Fleet: The Dice Game (2nd Edition)
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 1-4 |
Zalecany wiek | od 10 lat |
Czas zabawy | ok. 30-60 minut |
Projektant | Ben Pinchback, Matt Riddle |
Wydanie | angielskie |
Instrukcja | angielska |
Złożoność | dla początkujących |
Zależność językowa | brak tekstu |
Opis
Fleet: The Dice Game is an exciting new strategic roll and write dice game from the creators of Fleet! Fleet: The Dice Game is heavier than many roll and write games and captures the tense, meaningful decisions of Fleet. Fleet: The Dice Game is for 1-4 players.
In Fleet: The Dice Game, you are back in beautiful Ridback Bay to reap its rewards! Fleet: The Dice Game takes place over 10 rounds with each round having two phases, the Boat Phase and the Town Phase.
In the boat phase, the active player rolls players plus one boat dice. In turn order, each player selects one die to use immediately. By selecting a boat die, they get to check off the matching boat type on their sheet - unlocking license powers and boat launches to catch fish. The die that remains after all players have selected is then used by all players.
In the town phase, you roll town dice equal to players plus one boat die. Again, in turn order each player selects one die to use immediately. In the town phase, you unlock special buildings in the Wharf that grant bonuses, awesome ships in the harbor to earn points and catch more fish, or go to the market and gain income to generate bonus actions. The die that remains after all players have selected is then used by all players.
Fishing occurs between phases in the even rounds and the player with the most points at game end wins!
Fleet: The Dice Game also features a fully integrated solo mode where you battle Captain Ruth to earn the most points and reap the rewards of Ridback Bay.
Zawartość pudełka: | Warto zobaczyć: |
|
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
Bartłomiej Prędki
Bardzo przyjemna gra typu Roll&Write - ciekawe wybory, wiele dróg do zwycięstwa i niezły tryb solo. Jak dla mnie czołówka gatunku obok Kartografów i Welcome To.
FP
Doskonały Roll&Write dający poczucie grania w euro, zaplanowania strategii, planowania kombosów. Jak to bywa z grami Eagle-Gryphon - jakość komponentów jest doskonała. Do tego należy dodać jeszcze tryb solo o niezwykle prostych zasadach, który nadal stawia przed graczem spore wyzwania. Nie jestem miłośnikiem tego typu gier, ale ta zdobyła stałe miejsce na mojej półce.
otek10
świetna gra. Jedna z lepszych wykreślanek w jakie grałem. Bardzo polecam
Kasia
Proste zasady, do wytłumaczenia nawet mało grającym, ale dające dużo opcji rozwoju. Raczej mało interakcji między graczami. Dodatkowo świetny tryb solo (chyba nawet bardziej wymagający niż gra wieloosobowa).
Tomasz Nowakowski
Jak na R&W to całkiem niezła gierka. Jest trochę kombinowania. Ale jako gra ogólnie to tylko średniak.
Rafał
Turlanie kości i wykreślanie okienek w najlepszym wydaniu. Poziom skomplikowania średni, dość szybka rozgrywka. Należy mieć się na baczności na morzu!