Dune (edycja angielska)
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 2-6 |
Zalecany wiek | od 14 lat |
Czas zabawy | ok. 90-120 minut |
Projektant | Bill Eberle, Jack Kittredge, Peter Olotka |
Wydanie | polskie |
Instrukcja | polska |
Złożoność | dla średnio-zaawansowanych |
Opis
Czy możesz sobie wyobrazić, że jesteś w stanie kontrolować siły szlachetnej rodziny, gildii lub zakonu religijnego na jałowej planecie, która jest jedynym źródłem najcenniejszej substancji w znanym wszechświecie?
Wyobraź sobie, że możesz napisać na nowo scenariusz jednej z najsłynniejszych książek science fiction wszechczasów. Witamy w uznanej, 40-letniej grze planszowej, która pozwala odtworzyć niesamowity świat DIUNY Franka Herberta.
W grze DUNE zostaniesz przywódcą jednej z sześciu wielkich frakcji. Każda pragnie kontrolować najcenniejszy zasób we wszechświecie - melanż, tajemniczą, bardzo drogą przyprawę, którą można pozyskać jedynie na planecie DIUNA (Arrakis). Jak mówi książę Leto Atryda „Wszystko zaś blednie przy melanżu. Za garść przyprawy kupisz dom na Tupile. Jej się nie da wyprodukować, ją się musi wydobywać na Arrakis. Jest unikalna i ma autentyczne właściwości leku geriatrycznego.”. A bez melanżu podróże w kosmos byłyby niemożliwe. Tylko poprzez połknięcie uzależniającego narkotyku, Sternik Gildii może nadal doświadczać wizji przyszłości, umożliwiając mu wyznaczenie bezpiecznej ścieżki przez hiperprzestrzeń.
Kto będzie kontrolował Diunę? Wciel się w jedną z postaci z książki, używaj ich mocy i . . decyduj!
Warto zobaczyć: | |
|
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
MQ
Plusy: - klimat, świetnie oddane frakcje - remake bardzo ładnie wykonany - całkowicie niesymetryczna - gracz musi dostosować się i wykorzystać w pełni umiejętności swojej frakcji by wygrać - świetna instrukcja jak zacząć - tury bardzo płynne i krótkie, nie pozwala się nudzić nieaktywnym graczom Minusy: - pełna instrukcja słabo objaśnia sytuacje jakie wynikają w trakcie gry, często trzeba sięgać do FaQ - trudna - nie dla zaczynających przygodę z planszówkami - bardzo wysoka cena za przegrane w bitwach, może niektórych zniechęcić - niektóre frakcje czy sojusze wyraźnie silniejsze od innych
Maciek
Absolutnie fantastyczna gra, zarówno z dwoma jak i z sześcioma graczami. Instrukcje pozostawiają nieco do życzenia, czasami ciężko ogarnąć konkretny przypadek, ale przeważnie po uważnym wczytaniu się w niuanse zasad wszystko się rozwiązuję. Polecam... fest! :)
Krzysiek
Gra oddaje klimat Dune, rozgrywka jest urozmaicona a w planach kolejne dodatki. Nie jest to jednak tytuł dla planszówkowych nowicjuszy ani dla osób, które chcą znaleźć wszystko w instrukcji. Początkowe częste sprawdzanie FAQ może odrobinę odstraszyć ale z perspektywy gra warta polecenia.
Tomasz Barański
W pełnym składzie (6 graczy) gra ma bardzo duży potencjał, ale jednocześnie trochę się dłuży. Każda frakcja ma ustalony cel rozgrywki i zestaw zdolności. Król "melanżu" może być tylko jeden. W mojej opinii działa to dość dobrze i oddaje zależności znane z Dune. Bardzo podoba mi się mechanika burzy piaskowej i system sojuszy. Graficznie jest również bardzo dobrze. Warto spróbować, szczególnie jeśli ktoś dysponuje stałą ekipą do grania - gra z każdą partią może wydawać się coraz ciekawsza.