7 Cudów Świata

Podstawowe informacje

Liczba graczy 2-7
Zalecany wiek od 10 lat
Czas zabawy poniżej 30 minut
Autor Antoine Bauza
Wydanie polskie
Instrukcja polska
Złożoność dla początkujących
Dostępność: w magazynie
Wysyłka w: (wysyłka do 24 godzin)
Cena: 129,90 zł 129.90
ilość szt.
Zyskujesz 25 pkt [?]
dodaj do przechowalni
Oceń produkt w skali 1-5: 4.8
Wydawca: Wydawnictwo Rebel
Kod produktu: 221

Opis

 Zostań przywódcą jednego z siedmiu wielkich miast świata antycznego. Zbieraj surowce ze swoich ziem, weź udział w odwiecznym wyścigu cywilizacyjnym, nawiąż kontakty handlowe i stwórz militarną potęgę. Pozostaw ślad na kartach historii budując cud architektury, który przetrwa wieki!

Gra w 7 cudów toczy się przez trzy wieki. W każdym wieku gracze otrzymują siedem kart z konkretnej talii. Wybierają jedną z kart, a pozostałe przekazują sąsiednim graczom. Gracze pokazują swoje karty jednocześnie (płacąc lub uzyskując surowce albo wchodząc w interakcję z innymi graczami na różne sposoby). Każdy z graczy wybiera następną kartę z talii którą wcześniej przekazali i proces zaczyna się od nowa, dopóki gracze nie odkrykją po sześć kart każdy z danego wieku. Po trzech wiekach gra się kończy.

 

Dlaczego zachwycisz się tą grą?

  • Przy swojej prostocie oferuje jednocześnie bardzo wiele dróg do zwycięstwa, dzięki czemu każda rozgrywka może być inna!
  • Swoista mechanika ciągnięcia kart, na której opiera się cała gra, powoduje, że nikt nie czeka na swoją kolejkę! Wszyscy grają jednocześnie, cały czas. Właśnie dzięki temu przy grze w sześć osób całą rozgywkę można przeprowadzić nawet w 30 minut!
  • Gra oferuje interakcję, ale praktycznie nie występuję tutaj interakcja negatywna. Nikt nikomu nie zniszczy starannie budowanego królestwa. Może jedynie odebrać potencjalne punkty zwycięstwa.
  • Wspaniały system handlu, umożliwiający uzupełnianie braków swojej gospodarki handlem z państwami ościennymi, wymusza na graczach śledzenie poczynań innych i jednocześnie pozwala mądrze wykorzystać ruchy przeciwników dla własnej korzyści.
  • Zależności występujące między kartami pozwalają z jednej strony na tworzenie w czasie gry atrakcyjnych kombinacji, a jednocześnie umożliwiają podebranie przeciwnikowi karty, która w przyszłości bardzo by mu się przydała.

 

Nagrody i wyróżnienia:

 

      

Prestiżowa nagroda International Gamers Award (IGA) w roku 2011 dla najlepszej gry wieloosobowej.

 

 

 

Niemiecka nagroda Kennerspiel des Jahres 2011 (Gra Roku dla zaawansowanych) oraz nominacja do nagrody Gra Roku 2011 w Polsce.

 

 

 

 

Nagroda Złota Kostka 2011 dla najlepszej gry roku 2011 według magazynu Świata Gier Planszowych.

 

 

 


 

Zawartość pudełka: Warto zobaczyć: Pasujące koszulki:
  • 7 plansz Cudów Świata
  • 7 kart Cudów Świata
  • 49 kart I Era
  • 49 kart II Era
  • 50 kart III Era
  • 42 żetony Konfl ikt
  • 20 monet o wartości 3
  • 30 monet o wartości 1
  • 1 notes punktacji
  • 1 instrukcja
  • 2 karty wariantu dla 2 graczy

 

Polecamy również:

Co inni sądzą o tym produkcie? (15)

14 października 2012

Największą zaletą gry jest możliwa liczba graczy i czas rozgrywki, który specjalnie się nie różni mimo zwiększania liczby graczy. Natomiast sama gra jest... słaba. Bardzo pasjansowa, w zasadzie wystarczy kontrolować co się dzieje u sąsiadów - inni gracze są nieistotni. No i w gronie większym niż 4 osoby mozliwości zaplanowania i realizowania jakiejś strategii spadają do zera.

