Era Innowacji
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 1-5 |
Zalecany wiek | od 14 lat |
Czas zabawy | ok. 120-180 minut |
Projektant | Helge Ostertag |
Wydanie | polskie |
Instrukcja | polska |
Złożoność | dla wymagających graczy |
Opis
Samodzielna gra planszowa osadzona w świecie planszowego klasyka, gry Terra Mystica
Rozwój, różnorodność, rywalizacja
Wkrocz jedną z 12 unikatowych frakcji na mapę, wznoś budynki, łącz je w miasta, rozwijaj naukę i zdolności swojego ludu w rozbudowanej, strategicznej grze euro, która stawia na rozwój, planowanie i mądrą ekspansję.
Era Innowacji a Terra Mystica
Era Innowacji to nowe podejście autorów do klasycznej Terra Mystica. Czerpie z pierwowzoru to co najlepsze i zwiększa jego regrywalność. W instrukcji wyraźnie zaznaczono miejsca z regułami zmienionymi w stosunku do pierwowzoru, tak by fani klasyka bez trudu zasiedli do nowej gry.
Atuty:
- Nowa odsłona klasyka - gry Terra Mystica
- Jedna z najwyżej ocenianych rozbudowanych gier euro
- Głęboko interakcyjna, astronomicznie regrywalna
Zobacz materiał przygotowany przez kanał Planszówki Online:
oraz kanał Peaky Boardgamer:
Zawartość pudełka: | Warto zobaczyć: |
|
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
Bakcyl
Jest to właściwie Terra Mystica na sterydach. Co prawda mało razy grałam w pierwowzór i też kilka lat minęło, ale jednak cały trzon gry jest dokładnie taki sam. Mam wrażenia jakby plansza innowacji była pewnego rodzaju dodatkiem. Przy pierwszej grze było dużo informacji na raz. Dużo też miałam pytań i wertowań instrukcji. Super jest spis każdego kafelka, aby móc w prosty sposób znaleźć wyjaśnienie. Sama gra jest trochę podatna na paraliż decyzyjny, bo jest dużo możliwych akcji do wykonania, a im więcej graczy, tym trudniej coś zaplanować. Choć po większej liczbie partii planowanie idzie już sprawniej. W dwie osoby jest bardzo dużo luzu, a nawet nudy. Przy kolejnych partiach tłumaczenie i znaczenie kafelków idzie już gładko, ikonografia robi się bardzo przejrzysta. W Erze Innowacji jest baaardzo dużo kombinowania. Nasza jedna akcja jest podstawą do wykonania kolejnej w przyszłej rundzie, a ta jest podstawą następnej i tak dalej. Wg mnie to też mamy tu takie "combosy", tylko bardziej rozciągnięte w czasie. Na planszy głównej można się blokować, można też zajmować innym pola akcji, więc interakcja miedzy graczami jest jak najbardziej, choć nie jest ona zażarta. Gra jest fajna, bardzo wymagająca, trochę przydługa, choć nie czuje się down timu, gra idzie całkiem płynnie, tylko można w niej dużo zrobić, a to niestety trwa. Zajmuje też dużo czasu przy set upie. Najlepiej działa na 3 i 4 osoby. Dopiero po trzeciej partii odkryłam piękno tej gry, więc dajcie jej szansę!