Architekci Zachodniego Królestwa
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 1-5 |
Zalecany wiek | od 12 lat |
Czas zabawy | ok. 60-90 minut |
Projektant | Shem Phillips, S J Macdonald |
Wydanie | polskie |
Instrukcja | polska |
Złożoność | dla średnio-zaawansowanych |
Opis
Akcja Architektów Zachodniego Królestwa toczy się u schyłku Imperium Karolińskiego, około 850 r.n.e. Jako królewscy architekci, rywalizujecie o względy króla i o zachowanie swojego szlachetnego statusu, wznosząc różne budowle na jego nowych włościach.
Zbierajcie zasoby, zatrudniajcie pomocników, mając jednocześnie oko na swoich robotników, gdyż nastały zdradzieckie czasy. Rywalizujący architekci uczynią wszystko, by spowolnić twój postęp. Czy zostaniesz wzorem cnót, czy wejdziesz w konszachty ze złodziejami i przemytnikami?
Zawartość pudełka: | Warto zobaczyć: |
|
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
Michal Olczak
Architekci, są bardzo ciekawą, z mojego punktu widzenia nawet lekko niedocenioną grą. Paladyni, czyli nowsza część serii ma nieco lepsze oceny na BGG, jednak porównując te gry, trzeba pamiętać o jednym. Architekci są grą znacznie lżejszą, idealną do zagrania z osobami mniej ogranymi, albo po prostu w czasie, kiedy nie mamy siły na nic "poważniejszego". I tutaj pojawia się siła tej gry. Jak na pozycję tak lekką oferują dużo ciekawej zabawy i emocji, których zwykle nie doświadczymy w tego typu tytułach - a to za sprawą interakcji między graczami, wprowadzonej przez mechanikę łapania workerów przeciwników, sprzedawania ich do więzienia, lub trzymanie u siebie, by zmusić ich do wydania pieniędzy na ich uwolnienie. To w połączeniu z ciekawą mechaniką cnoty - gdzie obie ścieżki, zarówno ta dobra i jak zła dają nam szanse na zwycięstwo - daje nam naprawdę przyjemny i w swojej kategorii zaskakująco ciekawy tytuł. Gdy Paladyni długością rozgrywki i jej ciężkością będą konkurować z wieloma innymi ciekawymi tytułami, Architekci w swojej kategorii oferują naprawdę ponadprzeciętną zabawę i łatwo będzie im trafić na stół - kiedy akurat mamy ochotę na coś lżejszego i godzinę czasu.
Anna
Miła i lekka gra, w której jest pole aby trochę pokombinować. Bardzo ładne elementy drewniane pionki oraz surowce w określonych kształtach a nie zwykłe sześcienne kosteczki. Rozgrywa j Przebiega sprawnie i ma trochę charakter wyścigu. Sprawdzi się i w rodzinnym gronie i wśród graczy. Polecam.
Tomasz Barański
Bardzo dobry tytuł. Lekka gra, która nada się do grania z całą rodziną (szczególnie jeśli ktoś wcześniej grał w Epokę Kamienia), a przy tym daje możliwość pokombinowania. Gra oferuje charakteryzuje się dość dużą (jak na ten gatunek) interakcją - jednym z kluczowych elementów gry jest zwalnianie pól akcji poprzez porywanie pionków przeciwników. Oczywiście nie każdy lubi negatywną interakcję, ale muszę przyznać, że tutaj zostało to bardzo fajnie zaprojektowane. Wykonanie gry jest bez zarzutu. W mojej opinii świetna pozycja dla 4-5 graczy. Mniejsza ilość graczy sprawia, że na planszy robi się trochę za luźno.