4 kwietnia 2013

Ulubiona gra mojego współlokatora. Zakupu nie żałuje, zasady są bardzo proste i przystępne. (fajna karta ze skrótem wszystkich oznaczeń). Gram co prawda najczęściej w 3 osoby i pewnie zwiększa to interakcje ale nie specjalnie przeszkadzała mi gra w większą liczbę osób. Owszem najistotniejsi są sąsiedzi ale przecież ostatecznie każdy ich ma i jesteśmy ze sobą jakoś połączeni. Oczywiście o strategię jest trudniej ale wciąż lepiej jakąś mieć. Budowanie akurat tego co w danej chwili najlepsze nie zawsze prowadzi do zwycięstwa. Dzięki temu, że punkty są za wszystko (dosłownie) nie ma łatwego zwycięstwa. Trzeba zdecydować co odpuścić a na czym się skupić (jedna strategia może zwyciężyć w jednej rozgrywce i całkowicie zawieść w innej). W skali 1-5 Grywalność 4, Złożoność 2, Losowość 3, interakcja 4, cena do jakości 3+, ogólnie 4+

23 czerwca 2014

Wg mnie jest to gra typu must have. Zasady bardzo proste i do wyjaśnienia każdemu w kilka minut. Największą zaletą jest to, że nie ma typowych rund, gdzie jeden gracz wykonuje swoje ruchy, a pozostali gracze się w tym czasie nudzą. Wszyscy w tym samym momencie wykonują te same czynności i nie ma przestojów. No chyba, że trafimy na strasznego myśliciela, który nie może się zdecydować na żadną ze swoich kart. Gra doskonale się skaluje od 3 do nawet 8 graczy (z dodatkami), a czas gry to przyzwoite 30-40 min. Powoduje to, że często można w nią zagrać: gry zbierze się kilka osób lub nawet jako przerywnik między innymi bardziej skomplikowanymi grami. Wadą tej jest właśnie ograniczony zakres kart, które mamy do dyspozycji. Co powoduje, że po kilkunastu rozgrywkach gra może się nudzić. Rozszerzenia dla tej gry faktycznie mogą dodać jej trochę więcej możliwości.

25 września 2014

Od tej pozycji rozpoczął się mój romans z planszówkami. Z czego łatwo wyciągnąć wniosek, że gra dobrze nadaje się dla początkujących graczy i ma szansę zawojować ich serca, choć również bardziej doświadczeni nie będą się przy niej nudzić. Mechanika w zasadzie sprowadzająca się do kolekcjonowania kart, z ledwie zarysowaną interakcją. Mimo to można nieco w tym kierunku działać przy okazji fazy wojny, lub takiego dobierania kart z krążącej talii, by starać się innym utrudnić bądź uniemożliwić ich własny postęp. Gra polega na rozwijaniu starożytnego miasta, w którym według przekazów znajdował się jeden z 7 cudów świata. I też jednym z możliwych (choć nie niezbędnych) celów jest właśnie wybudowanie owego cudu. Ponadto w mieście stawia się budowle produkcyjne, kulturalne, religijne naukowe i wojskowe. Za prawie wszystko można dostać punkty (reszta potrzeba jest do tego, co daje punkty), a kto uzbiera ich najwięcej – wygrywa. Całkiem ciekawy jest sposób liczenia punktów za instytucje naukowe. W pudełku oprócz kart, otrzymujemy plansze miast (dla poszczególnych graczy), oraz żetony monet i wyników wojen, oraz notes do podliczania punktów. Rozgrywka może też uprzyjemnić imprezę (może w nią grać do siedmiu osób – a po dokupieniu dodatków nawet więcej).

15 października 2014

Szybka i prosta, a jednocześnie oferuje szereg interesujących wyborów. Idealna gra do wciągnięcia nowych osób w świat planszówek. Po skończonej partii pierwsze słowa jakie usłyszysz to: "gramy jeszcze raz?" ;).

15 stycznia 2015

Gra którą najczęściej zabieram na spotkania ze znajomymi zarówno grającymi w planszówki, jak i takimi, których dopiero zamierzam wciągnąć. Równie fajnie gra się w każdą ilość graczy powyżej dwóch. Najlepszą opinią niech będzie fakt, że KAŻDY kto zagrał pierwszy raz prosił, żeby odrazu zagrać jeszcze raz, bądź żebym przyniósł tą grę następnym razem!

7 lutego 2015

Bardzo dobry tytuł. Niestety nie działa zbyt dobrze na 2 graczy, ale natomiast w większym gronie rozwija skrzydła. Brak długich przestojów w oczekiwaniu na swoją turę. Dodatkowo minusem jest mała różnorodność samej podstawki. By cieszyć się pełnią rozgrywki niestety obowiązkowo należy zainwestować w dodatki.

