Little Town (edycja polska)
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 2-4 |
Zalecany wiek | od 10 lat |
Czas zabawy | ok. 30-60 minut |
Projektant | Shun Taguchi, Aya Taguchi |
Wydanie | polskie |
Instrukcja | polska |
Złożoność | dla początkujących |
Opis
Błyskotliwa rozgrywka, szybkie tury oraz mocna interakcja między graczami została doceniona przez wielu recenzentów na świecie. Gra została nominowana do prestiżowej nagrody As d’Or we Francji oraz znalazła się na liście wyróżnień tegorocznego Spiel des Jahres.
Szybka gra strategiczna wykorzystująca mechanikę zarządzania robotnikami i surowcami, w której proste reguły zderzają się z trudnymi decyzjami.
W grze zarządzasz grupą architektów, których zadaniem jest rozwój miasteczka. W swojej turze możesz wysłać jednego ze swoich architektów na mapę lub do konstrukcji nowego budynku. Architekt wysłany na mapę zbiera surowce z przylegających 8 pól oraz może wykorzystać stojące na tych polach budynki. Druga możliwość, to wysłanie architekta do konstrukcji nowego budynku. Gracz opłaca wówczas koszty budynku, otrzymuje za niego punkty zwycięstwa i kładzie budynek na mapie. Od tej pory budynek oferować będzie swoją unikalną możliwość generowania lub konwersji surowców lub punktów. Co ciekawe budynek może być wykorzystywany zarówno przez właściciela, jak i innych graczy, po uiszczeniu opłaty właścicielowi.
Umiejętne wystawianie na mapie swoich architektów może bardzo skutecznie zablokować opcje naszych przeciwników. Ze względu na ograniczoną pulę budynków (w każdej grze losowany jest inny zestaw), dostępnych surowców oraz miejsc na mapie, gra wyróżnia się silną interakcją między graczami.
Rozbieżność obranych strategii u graczy jest zapewniona przez ukryte cele, do których zmierza każdy z graczy – są one losowane na początku gry i przynoszą dodatkowe punkty zwycięstwa.
Zawartość pudełka: | Warto zobaczyć: |
|
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
Marcin
Prościutki worker placement... ale działa. Gra się płynnie, choć w 3-4 rundzie, gdy na planszy jest już sporo budynków, na pewno warto chwilę pomyśleć nad optymalną lokalizacją dla naszego pionka. Mam wrażenie, że rozgrywki - głównie dwuosobowe - są dość wyrównane a o sukcesie/porażce często decydują wylosowane karty celów. To nie jest bynajmniej zarzut, ale mogłoby być to trochę inaczej rozwiązane. Myślę, że może być to niezła gra dla tych, którzy już mają dość grania z nowicjuszami w Splendora i chcieliby czym prędzej go zastąpić jakimiś świeżymi doznaniami, nie mieszając przy tym w głowach swoim współgraczom. :)