DRCongo
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 1-4 |
Zalecany wiek | od 14 lat |
Czas zabawy | ok. 90-120 minut |
Projektant | Gary Dicken, Steve Kendall, Phil Kendall |
Wydanie | angielskie |
Instrukcja | angielska |
Złożoność | dla średnio-zaawansowanych |
Zależność językowa | średnio tekstu, jeden z graczy powinien znać język |
Opis
DRCongo przedstawia pełną nadziei teorię, że rozwój gospodarki Konga może przyczynić się do zakończenia wyniszczającego kraj powstania. Gracze rozwijają gałęzie przemysłu i budują sieć transportu rzecznego, kolejowego i drogowego. Zebrane surowce, takie jak ropa naftowa, minerały i żywność, mogą być sprzedane z dużym zyskiem w porcie Matadi. Gracze tworzą własne miasta i mogą wzbogacać je w m.in. elektrownie wodne.
Gra jest oparta o cztery warstwy, z czego warstwa druga wprowadza do gry powstańców i siły pokojowe, trzecia - rząd, a czwarta - strategiczne interwencje innych państw.
Warto zobaczyć: | Pasujące koszulki | |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
Tomek
Gra o Demokratycznej Republice Kongo, bardzo bogatej w minerały, ale jednocześnie niszczonej przez korupcję i wojny domowe. Świetnie oddająca w/w klimat. Jest to jedyna ekonomiczno-strategiczna gra tego typu. Po pierwsze oferuje cztery tryby skomplikowania gry, gdzie każdy tryb można dokładać wedle uznania. Skomplikowanie rozgrywki nie polega na ilości zasad, które dochodzą, a przez wielopoziomowe możliwości zarządzania rynkiem, blokowania innych graczy a dodatkowo przekupienia rządku w ciekawym mechanizmie licytacji. Chętnie zobaczę kolejne gry autorów.