24 lutego 2015

Świetna na start swojej kolekcji planszówek. Proste zasady, szybka rozgrywka, ciekawe machanizmy, mnogość kombinacji zdobywania punktów. Gra pozwala na wiele zróżnicowanych strategii i dróg rozwoju. Grafiki prezentują się bardzo dobrze , jedyne do czego można się przyczepić to nie taka świetna jakość kart. Przez nietypowy rozmiar ich zakoszulkowanie również sporo kosztuje niestety.

5 marca 2015

Rodzaj- lekko strategiczna/imprezowa/wycieczkowa Dla kogo- Ze względu na możliwość grania aż w 7 osób, dobra gra na wyjazdy wakacyjne, dobra dla początkujących, ale również dobra w przerwie między cięższa grą strategiczną; duży wachlarz możliwości rozwoju swojego zestawu kart i dostosowanie strategi pod daną kartę startową daje dużą regrywalność;

11 kwietnia 2015

Proste, szybkie i wciągające budowanie i rozwój cywilizacji? Nie tego tu nie znajdziecie. Prostota, szybkość, wciągający mechanizm - to tak, wszystko pasuje. Nie pasuje jednak owo budowanie. Bo to nie jest gra cywilizacyjna. Nie chodzi o rozbudowywanie cywilizacji. Nie chodzi też o budowę tytułowych cudów świata. Chodzi tylko i wyłącznie o wybieranie najlepszych kart i gromadzenie na ich podstawie punktów zwycięstwa. Czy to źle - oczywiście nie. Ileż jest gier, w których celem jest ciułanie punktów, a temat kończy się na ilustracji na okładce, a które mimo to są genialne, bardzo dobre lub choćby dobre. Tak też jest z tą grą - ma ona natomiast tę przewagę, że daje sporo zabawy w krótkich rozgrywkach, ma bardzo proste zasady, które raczej nie odrzucą początkujących graczy (chyba, że przeszkodzi im wielość symboli oraz brak powiązania z tematem). Wszystko zamknięte w 30 minutach (trudne do osiągnięcia, gdy nie ma się zaufania do innych i każdorazowo trzeba sprawdzać, jaką kartę każdy wyłożył), co dla wielu jest wielką zaletą. Lubię tę grę, mam też jej dodatki, chętnie wyciągam ją na stół. Ale nikt mnie nie przekona, że tutaj chodzi o rozwój czy budowę cywilizacji.

5 maja 2015

Gra bardzo przyjemna, szybka i pozwalająca grać z nowymi graczami. Mechanika równoległej gry nie tworzy przestojów niezależnie od liczby graczy. Dla mnie to filler, w który lubię zagrać gdy tylko jest 3 graczy przy stole. Jeśli kupujesz z myślą gry 2-osobowej to odradzam, ten tryb jest pomyłką dołożoną na siłę. Grać można od 3 osób wzwyż.

25 grudnia 2015

Prosta i szybka gra dla każdego gracza. Wbrew temu, co podaje producent gra jest od 3 graczy. Dzięki zróżnicowanym kartą do zwycięstwa może prowadzić wiele różnych taktyk, zależnych od zagrań przeciwników. Dzięki temu, że gracze rozbudowują się niemalże w tej samej chwili gra się nie przedłuża i nie nudzi w miarę zwiększania się liczby graczy.

11 lutego 2016

Szybka i przyjemna gra bez przestojów, gdyż wszyscy gracze jednocześnie podejmują decyzję odnośnie wyboru karty, a następnie wykonują akcje. Bardzo ładna grafika i przyjemna tematyka. Gra jest lekka, prosta i ładnie wydane. Dużą zaletą jest możliwość gry w więcej niż 5 osób, choć im więcej graczy, tym gra wydaje mi się bardziej chaotyczna. Do gry wydano kilka dodatków, które urozmaicają rozgrywkę. Zastrzeżenia mam głównie do trybu 2 osobowego, wprowadzającego wirtualnego gracza. Nie do końca mi się spodobał.

10 marca 2016

Świetna gra jeżeli macie sporą grupę do grania i w inne gry ktoś musi rezygnować - szczerze powiedziawszy to im więcej tym lepiej ! Proste zasady i nie do końca "eurowatość" tej gry przypadnie do gustu prawie każdemu kto odbija się od takich tytułów jak Agricola czy Tzolkin.

5 lutego 2017

Ta gra to już klasyka. Prosta rozgrywka, sporo kombinowania, najlepiej się sprawdza od 3 graczy. Idealna na spotkania rodzinne lub dla towarzystwa, które chce zagrać w jakąś fajną ale nie bardzo długą i skomplikowaną grę.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl