marcin
Na początku ta gra mnie od siebie odpychała, bo nie przepadam za tytułami, zwłaszcza euro, gdzie można zakończyć grę przed czasem - biorąc poprawkę na to, że nie zawsze mamy na to wpływ, ot tak się karty ułożą, że przeciwnik dorwie wszystkie militarne i będzie po zabawie. Później jednak się przekonałem, że ma to swój smaczek, chociaż wciąż uważam, że jeśli w pewnym momencie muszę zabrać konkretną kartę, bo inaczej gra się dla mnie skończy, jest trochę... noo, dziwne, tzn. nie jest to mój styl grania. Z drugiej strony, skoro jest to pojedynek, to w sumie wszystkie chwyty powinny być dozwolone. :) Gra doskonale się sprawdza w podróży, może nie w pociągu czy samolocie, bo zajmuje jednak trochę miejsca, ale po długim dniu zwiedzania, w hotelu, na spokojnie (albo i nie) można się pojedynkować. :)
Propi
Jeśli chodzi o karciane implementacje większych gier to 7CŚ: Pojedynek jest chlubnym wyjątkiem od reguły, że te "mniejsze" wersje są zwykle gorsze. Pojedynek tworzy swoje własne zasady, zamiast upraszczać te znane z 7 Cudów Świata, wzbogaca świat gry nowymi mechanizmami i pakuje to wszystko w małym, kompaktowym pudełku (które o mały włos pomieściłoby podstawową wersję gry...). 7 Cudów Świata nie jest super intuicyjną, łatwą do wytłumaczenia grą, a Pojedynek jest pod tym względem jeszcze trudniejszy. Dobrze jest znać oryginalną grę, wtedy np. mechanizm "wirtualnych" surowców jest czytelniejszy, a na nim opiera się ekonomia w tej grze. Pojedynek dodaje grze ciekawy aspekt dzięki żetonom rozwoju technologii, które potrafią wywrócić rozgrywkę do góry nogami. To mała wielka gra - dużo przyjemnego móżdżenia w małym pudełku.
Jakub Popko
Bardzo dobra gra dla dwóch graczy, chyba nawet jedna z najlepszych w tym gatunku. Proste zasady, sporo możliwości. Wykonanie bardzo dobre, szata graficzna bardzo ładna choć to kwestia gustu. Zdecydowanie spora regrywalność co sprawia, że można grać wiele partii i gra się nie znudzi. Osobiście polecam