Lewis & Clark: The Expedition (edycja polska)
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 1-5 |
Zalecany wiek | od 12 lat |
Czas zabawy | ok. 90-120 minut |
Projektant | Cédrick Chaboussit |
Wydanie | polskie |
Instrukcja | polska |
Złożoność | dla średnio-zaawansowanych |
Opis
Odświeżona wersja gry ekonomicznej o XIX-wiecznych podróżach w głąb Luizjany!
30 kwietnia 1803 roku Stany Zjednoczone Ameryki zakupiły od Napoleona Bonaparte Luizjanę za kwotę 15 milionów dolarów. Thomas Jefferson wysłał wówczas dwóch dzielnych podróżników: Meriwethera Lewisa i Williama Clarka, aby zbadali ten ogromny nieznany teren. Ekspedycja Lewisa i Clarka (trwająca od 1804 do 1806 roku) była pierwszą wyprawą w zachodnie tereny obecnego państwa.
A gdyby takich wypraw było więcej? A Ty byłbyś uczestnikiem jednej z nich?
Lewis & Clark: The Expedition to odświeżona edycja popularnej gry ekonomicznej, która stanowi wyścig, napędzany umiejętnym zarządzaniem zasobami. Podczas zabawy uczestnicy muszą mądrze rozporządzać swoim ekwipunkiem, pozyskiwanymi surowcami, a także członkami wyprawy. Dobre dowództwo to klucz do zdobycia Zachodu!
Na czym to polega?
W trakcie gry będziemy działać na dwa sposoby: przeprowadzając akcje przez wysyłanie do wioski towarzyszących nam Indian oraz za pomocą posiadanych na ręce kart postaci. Wśród nich znajdziemy doświadczonych traperów, myśliwych, rewolwerowców, żołnierzy, handlarzy futrem, tłumaczy i podróżników. Każdy z nich posiada unikalne umiejętności, które wspierają graczy podczas wyprawy.
Poprzez pozyskiwanie i przetwarzanie dostępnych surowców, uczestnicy będą rozwijali swoją ekspedycję, starając się płynnie podążać szlakami rzecznymi i górskimi przełęczami. Kluczem do zwycięstwa jest mądre zarządzanie ekwipunkiem, który, w miarę rozszerzania, będzie stanowił dla nas dodatkowe obciążenie. Gdy zbierzemy zbyt dużo futer, drewna i żywności nasze kanoe albo objuczone konie znacznie zwolnią i nie będziemy pokonywać tak dużych dystansów. Z drugiej strony ekwipunek jest niezbędny, jeśli chcemy kontynuować podróż.
Zwycięży ten, kogo wyprawa jako pierwsza dotrze aż do Fortu Clatsop, a historia zapamięta go jako najwybitniejszego badacza dzikiego Zachodu!
Jakie zmiany wprowadza nowa edycja?
- Żetony obozu, które pozwalały nam na reorganizację naszej ekspedycji, zostały zastąpione żetonami czasu, które będą stanowiły hamulce w naszym podróżowaniu. Będą one związane z liczbą uczestników naszej ekspedycji oraz zgromadzonych zasobów.
- Z gry usunięto karty, których efekty pasywne dostarczały trudności interpretacyjnych. Zastąpiono je efektami prostszymi lub odnoszącymi się do żetonów czasu.
Zawartość pudełka: | Warto zobaczyć: |
|
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
Propi
Ciekawa, choć dość już "wiekowa" gra, której główną osią jest wyścig do mety - punktu na rzece. Rozgrywka opiera się o zagrywanie dwufunkcyjnych kart. Każda z nich może służyć jako akcja: zbieranie i przetwarzanie zasobów, ruch i tym podobne, lub jako wzmocnienie innej karty/akcji, dzięki czemu można wykonać ją nie raz, a dwa lub trzy. Progres na ścieżce do zwycięstwa możliwy jest dzięki zdobywaniu zasobów i wymianie ich na konie lub canoe, dzięki którym pokonujemy rzekę. Gra jest śliczna i oferuje kilka ścieżek do zwycięstwa, ale główna mechanika pokazuje już swój wiek. Jeśli szukasz klimatycznego wyścigu, na dodatek ilustrowanego przez tego samego artystę, to sprawdź Wyprawę Do El Dorado autorstwa Reinera Knizii - jest to prostsza gra niż Lewis i Clark, a daje znacznie więcej frajdy.