Faiyum (edycja angielska)

Podstawowe informacje

Liczba graczy 1-5
Zalecany wiek od 12 lat
Czas zabawy ok. 120-150 minut
Autor Friedemann Friese
Wydanie międzynarodowe
Instrukcja angielska
Złożoność dla średnio-zaawansowanych
Zależność językowa brak tekstu
Dostępność: ostatnie sztuki!
Wysyłka w: (wysyłka do 24 godzin)
Cena: 219,90 zł 219.90
ilość szt.
Zyskujesz 43 pkt [?]
dodaj do przechowalni
Oceń produkt w skali 1-5: 5
Wydawca: 2F Spiele
Kod produktu: 4260300450585

Opis

Przypominające oazę-dorzecze Faiyum, zostało sztucznie zbudowane 3900 lat temu poprzez powiększenie kanału Bahr Yussef, który łączył się z Nilem, tworząc niniejszym uregulowaną równinę zalewową. W okresie panowania Środkowego Królestwa Egiptu bagna te powoli zmieniały się w pola uprawne pod egidą faraonów, takich jak Amenemhet III i Sesostris II. Nakazali swoim doradcom zbudować system kanałów i wałów, aby odzyskać ziemię otoczoną pustynią i zamieszkaną przez krokodyle, żeby przekształcić ją w spichlerz dla Egiptu.

Teraz, za panowania Amenemheta III, jesteście doradcami faraona, którzy mają za zadanie zbierać towary, budować drogi, zakładać osady i robić wiele więcej dla dobra Faiyum! Dostajesz niezbędną siłę roboczą, zasoby i pieniądze, co też oznacza, że jeśli inny doradca będzie potrzebował „Twoich” dróg, farm czy innych budynków to może ich użyć, ponieważ wszystko co zbudujesz, jest własnością faraona. Jedyne co będziesz mieć i jedyne co się liczy: szacunek faraona.

Faiyum to gra strategiczna dla pasjonatów gier planistycznych. Podstawowe zasady są proste: zagrywaj swoje karty jedna po drugiej na swój osobisty stos kart odrzuconych. Po zagraniu niektórych lub wszystkich swoich kart, bierzesz je z powrotem do ręki w „odwrotnej” kolejności, więc ważne jest w jakiej kolejności będziesz zagrywać karty. Nowo zakupione karty trafiają bezpośrednio do twojej ręki, więc czas ich zdobycia i zagrania jest również istotny. Każda z poszczególnych kart ma łatwe do zrozumienia działania, ale tylko tworząc najlepiej połączony „silnik” będziesz mistrzem-doradcą Faiyum.

W tej grze zastosowano mechanizm kart przypominający budowanie talii oraz mechanizm rynkowy taki jak zastosowany w grze Power Grid (Wysokie Napięcie). Zdobywaj coraz więcej cennych kart i wykorzystuj budowle zbudowane na planszy na swoją korzyść - innymi słowy, buduj swoją reputację. W końcu najsprytniejszy doradca, który stworzy najlepsze kombinacje kart, wygra Faiyum.

Zawartość pudełka: Warto zobaczyć:
  • 1 plansza
  • 257 drewnianych elementów
  • 50 kafli
  • 106 kart
  • 2 instrukcje (English & German)
  • 2 pomoce graczy (English & German) 

Co inni sądzą o tym produkcie? (2)

29 grudnia 2020

Bardzo miłe zaskoczenie 2020 roku. Każda kolejna rozgrywka odsłania możliwości tej gry, pozwala na coraz sprawniejsze zarządzanie Egiptem i zwiększa satysfakcję z tworzenia silniczka. Uwaga: nie oceniać po 1 partii :-)

21 października 2021

Jedna z najbardziej oryginalnych gier 2020 roku. Każda partia to złożenie innego, oryginalnego silniczka, którym manipulujemy wspólnymi elementami gry na planszy. Wysoko w rankingu "dziwnych i innych" gier niż kolejne euro z niewielką interakcją. Dla ciekawych poszerzenia horyzontów o nowe doświadczenia.