Great Western Trail: Nowa Zelandia
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 1-4 |
Zalecany wiek | od 12 lat |
Czas zabawy | ok. 120-150 minut |
Autor | Alexander Pfister |
Wydanie | polskie |
Instrukcja | polska |
Złożoność | dla wymagających graczy |
Opis
Zbierz swoją trzodę i ruszaj na szlak!
Rozległe i dalekie ziemie Nowej Zelandii czekają na Ciebie! Wciel się w hodowcę podróżującego ze swoją trzódką owiec na początku XX wieku. Musisz pomóc rodzinnej farmie rozwinąć się oraz dostosować do nowych wyzwań kolejnego stulecia. Odkryj możliwości, jakie daje zmodyfikowany początek rozgrywki, zatrudnij zupełnie nowego pracownika, postrzygacza owiec, ciesz się jeszcze większą różnorodnością kart bonusowych i budynków albo zmierz się z Sarą w specjalnym wariancie jednoosobowym!
Great Western Trail: Nowa Zelandia to nowa, samodzielna wersja popularnej gry strategicznej, w której wcielamy się w hodowców trzody. Stanowi zamknięcie trylogii Great Western Trail, zapewniając jednocześnie zupełnie nowe wyzwania. Podczas rozgrywki musimy dbać o swoje stado i reagować na jego potrzeby, a także skutecznie przetransportować je do punktu załadunkowego.
Na czym to polega?
Przemieszczaj swojego owczarza wzdłuż szlaku prowadzącego z dolnego lewego rogu planszy głównej, ku znajdującemu się w górnym prawym rogu Wellington. Po drodze wykonuj akcje oferujące różne sposoby na zdobycie punktów zwycięstwa: stawiaj budynki, kupuj owce na targu, ulepszaj porty i usuwaj napotkane niebezpieczeństwa.
Za każdym razem, kiedy Twój owczarz dotrze do Wellington, dostarczasz swoje owce do lokalnego albo zagranicznego punktu handlowego, za co również otrzymujesz punkty zwycięstwa. Następnie Twój owczarz ponownie wyrusza z dolnego lewego rogu planszy, aby podczas całej rozgrywki dotrzeć do Wellington mniej więcej 5 do 6 razy.
Punkty ze wszystkich elementów sumuje się na koniec gry. Zwycięży osoba, która zdobędzie ich najwięcej.
Dlaczego pokochasz tę grę?
- Great Western Trail to popularna i uznana gra, która od lat cieszy fanów strategicznych i ekonomicznych wyzwań.
- W porównaniu z pierwszą odsłoną serii, Nowa Zelandia oferuje szereg niespodzianek mechanicznych takich jak zmodyfikowany początek rozgrywki, czwarty typ pracownika, druga opcja dostawy w postaci wełny, usprawniony rynek pracy, szlaki morskie i wiele, wiele więcej.
- W tej wersji dostępny jest też wariant jednoosobowy, w którym zmierzysz się ze swoją odwieczną rywalką, Sarą. Które z Was okaże się najlepszym hodOWCĄ?
Zobacz materiał przygotowany przez kanał Planszówki Online:
Zawartość pudełka: | Warto zobaczyć: |
|
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
Rafał
Fenomenalne domknięcie trylogii. Pfister w najlepszej formie. Gra jeszcze bardziej gamerska niż poprzednie odsłony. Deckbuilding wyniesiony do jeszcze lepszego wymiaru, źródło przychodów ze stada gwarantowane przez dwa różne parametry (wartość hodowlana oraz jakość strzyżonej wełny). Wszystko w tej części wydaje się być gładkie i super działające. Ścieżek, sposobów jakimi można grać dużo oraz regrywalność na wysokim poziomie. Najlepsza część z całej serii choć po Argentynie wydawało mi się to niemożliwe. A jednak. :)