Cooper Island (edycja angielska)
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 2-4 |
Zalecany wiek | od 12 lat |
Czas zabawy | ok. 90-120 minut |
Projektant | Andreas "ode." Odendahl |
Wydanie | angielskie |
Instrukcja | angielska |
Złożoność | dla średnio-zaawansowanych |
Zależność językowa | mało tekstu - łatwe do zapamiętania |
Opis
In the age of exploration the players arrive at a new home far away from their homeland. They try to colonize the big island and each player tries to explore one part of it by placing landscape tiles. Landscape tiles grant resources and those are used to erect buildings with special abilities. Barriers on the island have to be removed in order to explore the island even further. Players build valuable statues and supply ships get them the supplies from the old world they need to be a successful settler on Cooper Island.
The special thing about Cooper Island is the way the players mark their victory points. They take small ship markers around the island to show their progress. On their way around the island they find smaller islands inshore that grant valuable benefits. After five rounds, a game of Cooper Island ends and the player who developed the best and went on furthest with their ships will win.
Warto zobaczyć: | |
|
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
Tomasz Barański
Bardzo ciekawa pozycja, którą łaskawie wyda miłościwy Portal (i chwała mu za to). Dziwna to gra. Z jednej strony urzekająca wizualnie (kształt planszy) i dająca poczucie spełnienia strategicznego, a z drugiej nokautująca złożonością zasad i krótką kołderką. W grze mamy niesamowicie dużo różnych możliwości, a tyko kilka tur na ich realizację - jest to pozycja stricte optymalizacyjna. Jest też jakaś interakcja - można sobie podbierać akcje i korzystać z portów przeciwnika. Apeluję o niezrażanie się ilością zasad (aż tak dużo ich nie ma) i krótką kołderką. Od razu po pierwszej grze jest chęć zagrania ponownie i wypróbowania innych dróg do zwycięstwa.